مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه .

مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه

اژدهای ۳۲۶ متری در پارک ملی ژانگ جیاجی چین منتظر شماست!

مجله توریستی الی گشت > الی گشت: راهنمای سفر > آن چه در سفر باید بدانیم > اژدهای ۳۲۶ متری در پارک ملی ژانگ جیاجی چین منتظر شماست!
اژدهای ۳۲۶ متری در پارک ملی ژانگ جیاجی چین منتظر شماست!
۳ فروردین, ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴جاذبه های دیدنی, چینگلاره خوانین زاده      
پارک ژانگ جیاجی چین | Zhangjiajie national park

با توجه به این که کشور چین تقریبا یک سوم جمعیت جهان را در خود جای داده است، جاذبه های گردشگری متعدد و بسیار دیدنی را هم نیز دارد. این کشور مهد تمدن و تاریخ در جهان محسوب می شود و سرزمینی از عجایب و اسطوره ها می باشد از همین رو ما در این مطلب از مجله ی گردشگری قصد داریم تا درباره ی یکی از معروف ترین و هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری این کشور که نامش پارک ملی ژانگ جیاجی است صحبت کنیم. این پارک در سال ۱۹۹۲ به دلیل جاذبه های شگفت انگیزی که در خود دارد توانست در سازمان جهانی یونسکو به عنوان یک منطقه ی باستانی و تاریخی به ثبت برسد. اما نکته ی جالب در خصوص پارک ژانگ جیاجی چین این است که آسانسوری به ارتفاع ۳۲۶ متر در آن ساخته شده است که شما را از عرش به فرش می رساند. در ادامه همراه با ما باشید تا بیشتر با پارک ژانگ جیاجی آشنا شوید.
خرید آنلاین بلیط پرواز
رزرو آنلاین هتل
خرید آنلاین تور

مطالب مرتبط:
معروف ترین جاذبه های گردشگری شانگهای؛ چین
راهنمای دریافت ویزای چین
بهترین رستوران های حلال در پکن؛ چین
پارک ژانگ جیاجی چین یکی از جاذبه های طبیعی چین است که مناظر شگفت انگیزی را در خود جای داده است. این پارک مساحتی برابر با ۱۳۰ کیلومتر مربع را دارا می باشد و در ۳۲ کیلومتری حومه شمالی شهر چانگ ژیاژیه یا جیاجیه قرار گرفته است.

این پارک ملی چینی ها در سال ۱۹۹۲ توسط سازمان یونسکو به عنوان منطقه باستانی و تاریخی ثبت گردید. جالب است بدانید که در سال ۲۰۰۴ هم پارک ژانگ جیاجی چین به عنوان یک جئوپارک جهانی هم به شهرت رسید.

در سال ۲۰۰۷، پارک ملی جنگل چانگ ژیاژیه وارد لیست مناطق درجه اول (A5)  دیدنی چین قرار گرفت. این جنگل یک منبع غنی عرضه اکسیژن است و در کنار آن موزه فرهنگی و مذهبی مردم بومی نیز هست.

مختصری درباره پارک ژانگ جیاجی چین
اگر بخواهیم مختصری درباره پارک ژانگ جیاجی چین بگوییم، اینطور بیان می شود که این منطقه ی سرسبز در کشور چین در گذشته ها منطقه ای ممنوعه بوده که هر کسی اجازه ورود به آن را نداشت! در سال ۱۹۳۴ ارتش سرخ چین شد و کمیته انقلاب شهر دایونگ  هم نیز در این کشور تاسیس شد، اما همچنان ورود به پارک ژانگ جیاجی چین ممنوع بود! پس از آن که جمهوری خلق چین در سال ۱۹۴۹ به شهرستان بانپینگ ملحق شد و ۶ سال بعد توسط دولت وقت چین به نام مزرعه جنگلی چانگ ژیاژیه تغییر نام پیدا کرد. در سال ۱۹۸۲، شورای دولتی چین نام مزرعه جنگلی را به  “پارک جنگلی ملی چانگ ژیاژیه “تغییر داد و این زمان بود که اولین پارک جنگلی ملی  در چین ساخته شد.

همانطور که در بالا هم گفتیم این پارک در سال ۱۹۹۲ به دلیل جاذبه های منحصر به فردی که دارا بود توسط سازمان متحد توانست در لیست میراث جهانی طبیعی تاریخی در سازمان جهانی یونسکو به ثبت برسد. در فوریه سال ۲۰۰۴ عنوان پارک جهانی زمین شناسی را نیز کسب کرد. این پارک ملی اولین منطقه گردشگری چین بود که درجه ۵A را در سال ۲۰۰۷ کسب کرد.

اطلاعات ضروری درباره پارک ژانگ جیاجی چین
آب و هوای معمول در پارک ژانگ جیاجی چین به طور معمول در کمترین درجه ممکن ۵ درجه سلسیوس در زمستان و گرمترین درجه ممکن ۲۸ درجه را در تابستان از خود به ثبت رسانده است. متوسط دما ۱۳ درجه سلسیوس و متوسط ​​میزان بارش سالانه از ۱۲۲۸ میلی متر نشان از طبیعت معتدل منطقه دارد.
برترین جاذبه های پارک ژانگ جیاجیو چین
بزرگترین پل شیشه ای جهان
حتما ویدیوهایی از پل شیشه ای ترسناکی که در چین وجود دارد را دیده اید که مردم در حین عبور از آن از ترس زهره ترک شده اند!  این پل در پارک ژانگ جیاجیو چین قرار دارد و در جولای سال ۲۰۱۴ با بازسازی یک پل معمولی چوبی تبدیل به پل شیشه ای شد. معمار این پل حییم دوتان بود و در رابطه با آن می گویند این پل یک نمایی زیبا از جهان اطراف را به شما می دهد و قادر است وزن همزمان ۸۰۰ نفر را تحمل کند. این پل شیشه ای حدود ۴۳۰ متر طول و ۶ متر عرض دارد و بلندترین از نوع خود است و در ارتفاع ۳۰۰ متری از سطح زمین نصب شده است. شیشه کف آن دارای ۲۴ میلیمتر ضخامت است یعنی حدود ۲۵ برابر معکم تر از شیشه ی پنجره های معمولی است.

بلندترین آسانسور شیشه ای معرف به اژدهای ۳۲۶ متری
نکته ی قابل توجهی که در رابطه با پارک ژانگ جیاجی چین وجود دارد این است که آسانسوری با ارتفاع ۳۲۶ متر در آن وجود دارد و شما را از عرش به فرش در این جهان هستی می رساند. این آسانسور توانسته عنوان بلندترین آسانسور جهان را از آن خود کند، حدودا ۲ دقیقه طول می کشد که در این آسانسور به بالاترین نقطه که ارتفاعات ۳۲۶ متری است، برسید. ظرفیت این آسانسور ۵۰ نفر است. مطابق به آمارهای موجود روزانه نزدیک به ۲۰۰۰۰ نفر از این آسانسور دیدن می کنند و بد نیست بدانید که نام این آسانسور که صد اژدها است در فهرست جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده است و حالا به عنوان یکی از مشهورترین دیدنی‌های کشور چین شناخته می‌شود.

نکته‌ی دیگری که در رابطه با آسانسور صد اژدها بحث‌های متعددی را به راه انداخت، امنیت آن بود؛ به همین دلیل پس از تکمیل این سازه ۱۰ ماه طول کشید تا آن را از زوایای مختلف مورد بررسی و آزمایش قرار بدهند و اطمینانی صد درصدی برای گردشگران این ناحیه برای استفاده از این آسانسور فراهم کنند.

کوهستان یوان ژیاژیه


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ فروردین ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۵۵:۱۶ توسط:123 موضوع: نظرات (0)