مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه .

مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه

پاپریکا (paprika) و پودر گوجه

پاپریکا (paprika) نوعی ادویه است که از آسیاب فلفل خشک شده (capsicum annuum ) تهیه می‌شود. در بسیاری از زبان‌های اروپایی، پاپریکا به خود کلمه فلفل (دلمه) اشاره می‌کند. این ادویه برای افزودن رنگ، طعم وعطر در بسیاری از غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر غذای شما خوش رنگ نیست کافی است کمی از پاپریکا را به آن اضافه کنید تا رنگ زیبایی به خود بگیرد. پایریکا می‌تواند طیفی از طعم ملایم تا تند داشته باشد. طعم آن نیز از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، ممکن است مردم کشوری ذائقه شان تند باشد پس پاپریکا آن ها علاوه بر فلفل دلمه ای خشک شده مقداری فلفل تند آسیاب شده نیز دارد.

موارد مصرف فلفل پاپریکا:

از گیاه پاپریکا می توانید در تهیه سالاد و انواع غذاها استفاده کنید این گیاه مفید دارای کلروفیل، ویتامین p و ویتامین k می باشد که ویتامین k یکی از بهترین داروها برای رفع خونریزی و انعقاد است.
پاپریکا تحریک کننده ترشحات معده ای بوده و سوء هاضمه را به خوبی از بین می برد.  از سبزی پاپریکا به شکل خام در تهیه سالاد نیز استفاده می شود.

این ادویه عطر و طعم خیلی خاصی دارد .به هیچ عنوان تندی ندارد و می توانید به میزان زیادی از آن در غذاها استفاده کنید که باعث قرمز شدن رنگ غذاها هم می شود.

پاپریکا یا فلفل دلمه ای منبع خوبی از ویتامین C و بیوفلاونیدن (یکی از انواع آنتی اکسیدان که از فعالیت رادیکال های آزاد جلوگیری کرده و از سرطان و بیماریهای قلبی پیشگیری میکند) میباشد. فلفل دلمه ای قرمز (پاپریکا) سه برابر نیاز روزانه بدن حاوی ویتامین C میباشند. مصرف مرتب فلفل دلمه‌ای در رژیم غذایی، شدت و طول دوران سرماخوردگی را کاهش می دهد.

 

 

پودر گوجه فرنگی کاربرد فراوانی در صنعت غذایی و تولید دارد. برای تهیه پودر گوجه فرنگی، باید گوجه فرنگی را پس از شستن و ضدعفونی کردن، با استفاده از مواد افزودنی به وسیله خشک‌کن‌های صنعتی خشک و سپس پودر کرد. از مهم‌ترین مسایل و مشکلات تهیه پودر گوجه فرنگی، حفظ رنگ قرمز آن و جلوگیری از قهوه‌ای شدن در حین فرآیند و نیز انبارداری است که برای نتیجه بخش بودن تهیه این ماده مفید، از موادی مانند ترکیبات کلسیم و برخی نمک‌ها استفاده می‌شود.

امروزه تلاش بر آن است تا با تولید انواع متنوع و غنی شده پودر گوجه فرنگی، در صنایع بهداشتی و غذایی تغییرات به‌سزایی ایجاد شود. از جمله این تولیدات، می‌توان از انواع پودر گوجه فرنگی‌های مقاوم به ویروس‌ها نام برد. پودر گوجه فرنگی را می‌توان در تهیه انواع سس کچاپ، رب گوجه‌فرنگی، چاشنی‌های غذایی، سوپ‌های آماده، غذاهای رژیمی و….به کار برد.ریخت و در جای خشک و خنک نگهداری کرد. ورقه‌های خشک گوجه فرنگی را می‌توان با انواع خشکبار مخلوط کرد و مصرف همیشگی آن را به صورت یک عادت غذایی دلپذیر برای تمامی افراد خانواده پایه‌ریزی نمود. هنگام تهیه ورقه‌های گوجه فرنگی در منزل، بهتر است مکانی که گوجه‌ها در آن خشک می‌شود کاملا تمیز بوده و برای اطمینان بیشتر، یک پلاستیک نازک روی سینی‌های گوجه فرنگی انداخته شود.

 

 



برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۳۸:۳۹ توسط:123 موضوع: نظرات (0)