مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه .

مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه

خریدار عمده زردچوبه

اگر بدنبال خریدار زردچوبه بصورت عمده هستید،مرکز بازار ادویه جات ایران آماده همکاری در زمینه خرید و فروش ادویه جات میباشد.ما خریدار زردچوبه و سایر ادویه جات شما نظیر دارچین ،پودر کاری ، هل سبز ، فلفل و …  هستیم.در صورت تمایل به همکاری با ما ، شماره زیر تماس بگیرید

شماره ی تماس : 09120155387

 آنچه که یک خریدار زردچوبه باید بداند

زردچوبه از گیاهی شبیه به زنجبیل بدست می آید و در کشور هندوستان می روید .نیجریه ، پاکستان ، تایلند ، بنگلادش و چین دیگر تولیدکنندگان ادویه ی زردچوبه می باشند.

بیش از یک تن برای تولید جهانی زرچوبه به ثبت رسیده است و کشور هندوستان ، 80 درصد از این تولید جهانی را در اختیار دارد و فقط 60 درصد از صادرات جهانی را در اختیار دارد

سریلانکا ، انگلستان ، ایران ، ژاپن ، امارات متحده عربی ،کشور های شمال آفریقا و خاورمیانه  از کشور های واردکننده ی اصلی این ادویه ی مشهور در دنیا هستند.

در رده ی “لیلیوپسیده” ها قرار دارند و زیررده ی زنجبیل وارها هستند.

این ادویه از   “Curcuma longa” نشأت می گیرد و یکی از اصلی ترین قسمت پودر کاری را تشکیل می دهد.

ادویه زردچوبه به دمای 20 الی 30 درجه سانتیگراد و آب و هوای مرطوب با بارندگی زیاد  نیاز دارد و از این رو ، در کشور هندوستان “جنوب آسیا که این شرایط آب و هوایی را دارا می باشد” به خوبی رشد میکند و اکنون بزرگترین تولیدکننده ی زردچوبه در دنیا می باشد.

نگهداری از زردچوبه

زردچوبه به دلیل داشتن گنج درصد روغن و پنج درصد اسانس ، به نور مستقیم و گرما،رطوبت هوا و اکسیژن بسیار حساس است و حتما باید در شرایط مناسب نگهداری شود.اگر شرایط آن نامناسب باشه ، عطر و طعم خود را از دست می دهد.

بنابر این برای نگهداری از زردچوبه و ادویه جات حساس مانند دارچین به رطوبت هوا ، استفاده از از ظرف هایی که هوا،رطوبت و نور نتواند به آن نفوذ کند ، پیشنهاد می شود که استفاده کنید.

پس از خرید زردچوبه حتما به این نکات توجه کنید

نشانه های مرغوبیت زردچوبه

زردچوبه باید دارای بافتی نرم و به صورت پودر و یکنواخت باشد،به طوری که تمامیه ذرات آن از الک 300 میکرونی رد شده فاقد ذرات خارجی نظیر برگ ،سنگ ، حشره ،خاشاک و تخم حشره باشد.

این ادویه نباید بوی کهنگی بدهد و باید یک رنگ زرد را به صورت یکنواخت دارا باشد.به صورت کلوخه شده و به هم چسبیده شده نباشند.

 

 

تقلب در زردچوبه

تقلب در ادویه جات موضوع تازه و جالبی نیست

.اغلب،بیشتر تقلب ها، به علت داشتن سود بالا در زعفران صورت می گیرد ، اما در مورد زردچوبه هم این تقلب ها صدق می کند.

افزودن خاک ، شن ، خاک آجر ، شن های زرد رنگ با بافت سخت و قابل تشخیص، نان و آرد و … به عنوان موارد تقلبی در تولید این محصول حساب می شود.

منبع : سایت ادویه ایران



برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۳۹:۰۵ توسط:123 موضوع: نظرات (0)