مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه .

مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه

نان فرانسویFrench Bread

 /* /*]]>*/برای پختن سوپ پیاز فرانسوی بهش احتیاج دارید. ولی چرا نمی رید بخرید؟

تهیه ش سخت و چند مرحله ایه، ترجمه شم سخت بود!! نمی ارزه برا یه لقمه نون این همه زحمت بکشید، مگه وسط بیابون گیر افتاده باشید!

مواد لازم:

آرد همه منظوره

6 فنجان

مایه خمیر خشک

700 گرم

نمک

یک و نیم قاشق چایخوری

آب گرم 45 درجه سانتی گرادی

2 فنجان

آرد ذرت

1 قاشق غذاخوری

سفیده تخم مرغ

1 عدد

آب

1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

در ظرف بزرگی 2 فنجان آرد را با مایه خمیر و نمک مخلوط کنید. آب گرم را اضافه کنید و با همزن برقی بزنید تا خمیر یکدستی بدست آید. در همین حین تا جاییکه می توانید از آرد باقیمانده به خمیر اضافه کنید(انقدر آرد بریزید تا خمیر شلی بدست آید، مثل خمیر نان بربری که شل است ولی شکل دارد).

روی سطحی آرد بریزید. خمیر شکل گرفته را روی آن قرار دهید و رویش آرد بپاشید و حدود 8 دقیقه آن را ورز دهید. بقدری آرد اضافه کنید تا بتوانید خمیر را بصورت توپ درآورید.

توپ خمیر را در کاسه ی چرب شده ای قرار دهید و یک دور بچرخانید تا اطراف آن هم چرب شود. سپس روی ظرف را بپوشانید و در محل گرمی قرار دهید تا خمیراستراحت کند و مقدارش دوبرابر شود.

در همان کاسه با مشت روی توپ خمیری بکوبید و سپس آن را 2 قسمت کنید. خمیر را با کاسه روی سطحی آردی برگردانید. روی آن را بپوشانید و بگذارید 10 دقیقه ی دیگر استراحت کند.

هر قسمت خمیر را با وردنه به شکل مستطیل بزرگی باز کنید. سپس دو طرف هر مستطیل را روی هم تا کنید (از طول)  و دوباره با وردنه باز کنید. کناره های خمیر را آب بزنید و در واقع آن را آب بندی کنید. سپس دو سر آن را گرد و مخروطی کنید.

یک سینی مخصوص فر بزرگ را چرب کنیدو آرد ذرت را روی آن بپاشید. نان ها را روی آن قرار دهید و کناره های آن را به سطح سینی فشار دهید و بچسبانید. سفیده تخم مرغ را با 1 قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید و آن را با قلم مو روی نان ها بکشید. سپس آنها ر با پارچه ی نمداری بپوشانید و بگذارید تا مقدار خمیر دوبرابر شود: 35 تا 40 دقیقه.

با کارد تیزی 3 یا 4 خط اریب به عمق 3.5 سانتی متر روی نان ها بکشید. نان ها را در فر که از قبل با حرارت 190 درجه ی سانتی گراد گرم شده به مدت 20 دقیقه بپزید. سپس از فر خارج کنید و دوباره با قلم مو از محلول سفیده تخم مرغ و آب روی آنها بکشید و به مدت 15 تا 20 دقیقه در فر قرار دهید، یا تا زمانی که اگر خلال دندان در آن فرو کنید تمیز بیرون بیاید.

اگر دیدید سطح رویی نان قهوه ای شده ولی داخلش هنوز نپخته، روی نان ها را با فویل بپوشانید( فویل را سفت نبندید) و بگذارید بازهم بپزد. در انتها نان ها را از فر خارج کنید و بگذارید روی یک سطح مشبک خنک شود.

منبع: bfeedme.com

پ.ن: نگفتم درست کردنش ارزش نداره؟



برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۲۴:۰۲ توسط:123 موضوع: نظرات (0)