مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه .

مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه

فروش پودر گوجه و پاپریکا

یکی از بهترین روشها برای ذخیره گوجه‌ها برای فصول دیگر است و وقتی که گوجه‌ها تازه و در فصل خود هستند می‌توان مقدار زیادی از آنها را خرید و پودر گوجه درست کرد به این ترتیب دیگر خراب نمی‌شوند. پودر گوجه فرنگی خشک شده بسیار خوش طعم و فوق العاده مفید است که بخاطر استفاده چند گانه از آن است.

پودر گوجه از گوجه فرنگی خشک شده به دست می‌آید بنابراین می‌توان آن را تبدیل به پودر کرد. پودر گوجه فرنگی را می‌توان به عنوان یک چاشنی برای خورش مرغ، سس مایونز، انواع سوپ یا شکل خرد شده آن را به عنوان یک تزئین عالی برای سالاد یا سوپهای گرم استفاده کرد و همچنین مقداری آب را با آن مخلوط کرد تا سوپ گوجه فوری به دست آید. شما می‌توانید حتی مقداری از آن را به ادویه‌ هایی همچون زنجبیل، نمک، فلفل، پیاز و سیر اضافه کرده و با هم پودر کنید تا یک ادویه شیرین و خوش طعم داشته باشید. یکی از راه‌های افزودن رنگ به ادویه‌ها در واقع همین پودر وجه است.

پودر گوجه راه حلی عالی برای رساندن قوی‌ترین طعمهای گوجه فرنگی در خارج از فصلشان است. سه راه برای تبدیل گوجه فرنگی به پودر وجود دارد، می‌توانید آنها را ورقه کرده در دستگاه خشک کن بگذارید یا گوجه‌های ورقه شده را با مقداری روغن زیتون آغشته کرده و در فر بگذارید،  مزیت استفاده از فر این است که می‌توانید هر وقت با دستگاهتان کار دارید بخشی از آن را به گوجه خشک کردن اختصاص دهید و در باقی فضای دستگاه غذا یا نان و شیرینی خود را بپزید. یا اگر هیچکدام از این وسایل را ندارید می توانید خیلی راحت آنها را زیر آفتاب بگذارید و چند روز اجازه دهید زیر آفتاب بمانند تا از نیروی طبیعت برای خشک کردن آنها بهره بگیرید.

 

پاپریکا نوعی ادویه است که از آسیاب فلفل خشک شده (به عنوان مثال فلفل دلمه‌ای، فلفل تند) تهیه می‌شود. از این ادویه به عنوان طعم دهنده استفاده می شود. طعم پاپریکا در کشورهای مختلف متفاوت است ممکن است مردم کشوری ذائقه شان تند باشد پس پاپریکا آن ها علاوه بر فلفل دلمه ای خشک شده مقداری فلفل تند آسیاب شده نیز دارد

 

 

تصاویر مربوط به ادویه فلفل پاپریکا فلفل پاپریکا (paprika) چیست؟ و در چه مواردی مورد استفاده قرار میگیرد؟

پاپریکا (paprika) نوعی ادویه است که از آسیاب فلفل خشک شده (capsicum annuum ) تهیه می‌شود. در بسیاری از زبان‌های اروپایی، پاپریکا به خود کلمه فلفل (دلمه) اشاره می‌کند. این ادویه برای افزودن رنگ، طعم و عطر در بسیاری از غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر غذای شما خوش رنگ نیست کافی است کمی از پاپریکا را به آن اضافه کنید تا رنگ زیبایی به خود بگیرد. پایریکا می‌تواند طیفی از طعم ملایم تا تند داشته باشد. طعم آن نیز از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، ممکن است مردم کشوری ذائقه شان تند باشد پس پاپریکا آن ها علاوه بر فلفل دلمه ای خشک شده مقداری فلفل تند آسیاب شده نیز دارد.

 

  فلفل پاپریکا

مهمترین موارد مصرف فلفل پاپریکا را نام ببرید؟

از گیاه پاپریکا می توانید در تهیه سالاد و انواع غذاها استفاده کنید . این ادویه عطر و طعم خیلی خاصی دارد .به هیچ عنوان تندی ندارد و می توانید به میزان زیادی از آن در غذاها استفاده کنید که باعث قرمز شدن رنگ غذاها هم می شود.

اگر در بازار پودر پاپریکا را نیافتید بسته به نوع ذائقه تان فلفلمورد نظر را انتخاب کنید و به صورت حلقه حلقه در فر قرار دهید تا خشک شود و سپس با آسیاب آن را خرد کنید.

 ادویه فلفل پاپریکا

 

فلفل پاپریکا دارای چه ویتامین هایی می باشد؟ و چه موارد درمانی دارد؟

فلفل پاپریکا شامل مقدار فراوانی بتاکاروتین نیز هست (بتاکاروتین میتواند در بدن تبدیل به ویتامین A شود). فلفل دلمه‌ای، حاوی ویتامین B6 و اسید فولیک است که در رفع گرفتگی رگ‌های قلبی و بیماری های دیابتی تاثیرگذار است. فیبر موجود در فلفل دلمه‌ای می تواند کلسترول را که عامل دیگری برای ابتلا به حمله قلبی و سکته است، کاهش دهد.

این گیاه مفید دارای کلروفیل و ویتامین پی (بیوفلاونوئیدها واقعا در گروه ویتامین ها قرار نمی گیرند اما بعضی مواقع با نام ویتامین P خوانده می شوند. بیوفلاونوئیدها برای جذب ویتامین C لازم هستند و این دو باید با هم دریافت شوند.)

دارای ویتامین k است که این ویتامین یکی از بهترین داروها برای رفع خونریزی و انعقاد است.

پاپریکا تحریک کننده ترشحات معده ای بوده و سوء هاضمه را به خوبی از بین می برد. از سبزی پاپریکا به شکل خام در تهیه سالاد نیز استفاده می شود

این فلفل خواص ضدعفونی کننده نیز دارد. کپساسین موجود در فلفل، بویژه در فلفل معمولی، ترکیب شیمیایی دارد که موجب تحریک سیستم ایمنی شده و به این سیستم در حمله به عوامل عفونی کمک می‌کند.

 

 



برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۳۸:۳۷ توسط:123 موضوع: نظرات (0)