مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه .

مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه

فلفل پاپریکا

فلفل پاپریکا دارای چه ویتامین هایی می باشد؟ و چه موارد درمانی دارد؟

فلفل پاپریکا شامل مقدار فراوانی بتاکاروتین نیز هست (بتاکاروتین میتواند در بدن تبدیل به ویتامین A شود). فلفل دلمه‌ای، حاوی ویتامین B6 و اسید فولیک است که در رفع گرفتگی رگ‌های قلبی و بیماری های دیابتی تاثیرگذار است. فیبر موجود در فلفل دلمه‌ای می تواند کلسترول را که عامل دیگری برای ابتلا به حمله قلبی و سکته است، کاهش دهد.

این گیاه مفید دارای کلروفیل و ویتامین پی (بیوفلاونوئیدها واقعا در گروه ویتامین ها قرار نمی گیرند اما بعضی مواقع با نام ویتامین P خوانده می شوند. بیوفلاونوئیدها برای جذب ویتامین C لازم هستند و این دو باید با هم دریافت شوند.)

دارای ویتامین k است که این ویتامین یکی از بهترین داروها برای رفع خونریزی و انعقاد است.

پاپریکا تحریک کننده ترشحات معده ای بوده و سوء هاضمه را به خوبی از بین می برد. از سبزی پاپریکا به شکل خام در تهیه سالاد نیز استفاده می شود

این فلفل خواص ضدعفونی کننده نیز دارد. کپساسین موجود در فلفل، بویژه در فلفل معمولی، ترکیب شیمیایی دارد که موجب تحریک سیستم ایمنی شده و به این سیستم در حمله به عوامل عفونی کمک می‌کند.

 

تصاویر مربوط به ادویه فلفل پاپریکا

 

طرز تهیه پودر فلفل پاپریکا در منزل به روش زیر می باشد

فلفل دلمه ای ها را خوب بشوئید و خشک کنید. کلاه فلفلها را گرفته و تخم های فلفل را خارج کنید و سپس با چاقو فلفل را نوار نوار ببرید.

فلفل دلمه ای ها را خوب بشوئید و خشک کنید. کلاه فلفلها را گرفته و تخم های فلفل را خارج کنید و سپس با چاقو فلفل را نوار نوار ببرید.

پس از اینکه فلفل ها را از فر بیرون آوردید، صبر کنید تا خنک شوند. سپس آنها را آسیاب کنید و در یک بطری شیشه ای تمیز نگهدارید.

 

تصاویر مربوط به ادویه فلفل پاپریکا

 

پودر گوجه یکی از بهترین روشها برای ذخیره گوجه‌ها برای فصول دیگر است و وقتی که گوجه‌ها تازه و در فصل خود هستند می‌توان مقدار زیادی از آنها را خرید و پودر گوجه درست کرد به این ترتیب دیگر خراب نمی‌شوند. پودر گوجه فرنگی خشک شده بسیار خوش طعم و فوق العاده مفید است که بخاطر استفاده چند گانه از آن است.

پودر گوجه از گوجه فرنگی خشک شده به دست می‌آید بنابراین می‌توان آن را تبدیل به پودر کرد. پودر گوجه فرنگی را می‌توان به عنوان یک چاشنی برای خورش مرغ، سس مایونز، انواع سوپ یا شکل خرد شده آن را به عنوان یک تزئین عالی برای سالاد یا سوپهای گرم استفاده کرد و همچنین مقداری آب را با آن مخلوط کرد تا سوپ گوجه فوری به دست آید. شما می‌توانید حتی مقداری از آن را به ادویه‌هایی همچون زنجبیل، نمک، فلفل، پیاز و سیر اضافه کرده و با هم پودر کنید تا یک ادویه شیرین و خوش طعم داشته باشید. یکی از راه‌های افزودن رنگ به ادویه‌ها در واقع همین پودر گوجه است.

 

 

پودر گوجه راه حلی عالی برای رساندن قوی‌ترین طعمهای گوجه فرنگی در خارج از فصلشان است. سه راه برای تبدیل گوجه فرنگی به پودر وجود دارد، می‌توانید آنها را ورقه کرده در دستگاه خشک کن بگذارید یا گوجه‌های ورقه شده را با مقداری روغن زیتون آغشته کرده و در فر بگذارید،  مزیت استفاده از فر این است که می‌توانید هر وقت با دستگاهتان کار دارید بخشی از آن را به گوجه خشک کردن اختصاص دهید و در باقی فضای دستگاه غذا یا نان و شیرینی خود را بپزید. یا اگر هیچکدام از این وسایل را ندارید می توانید خیلی راحت آنها را زیر آفتاب بگذارید و چند روز اجازه دهید زیر آفتاب بمانند تا از نیروی طبیعت برای خشک کردن آنها بهره بگیرید.

 

 

دستگاه خشک کن یک دستگاه تخصصی است که صرفا برای خشک کردن انواع میوه و سبزی بکار می‌رود و بهترین انتخاب است. برای استفاده از فر کافی ست که پس از قرار دادن مواد در آن، حرارت را روی حداقل بگذارید و پس از چند ساعت گوجه شما خشک می‌شود.



برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۳۸:۳۸ توسط:123 موضوع: نظرات (0)