مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه .

مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه

شیرینی ساوارین

شیرینی ساوارین

مواد لازم برای 18 عدد:
مایه خمیر 1 قاشق غذاخوری
شکر 3 قاشق سوپخوری
شیر ولرم 125 میلی‌لیتر
آرد 300 گرم
تخم‌مرغ 3 عدد
وانیل نوک قاشق چایخوری
نمک نوک قاشق چایخوری
کر‌ه‌ی مذاب 180 گرم
مواد لازم جهت تزیین ساوارین‌ها:
شربت بار 150 میلی‌لیتر
خامه 120 گرم
میوه جهت تزیین ساوارین‌ها
مارمالاد زردآلو 3 قاشق غذاخوری
طرز تهیه خمیر ساوارین:
مایه خمیر، شکر و دو قاشق غذاخوری از کل مقدار آرد را درون کاسه‌ مخلوط کرده، شیر ولرم را به آن اضافه کرده، هم بزنید. در ظرف را گذاشته، در جای گرمی به مدت 10 دقیقه قرار دهید تا مایه خمیر عمل کرده و روی آن محدب شود. تخم‌مرغ‌ها، وانیل و نمک را کاملاً هم بزنید تا کرم‌رنگ و کش‌دار شود. مایه خمیر عمل آمده را با مخلوط تخم‌مرغ هم زده، آرد الک شده را کم‌کم اضافه کرده، با همزن مخلوط کنید. روی کاسه را پوشانده، مدت نیم‌ساعت به خمیر استراحت دهید تا حجمش 2 برابر شود. کره‌ی مذاب (داغی آن کاملاً گرفته شده باشد) را به خمیر اضافه کرده، به کمک همزن آن‌ها را زیاد درون خمیر فرو نبرید تا خمیر روی پایه‌های همزن بالا نیاید.
خمیر آماده شده را درون قیف پارچه‌ای که سر ماسوره‌ی گرد به قطر یک‌سانتی‌متر درون آن گذاشته‌اید ریخته و قالب‌ها را تا نیمه حجمشان با این خمیر پر کنید.
حدود 15 دقیقه به خمیر ما استراحت مجدد دهید تا پف کند.
فر را روی حرارت 140 درجه سانتی‌گراد روشن کنید و بعد از استراحت دوم خمیر(استراحت خمیر درون قالب) قالب‌ها را درون فر بگذارید.
شیرینی‌ها را به مدت 25 دقیقه بپزید تا رویه‌ی آن‌ها کاملاً طلایی شود. وقتی شیرینی‌ها را از فر درآوردید، بگذارید داغی آن‌ها گرفته شود، سپس روی تور سیمی برگردانید. وقتی کمی خنک شدند با یک عدد خلال دندان روی آن‌ها منافذی ایجاد کنید و شربت غلیظ را روی آن‌ها بریزید تا کاملاً به خوردشان برود. (این کار را با قلم‌موی آشپزخانه هم می‌توانید انجام دهید.
وقتی ساوارین‌ها کاملاً خنک شدند، قسمت گودی روی ساوارین‌ها را با خامه‌ی فرم گرفته، شکوفه زده و با میوه‌های دلخواه تزیین کنید.
در انتهای کار مارمالاد زردآلو را گرم کرده، از تزیب رد کنید تا یک‌دست شود و آن را با قلم‌مو روی میوه‌ها و ساوارین‌ها بمالید. مالیدن مارمالاد بر روی ساوارین‌ها فقط برای جلا دادن به کار است. می‌توانید آن را حذف کرده و روی میوه‌ها را با ژله‌ی محلول یا آگار آماده کرده بپوشانید تا پلاسیده نشوند.
نکته آشپزی:
1ـ کره‌ی مذاب را از ابتدا خمیر ساوارین اضافه نکنید چون مقدار زیاد آن مانع فعالیت خوب مایه‌خمیر می‌شود. به همین دلیل است که آن را بعد از پف اولیه‌ی خمیر به کار ببرید.
2ـ قالب‌های سیلیکونی ساوارین نیاز به چرب کردن ندارند.
3ـ شربت بار استفاده شده برای ساوارین به صورت زیر تهیه می‌شود: 2 پیمانه شکر را با یک پیمانه آب روی حرارت قرار داده، سه قاشق غذاخوری کنستانتره‌ی پرتقال (سن کوئینگ غلیظ) به آن اضافه کرده، با هم‌زدن مداوم و شست‌و‌شوی دور ظرف با آب به مدت 20 دقیقه بجوشانید تا شربت غلیظ شده و به دمای 104 درجه سانتی‌گراد برسد.
شربت را وقتی داغ است روی کیک ولرم بریزید تا جذب آن‌ها شود.
4ـ به جای شربت بار تهیه شده با کنستانتره‌ی پرتقال می‌توانید شربت را با آب زردآلو یا هلو تهیه نمایید.

توسط : ژانت طوروسیان

 

برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۰۴:۵۷ توسط:123 موضوع: نظرات (0)