مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه .

مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه

کیک اسفنجی پرتقال و قره قاط Blueberry Orange Sponge Cake

/* /*]]>*/

 طرز تهیه ی این یکی رو عمرا جایی پیدا کنید. یه کیک جدید با مزه ی جدید تر!

قره قاط یه جور میوه و گیاه دارویی یه. در زبان انگلیسی کلمه ی

 Blue berry

هم معنی اونه. در ایران قره قاط وجود داره که فکر کنم در استان های شمالی باشه، من که از عطاری به صورت خشک شده تهیه کردم: سیری 5000 تومن. چیز دیگه ای که

هست اینه که من تا حالا خودم قره قاط تازه ندیدم، تو سایت های انگلیسی زبان قره قاط یه چیزیه اندازه ی گیلاس ولی اونی که من خریدم بیشتر شبیه زرشکه! حالا شاید خشک که شده آب رفته، نمی دونم!!!

 

مواد لازم:

تخم مرغ

5 عدد ، زرده و سفیده جدا

شکر

1 فنجان

آب پرتقال تازه

2 قاشق غذاخوری

وانیل

4/1 قاشق چایخوری

پوست پرتقال

2 قاشق غذاخوری

آرد

1 فنجان

نمک

2/1 قاشق چایخوری

قره قاط خشک خیس خورده

به مقدار لازم

خامه فرم گرفته

به مقدار لازم

 

مواد لازم برای داخل کیک:

قره قاط خشک خیس خورده

475 گرم

شکر

4/1 فنجان

آب پرتقال

1 قاشق غذاخوری

پودینگ تاپیوکا

1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه مواد میانی:

تمام مواد را در قابلمه ای بریزید و با هم مخلوط کنید. 15 دقیقه صبر کنید، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط  بگذارید. قره قاط ها را باچنگال له کنید وآنقدر مواد را هم بزنید که شکر حل شود. سپس حرارت را کم کنید و بگذارید برای 20 دقیقه ریز ریز بجوشد و هر از گاهی هم بزنید. بعد از 20 دقیقه از روی حرارت بردارید. پس از اینکه مواد در دمای محیط خنک شد ، آن را به کاسه ای انتقال دهید و در یخچال بگذارید تا سرد و غلیظ شود.

طرز تهیه کیک:

فر را با حرارت 180 درجه ی سانتی گراد روشن کنید. سفیده ی تخم مرغ ها را بزنید تا سفت شود. نصف شکر را دو قاشق دو قاشق به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مایعی براق و چسبناک حاصل شود.

در ظرف دیگری زرده ها را انقدر بزنید تا غلیظ و پیوسته شود و تغییر رنگ دهد: 3 تا 5 دقیقه.  باقی شکر، پوست پرتقال، آب پرتقال، وانیل و نمک را کم کم اضافه کنید و مخلوط کنید.

آرد را تدریجا روی سفیده می ریزیم و با قاشق چوبی به آرامی مخلوط می کنیم. مخلوط زرده را هم به همین ترتیب به آرامی با سفیده ترکیب می کنیم. نیمی از قره قاط را می ریزیم ومخلوط می کنیم. سپس نصف خمیر را در قالب گردی به قطر 30 و ارتفاع  7 سانتی مترمی ریزیم. روی آن را با قره قاط می پوشانیم و صاف می کنیم، سپس بقیه ی خمیر را     می ریزیم. روی آن را هم دوباره قره قاط می ریزیم و با قاشق صاف می کنیم. قالب را آرام آرام روی میز آشپزخانه       می زنیم تا خمیر ته نشین شود و حباب های آن خارج شود و سطح آن یکنواخت گردد.

کیک را به مدت 35- 25 دقیقه در فر قرار می دهیم، تا زمانی که اگر خلال دندان وسط آن فرو کنیم تمیز بیرون بیاید. سپس کیک را از قالب جدا کرده می گذاریم خنک شود.

کیک را از وسط می بریم و لایه ی زیری را روی ظرف مخصوص سرو قرار می دهیم. سپس مواد داخل کیک را روی سطح آن پخش می کنیم. لایه ی دوم را روی کیک قرار می دهیم و روی آن و دیواره ی کیک را با خامه می پوشانیم.

روی خامه را با قره قاط تازه یا خیس خورده تزئین می کنیم.

منبع:constructivesalad.blogspot.com



برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۲۳:۵۸ توسط:123 موضوع: نظرات (0)