مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه .

مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه

قيمت عمده زردچوبه

زردچوبه يكي از محبوب ترين ادويه جات حال حاضر دنيا مي باشد.مركز بازار ادويه جات ايران در زمينه خريد و فروش عمده زردچوبه و ساير ادويه جات نظير دارچين ، سماق، زنجبيل ، هل سبز، پودر كاري و … مي باشد.جهل اطلاع از قيمت عمده زردچوبه و ساير ادويه جات  با ما تماس بگيريد

 شماره ي تماس : 09120155387

قيمت عمده زردچوبه

(”     TURMERIC     “)

زردچوبه در بازار بصورت فله اي و عمده به فروش مي رسد و با توجه به كيفيت و مرغوبيت آن ، قيمت  هاي گوناگوني دارند.البته از نظر كيفيت آن ، درجه يك و دو دارد كه در تهران و كرج ، بهترين نوع زردچوبه به فروش مي رسد.

اين ادويه طلايي را غذا ها مورد استفاده قرار مي دهند و رنگ زيباي آن ، رنگي جذاب به غذا مي دهد و باعث از بين رفتن بوي زهم گوشت مي شود.

اين گياه در دسته ي زنجبيليان قرار دارد كه رنگ طلايي را بخود گرفته است.

اين ادويه درواقع بومي كشور هندوستان مي باشد و مهمترين نقش را در ادويه كاري دارد.مركز بازار ادويه جات ايران بصورت عمده و فله اين ادويه جات را بفروش مي رساند و توجه داشته باشيد كه قيمت عمده زردچوبه ، بستگي به مرغوبيت و كيفيت آن دارد و قيمت هاي گوناگوني دارد.

 

زردچوبه

اگر در فكر خريد ادويه جات هستيد ، حتما زردچوبه را در اولويت اول قرار بدهيد…! اين ادويه جادويي ،رنگ،طعم و عطر مطبوع و مكملي دارد كهقسمت اصلي پودر كاري را تشكيل مي دهد.زردچوبه علاوه بر افزودن به غذا براي طعم دار كردن آن،براي سلامتي انسان نيز مفيد است.براي سلامت قلب و عروق ،گوارش ، درد مفاصل ، لختگي خون ، ديابت از نوع دوم  و تقويت كننده   تضميني حافظه است….!

از ادويه زردچوبه ، ساليانه درازي است كه براي سلامت و مراقبت از پوست اسفاده مي شود.شما ميتوانيد براي برطرف كردن و درمان يك سري ازمشكلات پوستي از زردچوبه كمك بگيريد.

 

درمان ترك پا

يكي از مشكلات رايج كه بيشتر براي خانم ها پيش مي آيد و باعث آزار و اذيت آنان مي شود ، ترك پاشنه پا مي باشد.اين ترك ها نه تنها شما را مجبور به پنهان كردن و پوشيده نگه داشتن آن مي كند بلكه تمام مدت و علي الخصوص هنگام پياده روي بسيار دردناك و آزار دهنده مي باشد.

براي كمك به درمان اين بيماري و از بين بردن ميكروب هاي انباشته شده ي كف پا از زردچوبه استفاده كنيد.اين ادويه بدليل دارا بودن خواص ضد التهابي باعث تسكين درد اين ترك ها مي شود و خاصيت آنتي باكتري آن موجب جلوگيري از نفوذ هرگونه عفونت قارچي مي شود.

براي درمان ترك پا ، يك سوم قاشق غذاخوري زردچوبه را با مقداري روغن نارگيل يا روغن زيتون يا كرچك مخلوط نموده و و خمير بدست آمده را به كف پاهايتان بماليد . اين كار را هر شب قبل از خواب انجام داده و پس از آن جوراب بپوشيد و صبح روز بعد آن را با صابون و آب گرم بشوييد.

اين كار را تا يك ماه ادامه دهيد و شاهد نتيجه ي خوب آن باشيد.

 

 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۳۹:۰۷ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

خريد عمده زردچوبه

زردچوبه يكي از محبوب ترين ادويه جات مصرفي در كشور ما ايران مي باشد.مركز بازار ادويه جات ايران قصد دارد در زمينه  خريداري و فروشزردچوبه و ديگر ادويه جات موجود با شما همكاري كند.در صورت تمايل به خريد و يا فروش زردچوبه با ما تماس بگيريد

شماره ي تماس : 09120155387 زردچوبه

نام علمي آن “Curcuma Longa” نوعي ادويه يا گياه است كه از رده زنجبيل ها “Zingiberidae” مي باشد.زردچوبه ادويه اي به رنگ زرد تيره مي باشد كه يكي از پركاربرد ترين ادويه جات مي باشد.اين ادويه ، بومي كشور هند و كشور هاي جنوب آسيا مي باشد و قسمت اصلي ادويه كاري كه بسياري از افراد در كشور هند در غذا ها استفاده مي كنند،به كار مي رود.جزو دسته ي گياهان ساقه اي و گوشتي زير زميني مي باشد كه پس از جمع آوري آن و جوشاندن درآب و سپس خشك كردن ، آسياب كردن تبديل به پودر مي شود كه رنگ زرد مايل به نارنجي پيدا مي كند.

 

گياه زردچوبه  ”  Turmeric   “

گياه اين ادويه ، گياه علفي و چند ساله است كه ارتفاع اين گياه حدودا تا 5/1 متر مي تواند رشد كند.زردچوبه داراي ساقه ي گوشتي زير زمينيريزوم” مي باشد .

گل هاي اين گياه ،مجتمع و سنبيله داراي رنگي زرد و تخم هاي آن بسيار ريز و به رنگ سياه مي باشد.انواع تخم ها عقيم و بدون نطفه هستند،تكثير و كشت اين گياه از طريق كاشت قطعاتي از ريزوم “ساقه ي گوشتي زير زميني” سال  رويش قبل و يا ساقه هاي هوايي زردچوبه “ريشه دار” آن مي باشد.منظور از شاخه هاي هوايي در واقع شاخه هايي است كه معمولا در كنار گياه ، به صورت كوچك و زخيم خارج مي شود.

ارزش غذايي زرد چوبه

ارزش غذايي در صد گرم زردچوبه عبارت اند از:

  • كالري = 354 گرم
  • كلسيم  = 18 گرم
  • ويتامين = 90 گرم “B6”
  • منيزيم = 48 گرم
  • ويتامين 43 گرم “C”
  • آهن = 230 گرم
  • قند = 3.2 گرم
  • فيبر = 21 گرم
  • سديم = 38 گرم
  • پروتئين = 8 گرم
  • كربوهيدرات = 65 گرم
  • چربي هاي اشباع شده = 3.1 گرم
  • چربي هاي اشباع نشده = 2.2 گرم
  •  

     

    خواص زرد چوبه

    سالانه طي تحقيقات محققان ، آزمايشات بيشتري در مورد طب سنتي و درمان بيماري ها با استفاده از ادويه جات انجام مي شود و هرروز به نتايج تازه اي در خصوص خواص  درماني ادويه جات و گياهان مي رسند.زردچوبه نيز يكي ديگر از ادويه جات جادويي براي براي درمان و كمك درمان چندي از بيماري ها مي باشد.

    ميتوانيد زردچوبه را جايگزين دارو هاي استروئيدي كنيد…!

    پلي فنون ها در بدن مانند استروئيدي هاي     (      Steroid      )موجود در دارو هاي ورم عنبيه يا التهاب رايج پلك عمل مي كند كه در زردچوبه به ميزان قابل توجهي وجود دارد.اين ادويه پر خاصيت را هر روز در رژيم غذايي خود بگنجانيد تا بتوانيد در بروز بسياري از بيماري ها جلوگيري كنيد.

    زردچوبه و كاهش قند

    اين ادويه حاوي بسياري از موارد درماني است كه مي توان از يكي از آن ها “كورومين” نام برد.كورومين يك رنگدانه مي باشد و باعث مي شود از طريق فعال شدن آنزيم “AMPK” روي جذب گلوكز تاثر بگذاردو در نتيجه بر روي كنترل قند خون و ثابت نگه داشتن آن كمك بسزايي مي كند.اگر از بيماري ديابت كه ميزان قند خون و چربي خون را بالا مي برد رنج مي بريد ، حتما از ادويه زردچوبه در برنامه غذايي خود اضافه كنيد.

    آيا اين ادويه باعث لاغري مي شود؟

    چاي زردچوبه هم همانند بسياري از دمنوش ها خواص لاغري را دارا مي باشد.مبارزه با گرسنگي و بالا بردن سوخت و ساز بدن يكي از خواص جالب زردچوبه مي باشد كه به كاهش وزن مي تواند كمك كنند.البته يادتاب باشد براي لاغري حتما بايد نمك را از برنامه غذايي خود كاملا حذف كنيد چون نمك باعث احتباس آب در بدن مي شود و وزن را بالا مي برد.با استفاده از ادويه جات به جاي نمك ، مصرف آن را كم كرده كه باعث كاهش وزن و علاوه بر لاغري ، ميتواند با كاهش فشار خون به سلامتي قلب نيز كمك كند.زردچوبه باعث ايجاد احساس سيري و بي ميلي ،ميل به غذا را كنترل كرده و حتي طعم  و عطر غذا را بهتر مي كنند.

    از ديگر خواص زردچوبه ميتوان موارد زير را نام برد:

     

  • كمك به مفاصل و استخان ها
  • جلوگيري از آكنه
  • جلوگيري از التهاب و عفونت لثه
  • تعريق در بيماران ديابتي كه براي پايين آمدن ميزان قند بسيار مفيد است
  • كنترل سطح كلسترول
  • كاهش تنش و استرس
  • درمان افسردگي
  • جلوگيري از روند افزايش بيماري آلزايمر (   Alzheimer,s Disease   )
  • سم زداي كبد
  • التيام زخم ها سطح پوست
  • بهبود هضم و گوارش
  • تقويت سيستم ايمني
  • ضد سرطان
  • از انعغاد خون جلوگيري ميكند
  • و …

     



    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز دهید:
    رتبه از پنج: 0
    بازدید:

    + نوشته شده: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۳۹:۰۶ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

    خريدار عمده زردچوبه

    اگر بدنبال خريدار زردچوبه بصورت عمده هستيد،مركز بازار ادويه جات ايران آماده همكاري در زمينه خريد و فروش ادويه جات ميباشد.ما خريدار زردچوبه و ساير ادويه جات شما نظير دارچين ،پودر كاري ، هل سبز ، فلفل و …  هستيم.در صورت تمايل به همكاري با ما ، شماره زير تماس بگيريد

    شماره ي تماس : 09120155387

     آنچه كه يك خريدار زردچوبه بايد بداند

    زردچوبه از گياهي شبيه به زنجبيل بدست مي آيد و در كشور هندوستان مي رويد .نيجريه ، پاكستان ، تايلند ، بنگلادش و چين ديگر توليدكنندگان ادويه ي زردچوبه مي باشند.

    بيش از يك تن براي توليد جهاني زرچوبه به ثبت رسيده است و كشور هندوستان ، 80 درصد از اين توليد جهاني را در اختيار دارد و فقط 60 درصد از صادرات جهاني را در اختيار دارد

    سريلانكا ، انگلستان ، ايران ، ژاپن ، امارات متحده عربي ،كشور هاي شمال آفريقا و خاورميانه  از كشور هاي واردكننده ي اصلي اين ادويه ي مشهور در دنيا هستند.

    در رده ي “ليليوپسيده” ها قرار دارند و زيررده ي زنجبيل وارها هستند.

    اين ادويه از   “Curcuma longa” نشأت مي گيرد و يكي از اصلي ترين قسمت پودر كاري را تشكيل مي دهد.

    ادويه زردچوبه به دماي 20 الي 30 درجه سانتيگراد و آب و هواي مرطوب با بارندگي زياد  نياز دارد و از اين رو ، در كشور هندوستان “جنوب آسيا كه اين شرايط آب و هوايي را دارا مي باشد” به خوبي رشد ميكند و اكنون بزرگترين توليدكننده ي زردچوبه در دنيا مي باشد.

    نگهداري از زردچوبه

    زردچوبه به دليل داشتن گنج درصد روغن و پنج درصد اسانس ، به نور مستقيم و گرما،رطوبت هوا و اكسيژن بسيار حساس است و حتما بايد در شرايط مناسب نگهداري شود.اگر شرايط آن نامناسب باشه ، عطر و طعم خود را از دست مي دهد.

    بنابر اين براي نگهداري از زردچوبه و ادويه جات حساس مانند دارچين به رطوبت هوا ، استفاده از از ظرف هايي كه هوا،رطوبت و نور نتواند به آن نفوذ كند ، پيشنهاد مي شود كه استفاده كنيد.

    پس از خريد زردچوبه حتما به اين نكات توجه كنيد

    نشانه هاي مرغوبيت زردچوبه

    زردچوبه بايد داراي بافتي نرم و به صورت پودر و يكنواخت باشد،به طوري كه تماميه ذرات آن از الك 300 ميكروني رد شده فاقد ذرات خارجي نظير برگ ،سنگ ، حشره ،خاشاك و تخم حشره باشد.

    اين ادويه نبايد بوي كهنگي بدهد و بايد يك رنگ زرد را به صورت يكنواخت دارا باشد.به صورت كلوخه شده و به هم چسبيده شده نباشند.

     

     

    تقلب در زردچوبه

    تقلب در ادويه جات موضوع تازه و جالبي نيست

    .اغلب،بيشتر تقلب ها، به علت داشتن سود بالا در زعفران صورت مي گيرد ، اما در مورد زردچوبه هم اين تقلب ها صدق مي كند.

    افزودن خاك ، شن ، خاك آجر ، شن هاي زرد رنگ با بافت سخت و قابل تشخيص، نان و آرد و … به عنوان موارد تقلبي در توليد اين محصول حساب مي شود.

    منبع : سايت ادويه ايران



    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز دهید:
    رتبه از پنج: 0
    بازدید:

    + نوشته شده: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۳۹:۰۵ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

    فروش پودر گوجه و پاپريكا

    پودر گوجه يكي از بهترين روشها براي ذخيره گوجه‌ها براي فصول ديگر است و وقتي كه گوجه‌ها تازه و در فصل خود هستند مي‌توان مقدار زيادي از آنها را خريد و پودر گوجه درست كرد به اين ترتيب ديگر خراب نمي‌شوند. پودر گوجه فرنگي خشك شده بسيار خوش طعم و فوق العاده مفيد است كه بخاطر استفاده چند گانه از آن است.

    پودر گوجه از گوجه فرنگي خشك شده به دست مي‌آيد بنابراين مي‌توان آن را تبديل به پودر كرد. پودر گوجه فرنگي را مي‌توان به عنوان يك چاشني براي خورش مرغ، سس مايونز، انواع سوپ يا شكل خرد شده آن را به عنوان يك تزئين عالي براي سالاد يا سوپهاي گرم استفاده كرد و همچنين مقداري آب را با آن مخلوط كرد تا سوپ گوجه فوري به دست آيد. شما مي‌توانيد حتي مقداري از آن را به ادويه‌هايي همچون زنجبيل، نمك، فلفل، پياز و سير اضافه كرده و با هم پودر كنيد تا يك ادويه شيرين و خوش طعم داشته باشيد. يكي از راه‌هاي افزودن رنگ به ادويه‌ها در واقع همين پودر گوجه است.

     

     

    پودر گوجه راه حلي عالي براي رساندن قوي‌ترين طعمهاي گوجه فرنگي در خارج از فصلشان است. سه راه براي تبديل گوجه فرنگي به پودر وجود دارد، مي‌توانيد آنها را ورقه كرده در دستگاه خشك كن بگذاريد يا گوجه‌هاي ورقه شده را با مقداري روغن زيتون آغشته كرده و در فر بگذاريد،  مزيت استفاده از فر اين است كه مي‌توانيد هر وقت با دستگاهتان كار داريد بخشي از آن را به گوجه خشك كردن اختصاص دهيد و در باقي فضاي دستگاه غذا يا نان و شيريني خود را بپزيد. يا اگر هيچكدام از اين وسايل را نداريد مي توانيد خيلي راحت آنها را زير آفتاب بگذاريد و چند روز اجازه دهيد زير آفتاب بمانند تا از نيروي طبيعت براي خشك كردن آنها بهره بگيريد.

     

     

    دستگاه خشك كن يك دستگاه تخصصي است كه صرفا براي خشك كردن انواع ميوه و سبزي بكار مي‌رود و بهترين انتخاب است. براي استفاده از فر كافي ست كه پس از قرار دادن مواد در آن، حرارت را روي حداقل بگذاريد و پس از چند ساعت گوجه شما خشك مي‌شود.

     

     

    شما مي‌توانيد گوجه‌هاي خشك شده را بدون پودر كردن تا چندين ماه نگه داريد اما اگر قصد داريد آنها را پودر كنيد، مي‌توانيد آنها را در غذاساز يا آسياب بگذاريد تا پودر و يك دست شوند. گوجه خشك شده را در ظرفي در دار در فريزر نگه داريد يا اگر آنها را خيلي خوب خشك كرده باشيد مي‌توانيد آنها را در شيشه در دار بگذاريد و فقط در كابينت آشپزخانه يا قفسه مواد غذايي خشك بگذاريد.

    طرز تهيه پودر گوجه در دستگاه خشك كن

    ابتدا با انتخاب گوجه شروع كنيد. گوجه‌ فرنگي بهترين نوع گوجه براي خشك كردن اما گوجه‌هاي ديگر هم بد نيستند.

     

     

    گوجه‌ها را بشوييد.

     

     

    انتهاي گوجه را با چاقو بكنيد.

     

     

    گوجه‌ها را ورقه ورقه كنيد.

     

     

    شما مي‌توانيد از هر نوع گوجه‌اي با هر اندازه‌اي استفاده كنيد حتي گوجه انگوري و گيلاسي.

     

     

    گوجه‌هاي ورقه شده را روي سيني‌هاي دستگاه خشك كن بگذاريد.

     

     

    دماي دستگاه خشك كن را روي ۱۲۵ درجه فارنهايت بگذاريد كه مدت ۱۲ تا ۱۸ ساعت زمان مي‌برد اگر آنها را روي ۱۳۵ درجه بگذاريد معمولا ۸ ساعت زمان مي‌برد اما در كل زمان خشك شدن بستگي به نوع گوجه هم دارد.

     

     

    اينجا به نظر مي‌رسد كه گوجه‌ها خشك شده‌اند.

     

     

    در اين موقع گوجه‌ها كاملا خشك هستند و مي‌توانيد آنها را در آسياب برقي بريزيد و پودر گوجه درست كنيد. شما مي‌توانيد اين گوجه‌ها را در سوپ، خورش يا سس ماكاروني و برنج بريزيد. شما مي‌توانيد گوجه‌ها را بدون پودر كردن در ظرفي در دار در قفسه مواد غذايي بگذاريد.

    اگر مقداري گوجه له و داغون داريد كه ظاهر مناسبي ندارند و نمي‌توانيد آنها را با چاقو ورقه ورقه كنيد مي‌توانيد آنها را به شيوه زير تبديل به پودر گوجه كنيد.

     

     

    گوجه‌ها را تميز بشوييد.

     

     

    آنها را در دستگاه مخلوط كن بريزيد و خوب پوره و له كنيد.

     

     

    از آنجايي كه نمي‌توان مايع پوره گوجه را روي سيني دستگاه خشك كن گذاشت، چند سيني ميوه را روي صفحات دستگاه خشك كن بگذاريد.

     

     

    سيني‌ها را پر كنيد

     

     

    دستگاه خشك كن را روشن كنيد.

     

     

    پوره هاي گوجه تبديل به ورقه‌هاي خشك خواهند شد.

     

     

    بايد به اين شكل باشند.

     

     

    صفحه‌هاي خشك شده را تكه تكه كنيد و آنها را در دستگاه آسياب يا يك غذاساز قوي بگذاريد.

     فروش پودر گوجه

     

    طرز تهيه پودر گوجه در فر مواد لازم
    • گوجه گيلاسي يا گوجه فرنگي
    • روغن زيتون يا روغن مايع ديگر (حدود ۱ تا ۲ قاشق غذاخوري)
    • نمك درياي درشت براي طعم دهي
    • فلفل خرد شده براي مزه
    • گياهان معطر (اختياري)
    دستورالعمل
  • فر را روي پايين‌ترين دما تنظيم كنيد.    
  • گوجه‌ها را شسته و خشك كنيد.
  • آنها را به دو نيم كنيد (گوجه گيلاسي). گوجه درشت را چهار قسمت يا ورقه ورقه كنيد.    
  • در يك كاسه گوجه‌ها را با مقدار مناسبي از روغن زيتون (يا روغن دلخواه)، نمك و فلفل آغشته كنيد.    
  • گوجه‌ها را از سمت برش زده روي كاغذ داخل سيني قرار دهيد.
  • آنها را در فر از قبل گرم شده قرار دهيد و اجازه دهيد به مدت ۴ ساعت بمانند تا خشك شوند.    
  • شما مي‌توانيد پوست گوجه‌ها را هم در فر خشك كنيد به اين صورت كه در زير بيان مي‌شود.

  • فر را تا ۱۱۰ درجه سانتي گراد گرم كنيد.
  • يك سيني را كاغذ گرفته و روي آن كمي روغن بزنيد.    
  • پوستهاي گوجه را روي سيني پهن كنيد تا كمي به روغن آغشته شوند و با فاصله بگذاريد.    
  • سيني را در فر بگذاريد بماند تا زماني كه تغيير رنگ داده و قرمز شوند. اين حدود ۴۰ تا ۵۰ دقيقه زمان مي‌برد. در اواسط زمان آنها يعني پس از ۲۰ دقيقه سيني را درآورده و پوستهاي گوجه را برگردانيد تا دو طرف آن خشك شوند.    
  • گوجه خشك شده را از فر درآوريد و بگذاريد خنك شوند.    
  • آنها را در آسياب قهوه بريزيد تا پودر شوند.    
  • طرز تهيه پودر گوجه در آفتاب مواد لازم
    • گوجه تازه ۳ كيلو
    • ۱ پيمانه فلفل چيلي تازه دانه گرفته
    • ۳ عدد فلفل هندي
    • سيني يا هر ظرف تميز مسطح براي خشك كردن
    • نمك (اختياري)
    دستورالعمل
  • گوجه‌ها و فلفلها را خوب بشوييد و ساقه آنها را جدا كنيد.
  • گوجه‌ها را به صورت ورقه‌هايي با ضخامت ۱ اينچ درآوريد و آنها را روي سيني يا ظرف صاف و مسطح، پهن كنيد.    
  • گوجه‌ها را پهن كنيد طوري كه از هم فاصله داشته باشند و روي هم نباشند.    
  • سيني را در آفتابي‌ترين نقطه نگه داريد تا زماني كه كاملا خشك شوند كه اين كار چند روز وقت مي‌گيرد.    
  • اگر متوجه شديد در آن فضا، حشرات و بخصوص حشرات بالدار وجود دارند، مي‌توانيد روي آنها تور بگذاريد.    
  • بعد از خشك شدن گوجه‌ها تا دو روز نرم و منعطف هستند، براي برداشتن آنها عجله نكنيد آنها هنوز مقداري رطوبت دارند. شما مي‌توانيد ورقه‌هاي گوجه‌ را وارونه كنيد تا فرايند خشك شدن سريعتر و بهتر انجام بگيرد.
  • وقتي گوجه خشك و شكننده هستند به معناي اين است كه رطوبت آنها بطور كامل از بين رفته است. در اين زمان مي‌توانيد گوجه‌ها را برداريد و آنها را پودر كنيد.
  • براي پودر كردن آنها، گوجه‌ها و فلفلها را با هم در دستگاه آسياب قهوه بريزيد و با هم پودر كنيد.    
  •  

    روشهاي استفاده از پودر گوجه

    رب گوجه: فقط يك قاشق يا دو قاشق رب گوجه نياز داريد؟ در قوطي را باز نكنيد. ۲ سهم پودر گوجه را با يك سهم آب مخلوط كنيد تا به اندازه‌اي كه نياز داريد رب گوجه درست كنيد. به اين ترتيب: ۲ قاشق غذاخوري پودر گوجه + ۱ قاشق غذاخوري آب داغ + نمك براي مزه

    سس گوجه: ۱/۴ پيمانه پودر گوجه + ۱/۲ پيمانه آب داغ + نمك براي طعم

    سس پيتزا: ۱/۲ پيمانه پودر گوجه + ۱ تا ۱ و ۱/۲ پيمانه آب را در يك ماهيتابه مخلوط كنيد. آن را به نقطه جوش برسانيد، دما را كاهش دهيد و ۱/۲ قاشق چايخوري از هر كدام از پودرهاي سير، آويشن، ريحان به علاوه كمي نمك به آن اضافه كنيد. ۱ قاشق چايخوري شكر براي اسيديته به آن اضافه كنيد و بهم بزنيد تا زماني كه سس غليظ شود.

    آب گوجه: ۲ تا ۳ قاشق غذاخوري پودر گوجه + ۱ ليوان آب

    سوپ گوجه: ۱/۲ پيمانه پودر گوجه + ۱ پيمانه آب

     

    ترجمه و تاليف اختصاصي توسط مجله قرمز

     

     

    ___________________________________________________________________________________

     

    پاپريكا

    فلفل پاپريكا به شكل تجاري در كشورهاي اسپانيا، اروپاي مركزي، جنوب آفريقا، و ايالات متحده وجود دارد ولي مجارستان با 8000 هكتار سطح زير كشت شناخته‌ شده ترين توليد كننده‌ي پاپريكا در جهان است.

     

    بسياري از مورخين غذا بر اين باورند كه ترك‌ها و بلغاري‌هاي امپراطوري عثماني در قرن شانزدهم ميلادي پاپريكا را وارد مجارستان كردند. كالوسكا و سزگد(دو شهر در مجارستان) مراكز اصلي توليد پاپريكا به شمار مي‌آيند. هنگامي كه ميوه‌هاي پاپريكا را مي‌چينند، آن‌ها را در گوني‌هاي روزنه‌دار استوانه‌اي باريك و بلند قرار مي‌دهند طوريكه خيلي روي هم فشرده نشوند و بمدت 3 تا 4 هفته رها مي‌كنند تا كمي خشك شود. سپس آن‌ها را شسته،‌ كامل خشك كرده، ‌خرد كرده  و سرانجام آسياب مي‌كنند و از آن پودر درست مي‌كنند. آسيابان مقدار متناسبي از تخم فلفل را با ميوه‌ي فلفل جهت آسياب كردن مخلوط مي‌كند تا ميزان تندي و رنگ مطلوب پاپريكا بدست بيايد. در حين آسياب كردن، فلفل‌هاي خرد شده را حرارت مي‌دهند تا روغن تخم فلفل خارج شود تا بر روي رنگدانه‌هاي ميوه نشسته تا رنگ مطلوب پاپريكا شكل بگيرد. رنگ پاپريكا تاثيري بر تندي آن ندارد. پاپريكاي قرمز روشن مي‌تواند تند يا شيرين باشد. بطور كلي، پاپريكاهاي بي‌كيفيت‌تر، قرمز كم رنگ و متمايل به قهوه‌اي مزه‌ي تند دارند. حرارت موجب كارامليزه شدن تدريجي قند طبيعي ميوه‌ي فلفل شده كه بر مزه و بوي آن تاثير مي‌گذارد. در حين اين فرآيند چنانچه فلفل بيش از حد حرارت ببيند، مي‌سوزد. و چنانچه به اندازه‌ي كافي حرارت نبيند، رطوبت آن به اندازه‌ي كافي خارج نشده كه اين خود بر روي مزه و رنگ پاپريكا تاثير مي‌گذارد. رطوبت مناسب پاپريكا 8 درصد است. تنها ميوه‌هاي آسيب نديده و سالم كه زير يكسال هستند براي توليد پاپريكاي درجه يك مجارستاني استفاده مي‌شود. 

     

     

    پاپريكا كه يكي از ادويه هاي مجارستاني مي باشد از ادويه هاي محبوب در بين آشپزهاي ايراني مي باشد كه موجب خوش عطر شدن غذا ميشود.پس از خرد كردن فلفل دلمه قرمز و خشك كردن آن در دستگاه خشك كن آن را آسياب ميكنيم و خدمت شما عزيزان عرضه ميكنيم.

    موارد مصرف فلفل پاپريكا:

    از گياه پاپريكا مي توانيد در تهيه سالاد و انواع غذاها استفاده كنيد اين گياه مفيد داراي كلروفيل، ويتامين p وويتامين k مي باشد كه ويتامين k يكي از بهترين داروها براي رفع خونريزي و انعقاد است.
    پاپريكا تحريك كننده ترشحات معده اي بوده و سوء هاضمه را به خوبي از بين مي برد.  از سبزي پاپريكا به شكل خام در تهيه سالاد نيز استفاده مي شود.

    اين ادويه عطر و طعم خيلي خاصي دارد .به هيچ عنوان تندي ندارد و مي توانيد به ميزان زيادي از آن در غذاها استفاده كنيد كه باعث قرمز شدن رنگ غذاها هم مي شود.

    پاپريكا يا فلفل دلمه اي منبع خوبي از ويتامين C وبيوفلاونيدن (يكي از انواع آنتي اكسيدان كه از فعاليت راديكال هاي آزاد جلوگيري كرده و از سرطان و بيماريهاي قلبي پيشگيري ميكند) ميباشد. فلفل دلمه اي قرمز (پاپريكا) سه برابر نياز روزانه بدن حاوي ويتامين C ميباشند. مصرف مرتب فلفل دلمه‌اي در رژيم غذايي، شدت و طول دوران سرماخوردگي را كاهش مي دهد.



    فلفل پاپريكا شامل مقدار فراواني بتاكاروتين نيز هست (بتاكاروتين ميتواند در بدن تبديل به ويتامين A شود). فلفل دلمه‌اي، حاوي ويتامين B6 و اسيد فوليك است كه در رفع گرفتگي رگ‌هاي قلبي و بيماري هاي ديابتي تاثيرگذار است. فيبر موجود در فلفل دلمه‌اي مي تواند كلسترول را كه عامل ديگري براي ابتلا به حمله قلبي و سكته است، كاهش دهد.
    اين فلفل خواص ضدعفوني كننده نيز دارد. كپساسينموجود در فلفل، بويژه در فلفل معمولي، تركيب شيميايي دارد كه موجب تحريك سيستم ايمني شده و به اين سيستم در حمله به عوامل عفوني كمك مي‌كند.

    فروش پودر فلفل پاپريكا



    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز دهید:
    رتبه از پنج: 0
    بازدید:

    + نوشته شده: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۳۸:۴۰ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

    گوجه فرنگي و پاپريكا

       به عنوان يكي از سبزيجات و ميوه‌‌اي سرخ رنگ در جهان شناخته مي‌شود، گياه گوجه بومي قاره آمريكا بوده كه طي تاريخ در كل جهان پخش شده است. گوجه فرنگي تره باري سرشار از ويتامين مفيد سي و ليكوپن است كه از ارزش غذايي بالايي برخوردار است. از اين معدن سرشار از مزه و زيبايي در انواع سس و نوشيدني و پخت غذا استفاده مي‌شود، بيشترين استفاده‌ي گوجه فرنگي در سالادهاي مختلف است. گوجه فرنگي با داشتن بيست كيلوكالري در هر صد گرم مناسب كساني است كه به تناسب اندام خود اهميت مي‌دهند. بيشتر از نود درصد يك گوجه را آب تشكيل مي‌دهد و همين امر موجب كم كالري شدن آن مي‌شود. خاصيت آنتي كسيداني موجود در گوجه فرنگي براي جلوگيري از مبتلا شدن به بسياري از بيماري‌ها موثر است. گوجه خشك شده چيست امروزه در صنعت غذايي از گوجه به شكل هاي مختلف استفاده مي‌شود، يكي از اين روش‌ها خشك كردن گوجه و استفاده از آن است. با توجه به اينكه بيشتر حجم گوجه از آب تشكيل شده است روند پوسيدگي بعد از چيده شدن در آن به سرعت انجام مي‌پذيرد، پس بهتر خواهد بود با روشي زمان مصرف از گوجه را بيشتر كنيم تا بتوانيم از تمام فوايد آن بهره كافي را ببريم. گوجه خشك شده كه هم در خانه قابل تهيه است و هم به صورت آماده مي توان آن را خريداري كرد روشي است كه تمامي ويتامين‌هاي C و A ، اسيدفوليك، ويتامين‌هاي گروه B شامل B1، B2، B3، B5، مواد معدني مختلف شامل كلسيم، فسفر، پتاسيم، فيبر، سديم، گوگرد، كمي آهن، مس و روي را در خود نگه داري مي‌كند. گوجه‌ي خشك شده علاوه بر خاصيت‌هايي كه داراست بيشترين طعم، عطر و رنگ را به غذا مي‌بخشد و جايگزين مناسبي براي رب‎هاي كارخانه‌اي خواهد بود. فوايد استفاده از گوجه خشك شده گوجه‌ي خشك شده داراي خاصيت اشتها آوري است همچنين با مصرف آن خستگي از بين خواهد رفت. گوجه خشك شده يك تقويت كننده قلب و اعصاب، تسكين دهنده دردهاي رماتيسمي و مفاصل، و درمان كننده‌ي نقرس نيز هست. از گوجه‌ي خشك شده در درمان مسمويت‌هاي مزمن و مشكلات چربي خون نيز استفاده مي‌شود. گوجه خشك شده با داشتن ويتامين A  مي‌تواند به تقويت قوه‌ي بينايي و پوستي شفاف بي‌انجامد. ليكوپن موجود در گوجه خشك شده در جلوگيري از حملات قلبي نيز بسيار اثر بخش است. همچنين ليكوپن مي‎تواند هورمون سيري بيشتري را در بدن آزاد كند و به همين علت براي كساني كه قصد رژيم هاي سخت و كم كردن وزن را دارند پيشنهاد بسيار خوبي است.

     

     

    ادويه پاپريكا كه يك ادويه مجارستاني است به عنوان طعم دهنده در غذاها استفاده مي شود. شايد بارها و بارها اسم پاپريكا به گوشتان خورده باشد اما ندانيد كه پاپريكا چيست و چطور تهيه مي شود. به فلفل قرمز شيرين پاپريكا مي گويند...

    خواص باورنكردني ادويه پاپريكا | خواص فلفل قرمز شيرين !!

     

     

     

     

     

    ادويه پاپريكا كه يك ادويه مجارستاني است به عنوان طعم دهنده در غذاها استفاده مي شود. شايد بارها و بارها اسم پاپريكا به گوشتان خورده باشد اما ندانيد كه پاپريكا چيست و چطور تهيه مي شود. به فلفل قرمز شيرين پاپريكا مي گويند.

     

     

    در واقع پاپريكا همان فلفل دلمه اي خودمان است كه به صورت خشك شده در مي آيد و پس از آسياب آن را در غذاها به عنوان طعم دهنده و عطر دهنده استفاده مي كنند. پاپريكا ادويه اي مجارستاني است كه به خاطر رنگ فوق العاده و طعم معطرش شهرت جهاني پيدا كرده است.

     

    اگر غذاي شما خوش رنگ نيست كافي است كمي از پاپريكا را به آن اضافه كنيد تا رنگ زيبايي به خود بگيرد. طعم پاپريكا در كشورهاي مختلف متفاوت است ممكن است مردم كشوري ذائقه شان تند باشد پس پاپريكا آن ها علاوه بر فلفل دلمه اي خشك شده مقداري فلفل تند آسياب شده نيز دارد.

     

    اگر در بازار پودر پاپريكا را نيافتيد بسته به نوع ذائقه تان فلفل مورد نظر را انتخاب كنيد و به صورت حلقه حلقه در فر قرار دهيد تا خشك شود و سپس با آسياب آن را خرد كنيد.

     

    از گياه پاپريكا مي توانيد در تهيه سالاد استفاده كنيد اين گياه مفيد داراي كلروفيل و ويتامين پي (بيوفلاونوئيدها واقعا در گروه ويتامين ها قرار نمي گيرند اما بعضي مواقع با نام ويتامين P خوانده مي شوند. بيوفلاونوئيدها براي جذب ويتامين C لازم هستند و اين دو بايد با هم دريافت شوند.)

     

    داراي ويتامين k است كه اين ويتامين يكي از بهترين داروها براي رفع خونريزي و انعقاد است. پاپريكا تحريك كننده ترشحات معده اي بوده و سوء هاضمه را به خوبي از بين مي برد. از سبزي پاپريكا به شكل خام در تهيه سالاد نيز استفاده مي شود.

     



    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز دهید:
    رتبه از پنج: 0
    بازدید:

    + نوشته شده: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۳۸:۳۹ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

    پاپريكا (paprika) و پودر گوجه

    پاپريكا (paprika) نوعي ادويه است كه از آسياب فلفل خشك شده (capsicum annuum ) تهيه مي‌شود. در بسياري از زبان‌هاي اروپايي، پاپريكا به خود كلمه فلفل (دلمه) اشاره مي‌كند. اين ادويه براي افزودن رنگ، طعم وعطر در بسياري از غذاها مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اگر غذاي شما خوش رنگ نيست كافي است كمي از پاپريكا را به آن اضافه كنيد تا رنگ زيبايي به خود بگيرد. پايريكا مي‌تواند طيفي از طعم ملايم تا تند داشته باشد. طعم آن نيز از كشوري به كشور ديگر متفاوت است، ممكن است مردم كشوري ذائقه شان تند باشد پس پاپريكا آن ها علاوه بر فلفل دلمه اي خشك شده مقداري فلفل تند آسياب شده نيز دارد.

    موارد مصرف فلفل پاپريكا:

    از گياه پاپريكا مي توانيد در تهيه سالاد و انواع غذاها استفاده كنيد اين گياه مفيد داراي كلروفيل، ويتامين p و ويتامين k مي باشد كه ويتامين k يكي از بهترين داروها براي رفع خونريزي و انعقاد است.
    پاپريكا تحريك كننده ترشحات معده اي بوده و سوء هاضمه را به خوبي از بين مي برد.  از سبزي پاپريكا به شكل خام در تهيه سالاد نيز استفاده مي شود.

    اين ادويه عطر و طعم خيلي خاصي دارد .به هيچ عنوان تندي ندارد و مي توانيد به ميزان زيادي از آن در غذاها استفاده كنيد كه باعث قرمز شدن رنگ غذاها هم مي شود.

    پاپريكا يا فلفل دلمه اي منبع خوبي از ويتامين C و بيوفلاونيدن (يكي از انواع آنتي اكسيدان كه از فعاليت راديكال هاي آزاد جلوگيري كرده و از سرطان و بيماريهاي قلبي پيشگيري ميكند) ميباشد. فلفل دلمه اي قرمز (پاپريكا) سه برابر نياز روزانه بدن حاوي ويتامين C ميباشند. مصرف مرتب فلفل دلمه‌اي در رژيم غذايي، شدت و طول دوران سرماخوردگي را كاهش مي دهد.

     

     

    پودر گوجه فرنگي كاربرد فراواني در صنعت غذايي و توليد دارد. براي تهيه پودر گوجه فرنگي، بايد گوجه فرنگي را پس از شستن و ضدعفوني كردن، با استفاده از مواد افزودني به وسيله خشك‌كن‌هاي صنعتي خشك و سپس پودر كرد. از مهم‌ترين مسايل و مشكلات تهيه پودر گوجه فرنگي، حفظ رنگ قرمز آن و جلوگيري از قهوه‌اي شدن در حين فرآيند و نيز انبارداري است كه براي نتيجه بخش بودن تهيه اين ماده مفيد، از موادي مانند تركيبات كلسيم و برخي نمك‌ها استفاده مي‌شود.

    امروزه تلاش بر آن است تا با توليد انواع متنوع و غني شده پودر گوجه فرنگي، در صنايع بهداشتي و غذايي تغييرات به‌سزايي ايجاد شود. از جمله اين توليدات، مي‌توان از انواع پودر گوجه فرنگي‌هاي مقاوم به ويروس‌ها نام برد. پودر گوجه فرنگي را مي‌توان در تهيه انواع سس كچاپ، رب گوجه‌فرنگي، چاشني‌هاي غذايي، سوپ‌هاي آماده، غذاهاي رژيمي و….به كار برد.ريخت و در جاي خشك و خنك نگهداري كرد. ورقه‌هاي خشك گوجه فرنگي را مي‌توان با انواع خشكبار مخلوط كرد و مصرف هميشگي آن را به صورت يك عادت غذايي دلپذير براي تمامي افراد خانواده پايه‌ريزي نمود. هنگام تهيه ورقه‌هاي گوجه فرنگي در منزل، بهتر است مكاني كه گوجه‌ها در آن خشك مي‌شود كاملا تميز بوده و براي اطمينان بيشتر، يك پلاستيك نازك روي سيني‌هاي گوجه فرنگي انداخته شود.

     

     



    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز دهید:
    رتبه از پنج: 0
    بازدید:

    + نوشته شده: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۳۸:۳۹ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

    فلفل پاپريكا

    فلفل پاپريكا داراي چه ويتامين هايي مي باشد؟ و چه موارد درماني دارد؟

    فلفل پاپريكا شامل مقدار فراواني بتاكاروتين نيز هست (بتاكاروتين ميتواند در بدن تبديل به ويتامين A شود). فلفل دلمه‌اي، حاوي ويتامين B6 و اسيد فوليك است كه در رفع گرفتگي رگ‌هاي قلبي و بيماري هاي ديابتي تاثيرگذار است. فيبر موجود در فلفل دلمه‌اي مي تواند كلسترول را كه عامل ديگري براي ابتلا به حمله قلبي و سكته است، كاهش دهد.

    اين گياه مفيد داراي كلروفيل و ويتامين پي (بيوفلاونوئيدها واقعا در گروه ويتامين ها قرار نمي گيرند اما بعضي مواقع با نام ويتامين P خوانده مي شوند. بيوفلاونوئيدها براي جذب ويتامين C لازم هستند و اين دو بايد با هم دريافت شوند.)

    داراي ويتامين k است كه اين ويتامين يكي از بهترين داروها براي رفع خونريزي و انعقاد است.

    پاپريكا تحريك كننده ترشحات معده اي بوده و سوء هاضمه را به خوبي از بين مي برد. از سبزي پاپريكا به شكل خام در تهيه سالاد نيز استفاده مي شود

    اين فلفل خواص ضدعفوني كننده نيز دارد. كپساسين موجود در فلفل، بويژه در فلفل معمولي، تركيب شيميايي دارد كه موجب تحريك سيستم ايمني شده و به اين سيستم در حمله به عوامل عفوني كمك مي‌كند.

     

    تصاوير مربوط به ادويه فلفل پاپريكا

     

    طرز تهيه پودر فلفل پاپريكا در منزل به روش زير مي باشد

    فلفل دلمه اي ها را خوب بشوئيد و خشك كنيد. كلاه فلفلها را گرفته و تخم هاي فلفل را خارج كنيد و سپس با چاقو فلفل را نوار نوار ببريد.

    فلفل دلمه اي ها را خوب بشوئيد و خشك كنيد. كلاه فلفلها را گرفته و تخم هاي فلفل را خارج كنيد و سپس با چاقو فلفل را نوار نوار ببريد.

    پس از اينكه فلفل ها را از فر بيرون آورديد، صبر كنيد تا خنك شوند. سپس آنها را آسياب كنيد و در يك بطري شيشه اي تميز نگهداريد.

     

    تصاوير مربوط به ادويه فلفل پاپريكا

     

    پودر گوجه يكي از بهترين روشها براي ذخيره گوجه‌ها براي فصول ديگر است و وقتي كه گوجه‌ها تازه و در فصل خود هستند مي‌توان مقدار زيادي از آنها را خريد و پودر گوجه درست كرد به اين ترتيب ديگر خراب نمي‌شوند. پودر گوجه فرنگي خشك شده بسيار خوش طعم و فوق العاده مفيد است كه بخاطر استفاده چند گانه از آن است.

    پودر گوجه از گوجه فرنگي خشك شده به دست مي‌آيد بنابراين مي‌توان آن را تبديل به پودر كرد. پودر گوجه فرنگي را مي‌توان به عنوان يك چاشني براي خورش مرغ، سس مايونز، انواع سوپ يا شكل خرد شده آن را به عنوان يك تزئين عالي براي سالاد يا سوپهاي گرم استفاده كرد و همچنين مقداري آب را با آن مخلوط كرد تا سوپ گوجه فوري به دست آيد. شما مي‌توانيد حتي مقداري از آن را به ادويه‌هايي همچون زنجبيل، نمك، فلفل، پياز و سير اضافه كرده و با هم پودر كنيد تا يك ادويه شيرين و خوش طعم داشته باشيد. يكي از راه‌هاي افزودن رنگ به ادويه‌ها در واقع همين پودر گوجه است.

     

     

    پودر گوجه راه حلي عالي براي رساندن قوي‌ترين طعمهاي گوجه فرنگي در خارج از فصلشان است. سه راه براي تبديل گوجه فرنگي به پودر وجود دارد، مي‌توانيد آنها را ورقه كرده در دستگاه خشك كن بگذاريد يا گوجه‌هاي ورقه شده را با مقداري روغن زيتون آغشته كرده و در فر بگذاريد،  مزيت استفاده از فر اين است كه مي‌توانيد هر وقت با دستگاهتان كار داريد بخشي از آن را به گوجه خشك كردن اختصاص دهيد و در باقي فضاي دستگاه غذا يا نان و شيريني خود را بپزيد. يا اگر هيچكدام از اين وسايل را نداريد مي توانيد خيلي راحت آنها را زير آفتاب بگذاريد و چند روز اجازه دهيد زير آفتاب بمانند تا از نيروي طبيعت براي خشك كردن آنها بهره بگيريد.

     

     

    دستگاه خشك كن يك دستگاه تخصصي است كه صرفا براي خشك كردن انواع ميوه و سبزي بكار مي‌رود و بهترين انتخاب است. براي استفاده از فر كافي ست كه پس از قرار دادن مواد در آن، حرارت را روي حداقل بگذاريد و پس از چند ساعت گوجه شما خشك مي‌شود.



    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز دهید:
    رتبه از پنج: 0
    بازدید:

    + نوشته شده: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۳۸:۳۸ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

    فروش پودر گوجه و پاپريكا

    يكي از بهترين روشها براي ذخيره گوجه‌ها براي فصول ديگر است و وقتي كه گوجه‌ها تازه و در فصل خود هستند مي‌توان مقدار زيادي از آنها را خريد و پودر گوجه درست كرد به اين ترتيب ديگر خراب نمي‌شوند. پودر گوجه فرنگي خشك شده بسيار خوش طعم و فوق العاده مفيد است كه بخاطر استفاده چند گانه از آن است.

    پودر گوجه از گوجه فرنگي خشك شده به دست مي‌آيد بنابراين مي‌توان آن را تبديل به پودر كرد. پودر گوجه فرنگي را مي‌توان به عنوان يك چاشني براي خورش مرغ، سس مايونز، انواع سوپ يا شكل خرد شده آن را به عنوان يك تزئين عالي براي سالاد يا سوپهاي گرم استفاده كرد و همچنين مقداري آب را با آن مخلوط كرد تا سوپ گوجه فوري به دست آيد. شما مي‌توانيد حتي مقداري از آن را به ادويه‌ هايي همچون زنجبيل، نمك، فلفل، پياز و سير اضافه كرده و با هم پودر كنيد تا يك ادويه شيرين و خوش طعم داشته باشيد. يكي از راه‌هاي افزودن رنگ به ادويه‌ها در واقع همين پودر وجه است.

    پودر گوجه راه حلي عالي براي رساندن قوي‌ترين طعمهاي گوجه فرنگي در خارج از فصلشان است. سه راه براي تبديل گوجه فرنگي به پودر وجود دارد، مي‌توانيد آنها را ورقه كرده در دستگاه خشك كن بگذاريد يا گوجه‌هاي ورقه شده را با مقداري روغن زيتون آغشته كرده و در فر بگذاريد،  مزيت استفاده از فر اين است كه مي‌توانيد هر وقت با دستگاهتان كار داريد بخشي از آن را به گوجه خشك كردن اختصاص دهيد و در باقي فضاي دستگاه غذا يا نان و شيريني خود را بپزيد. يا اگر هيچكدام از اين وسايل را نداريد مي توانيد خيلي راحت آنها را زير آفتاب بگذاريد و چند روز اجازه دهيد زير آفتاب بمانند تا از نيروي طبيعت براي خشك كردن آنها بهره بگيريد.

     

    پاپريكا نوعي ادويه است كه از آسياب فلفل خشك شده (به عنوان مثال فلفل دلمه‌اي، فلفل تند) تهيه مي‌شود. از اين ادويه به عنوان طعم دهنده استفاده مي شود. طعم پاپريكا در كشورهاي مختلف متفاوت است ممكن است مردم كشوري ذائقه شان تند باشد پس پاپريكا آن ها علاوه بر فلفل دلمه اي خشك شده مقداري فلفل تند آسياب شده نيز دارد

     

     

    تصاوير مربوط به ادويه فلفل پاپريكا فلفل پاپريكا (paprika) چيست؟ و در چه مواردي مورد استفاده قرار ميگيرد؟

    پاپريكا (paprika) نوعي ادويه است كه از آسياب فلفل خشك شده (capsicum annuum ) تهيه مي‌شود. در بسياري از زبان‌هاي اروپايي، پاپريكا به خود كلمه فلفل (دلمه) اشاره مي‌كند. اين ادويه براي افزودن رنگ، طعم و عطر در بسياري از غذاها مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اگر غذاي شما خوش رنگ نيست كافي است كمي از پاپريكا را به آن اضافه كنيد تا رنگ زيبايي به خود بگيرد. پايريكا مي‌تواند طيفي از طعم ملايم تا تند داشته باشد. طعم آن نيز از كشوري به كشور ديگر متفاوت است، ممكن است مردم كشوري ذائقه شان تند باشد پس پاپريكا آن ها علاوه بر فلفل دلمه اي خشك شده مقداري فلفل تند آسياب شده نيز دارد.

     

      فلفل پاپريكا

    مهمترين موارد مصرف فلفل پاپريكا را نام ببريد؟

    از گياه پاپريكا مي توانيد در تهيه سالاد و انواع غذاها استفاده كنيد . اين ادويه عطر و طعم خيلي خاصي دارد .به هيچ عنوان تندي ندارد و مي توانيد به ميزان زيادي از آن در غذاها استفاده كنيد كه باعث قرمز شدن رنگ غذاها هم مي شود.

    اگر در بازار پودر پاپريكا را نيافتيد بسته به نوع ذائقه تان فلفلمورد نظر را انتخاب كنيد و به صورت حلقه حلقه در فر قرار دهيد تا خشك شود و سپس با آسياب آن را خرد كنيد.

     ادويه فلفل پاپريكا

     

    فلفل پاپريكا داراي چه ويتامين هايي مي باشد؟ و چه موارد درماني دارد؟

    فلفل پاپريكا شامل مقدار فراواني بتاكاروتين نيز هست (بتاكاروتين ميتواند در بدن تبديل به ويتامين A شود). فلفل دلمه‌اي، حاوي ويتامين B6 و اسيد فوليك است كه در رفع گرفتگي رگ‌هاي قلبي و بيماري هاي ديابتي تاثيرگذار است. فيبر موجود در فلفل دلمه‌اي مي تواند كلسترول را كه عامل ديگري براي ابتلا به حمله قلبي و سكته است، كاهش دهد.

    اين گياه مفيد داراي كلروفيل و ويتامين پي (بيوفلاونوئيدها واقعا در گروه ويتامين ها قرار نمي گيرند اما بعضي مواقع با نام ويتامين P خوانده مي شوند. بيوفلاونوئيدها براي جذب ويتامين C لازم هستند و اين دو بايد با هم دريافت شوند.)

    داراي ويتامين k است كه اين ويتامين يكي از بهترين داروها براي رفع خونريزي و انعقاد است.

    پاپريكا تحريك كننده ترشحات معده اي بوده و سوء هاضمه را به خوبي از بين مي برد. از سبزي پاپريكا به شكل خام در تهيه سالاد نيز استفاده مي شود

    اين فلفل خواص ضدعفوني كننده نيز دارد. كپساسين موجود در فلفل، بويژه در فلفل معمولي، تركيب شيميايي دارد كه موجب تحريك سيستم ايمني شده و به اين سيستم در حمله به عوامل عفوني كمك مي‌كند.

     

     



    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز دهید:
    رتبه از پنج: 0
    بازدید:

    + نوشته شده: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۳۸:۳۷ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

    فروش عناب

    عناب

    عناب ميوه ي درخت كوچكي است كه ارتفاع آن تا 10 متر نيز مي رسد. ميوه براق و زيتوني شكل عناب كه داراي خواص دارويي بسيار زيادي مي باشد در ابتدا سبز بوده و پس از رسيدن به رنگ قرمز درآمده و چروك مي خورد. ميوه عناب هم به صورت تازه مصرف مي شود و هم به صورت خشك.

    فروش عناب

    فروش عناب مرغوب و درجه يك در بسته بندي هاي مختلف فله ، با حداقل سفارش يك كيلو ، به صورت خشك شده

    شماره تماس 09120155387

    قيمت عناب

    جهت اطلاع از آخرين وبه روزترين قيمت عناب در كانال تلگرامي ما spicecenter@ عضو شويد .



    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز دهید:
    رتبه از پنج: 0
    بازدید:

    + نوشته شده: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۳۴:۲۷ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

    فروش اسپند

    اسپند

    اسپند معمولي گونه‌اي اسپند است به شكل گياه علفي چندساله به ارتفاع حداكثر ۶۰ سانتي‌متر بي‌كرك و با برگ‌هاي نوك‌تيز به طول حداكثر ۶ سانتي‌متر و داراي بريدگي شانه‌مانند و با تقسيمات خطي و گوشوارك‌هاي كوچك و خطي و اغلب خميدهـ برگشته وگل‌آذين انتهايي و ديهيم تُنُك با گل‌هاي منفرد سفيد و ميوهٔ كروي به قطر حداكثر ۱۰ ميلي‌متر

    فروش اسپند

    فروش اسپند مرغوب و درجه يك در بسته بندي هاي مختلف فله ، با حداقل سفارش يك كيلو ، به صورت خشك شده

    شماره تماس 09120155387

    قيمت اسپند

    جهت اطلاع از آخرين وبه روزترين قيمت اسپند در كانال تلگرامي ما spicecenter@ عضو شويد .



    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز دهید:
    رتبه از پنج: 0
    بازدید:

    + نوشته شده: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۳۴:۲۶ توسط:123 موضوع: نظرات (0)