مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه .

مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه

چطور خریدار روغن سوخته شویم؟

روغن سوخته در فرآیند فیلتراسیون دو مرحله ای ، ابتدا از طریق صفحه فیلتر و فیلتر پرس ، و سپس با فشار فیلتر میکرومش ، برای رسیدن به


بارگیری: بارگیری تصویر با وضوح بالا (211KB) بارگیری: بارگیری تصویر در اندازه کامل
شکل 1. فرآیند اسید-رس روغن سوخته برای تصفیه مجدد روغن استفاده شده به روغن پایه.

4.2 خواص
خصوصیات چهار کلاس مختلف روغن سوخته زیر بصورت آزمایشی بدست آمده است در زیر و در جدول 3 و 4 خلاصه شده است.

جدول 3. خصوصیات فیزیکی طبقات مختلف روغن

ویژگی روش ASTM روغن دست دوم روغن بازیافت روغن بازیافت (SAE 40) Virgin Oil (SAE 40)
وزن مخصوص ، 15.6 درجه سانتیگراد D 1298 0.880 0.864 0.8387 0.8824
نقطه اشتعال ، کلاه بسته Penesky Martin ، ° C D 93 148 188 195.5 206
آب و رسوب ، حجم٪ D 4007 7 0.5 نیل نیل
محتوای آب ، روش دین و استارک ، حجم٪ D 95 5 نیل نیل نیل
ویسکوزیته ، 37.8 درجه سانتیگراد ، cst D 445 195.25 135 135 137.25 185
باقیمانده کربن ، روش کنرادسون ، درصد وزن D 189 1.43 0.43 0.45 0.89
محتوای خاکستر ، درصد وزنی D 6245 1.7 0.375 0.325 0.308
خاکستر سولفاته ، وزنی D 874 1.8 0.672 0.712 0.854
مشخصات تقطیر ، ASTM ، درجه سانتیگراد IP 123
IBP 85 94 101 104
10٪ 175 214 206 184
20٪ 189 252 251 204
30٪ 222 266 257 228
40٪ 242 270 261 237
50٪ 265 271 269 252
60٪ 276 297 286 270
70٪ 314 310 294 278
80٪ 319 312 302 280
90٪ 330 313 307 302
هپتان نرمال نامحلول ، wt٪ D 3279 3.370 0.337 0.339 0.088
جدول 4. محتوای اجزا در ppm روغن سوخته برای گروههای مختلف روغن (روش جذب اتمی)

غلظت منشا مonلفه ، ppm
روغن دست دوم روغن بازیافت روغن بازیافت شده (SAE 40) روغن بکر (SAE 40)
آهن (Fe) سایش موتور 76 <1 12 <1
سایش بلبرینگ آلومینیوم (آل) 8 <1 1 <1
کروم (Cr) سایش موتور ، یاتاقان های ضد اصطکاک 2 <1 <1 <1
سایش بلبرینگ مس (مس) 13 <1 42 <1
سرب (سرب) سایش بنزین / بلبرینگ سرب ، مواد افزودنی روغن 946 <1 14 39
بلبرینگ (Sn) بلبرینگ ، پیستون و مسواک زدن 1 شناسایی نشده 3 3
بوش مچ دست نقره ای ، بلبرینگ ضد اصطکاک ، لحیم کاری نقره <1 <1 <1 <1
نیکل (Ni) سایش موتور ، یاطاقان ضد اصطکاک 1 <1 20 3
وانادیوم (V) آلودگی روغن <1 <1 <1 <1
تیتانیوم (Ti) آلودگی روغن 1 تشخیص داده نشده است <1 <1
کادمیوم (Cd) آلودگی روغن <1 شناسایی نشده است 3 <1
منگنز (منگنز) آلودگی آب 2 تشخیص داده نشده <1 <1
مواد افزودنی اصلاح کننده اصطکاک مولیبدن (Mo) 6 تشخیص داده نشده 14 <1
سیلیکون (Si) افزودنی ضد کف و ضد یخ ، خاک و ماسه بلعیده شده ، مهر و موم واشر 22 <1 3 5
بور (B) خاک و شن و ماسه بلعیده شده ، مهر و موم واشر 20 شناسایی نشده است 5 46
سدیم (Na) آلودگی آب 58 <1 10 <1
باریم (Ba) آلودگی آب 3 شناسایی نشده است 2 <1
کلسیم (کلسیم) مواد افزودنی شوینده 1357 672 642 35
مواد افزودنی شوینده روغن سوخته منیزیم (میلی گرم) ، ذخیره قلیایی روغن 150 7 83 1335
فسفر (P) افزودنی ضد اکسید ، ضد سایش 621 579 742 شناسایی نشده است
روغن سوخته در فرآیند فیلتراسیون دو مرحله ای ، ابتدا از طریق صفحه فیلتر و فیلتر پرس ، و سپس با فشار فیلتر میکرومش ، برای رسیدن به


بارگیری: بارگیری تصویر با وضوح بالا (211KB) بارگیری: بارگیری تصویر در اندازه کامل
شکل 1. فرآیند اسید-رس روغن سوخته برای تصفیه مجدد روغن استفاده شده به روغن پایه.

4.2 خواص
خصوصیات چهار کلاس مختلف روغن سوخته زیر بصورت آزمایشی بدست آمده است در زیر و در جدول 3 و 4 خلاصه شده است.

جدول 3. خصوصیات فیزیکی طبقات مختلف روغن

ویژگی روش ASTM روغن دست دوم روغن بازیافت روغن بازیافت (SAE 40) Virgin Oil (SAE 40)
وزن مخصوص ، 15.6 درجه سانتیگراد D 1298 0.880 0.864 0.8387 0.8824
نقطه اشتعال ، کلاه بسته Penesky Martin ، ° C D 93 148 188 195.5 206
آب و رسوب ، حجم٪ D 4007 7 0.5 نیل نیل
محتوای آب ، روش دین و استارک ، حجم٪ D 95 5 نیل نیل نیل
ویسکوزیته ، 37.8 درجه سانتیگراد ، cst D 445 195.25 135 135 137.25 185
باقیمانده کربن ، روش کنرادسون ، درصد وزن D 189 1.43 0.43 0.45 0.89
محتوای خاکستر ، درصد وزنی D 6245 1.7 0.375 0.325 0.308
خاکستر سولفاته ، وزنی D 874 1.8 0.672 0.712 0.854
مشخصات تقطیر ، ASTM ، درجه سانتیگراد IP 123
IBP 85 94 101 104
10٪ 175 214 206 184
20٪ 189 252 251 204
30٪ 222 266 257 228
40٪ 242 270 261 237
50٪ 265 271 269 252
60٪ 276 297 286 270
70٪ 314 310 294 278
80٪ 319 312 302 280
90٪ 330 313 307 302
هپتان نرمال نامحلول ، wt٪ D 3279 3.370 0.337 0.339 0.088
جدول 4. محتوای اجزا در ppm روغن سوخته برای گروههای مختلف روغن (روش جذب اتمی)

غلظت منشا مonلفه ، ppm
روغن دست دوم روغن بازیافت روغن بازیافت شده (SAE 40) روغن بکر (SAE 40)
آهن (Fe) سایش موتور 76 <1 12 <1
سایش بلبرینگ آلومینیوم (آل) 8 <1 1 <1
کروم (Cr) سایش موتور ، یاتاقان های ضد اصطکاک 2 <1 <1 <1
سایش بلبرینگ مس (مس) 13 <1 42 <1
سرب (سرب) سایش بنزین / بلبرینگ سرب ، مواد افزودنی روغن 946 <1 14 39
بلبرینگ (Sn) بلبرینگ ، پیستون و مسواک زدن 1 شناسایی نشده 3 3
بوش مچ دست نقره ای ، بلبرینگ ضد اصطکاک ، لحیم کاری نقره <1 <1 <1 <1
نیکل (Ni) سایش موتور ، یاطاقان ضد اصطکاک 1 <1 20 3
وانادیوم (V) آلودگی روغن <1 <1 <1 <1
تیتانیوم (Ti) آلودگی روغن 1 تشخیص داده نشده است <1 <1
کادمیوم (Cd) آلودگی روغن <1 شناسایی نشده است 3 <1
منگنز (منگنز) آلودگی آب 2 تشخیص داده نشده <1 <1
مواد افزودنی اصلاح کننده اصطکاک مولیبدن (Mo) 6 تشخیص داده نشده 14 <1
سیلیکون (Si) افزودنی ضد کف و ضد یخ ، خاک و ماسه بلعیده شده ، مهر و موم واشر 22 <1 3 5
بور (B) خاک و شن و ماسه بلعیده شده ، مهر و موم واشر 20 شناسایی نشده است 5 46
سدیم (Na) آلودگی آب 58 <1 10 <1
باریم (Ba) آلودگی آب 3 شناسایی نشده است 2 <1
کلسیم (کلسیم) مواد افزودنی شوینده 1357 672 642 35
مواد افزودنی شوینده روغن سوخته منیزیم (میلی گرم) ، ذخیره قلیایی روغن 150 7 83 1335
فسفر (P) افزودنی ضد اکسید ، ضد سایش 621 579 742 شناسایی نشده است
روی (روی) ضد اکسیدان ، مواد افزودنی ضد سایش ، قطعات گالوانیزه در سیستم های روغن در گردش 701 18 444 903
کلاس های روغن موتور شامل:
روغن دست دوم: روغن موتور دست دوم ، بدون تصفیه یا مواد افزودنی.

روغن تصفیه شده: روغن موتور استفاده شده پس از تیمار ، هیچ افزودنی اضافه نمی شود

روغن بازیافتی: روغن موتور استفاده شده با مواد افزودنی.

روغن بکر: روغن بکر تازه تولید شده از تصفیه روغن خام


تجزیه و تحلیل روغن سوخته آزمایشگاهی روغنهای فوق شامل نمونه برداری و آزمایش این خصوصیات فیزیکی روغن و محتوای فلز آنها بود که به ترتیب در جداول 3 و 4 نشان داده شده است. بیشتر این آزمایشات در آزمایشگاه مهندسی شیمی ، دانشگاه آمریکایی شارجه (AUS) انجام شده است. برخی آزمایشات دیگر در آزمایشگاه خدمات آزمایش Intertek (ITS) در شارجه ، امارات متحده عربی انجام شده است

4.3 تجزیه و تحلیل نتایج تجربی
نقاط زیر را می توان از داده های جدول 3 و جدول 4 استخراج کرد.

روغن استفاده شده دارای کمترین روغن سوخته نقطه اشتعال در بین تمام طبقات روغن است گرچه چسبناک ترین است. این احتمالاً به دلیل وجود بسیاری از آلاینده ها در روغن استفاده شده است. برخی از این آلاینده ها شامل اجزای سبک هیدروکربن و آب به میزان قابل ملاحظه ای هستند که به نوبه خود در نقطه اشتعال کم نقش دارند. فلزات ، خاکستر و سایر آلاینده های سنگین ممکن است به ویسکوزیته بالای روغن استفاده شده کمک کنند.


روغن بازیافتی در مقایسه با روغن سوخته ویسکوزیته بسیار کمی دارد. مواد افزودنی روغن تصفیه شده برای بهبود ویسکوزیته روغن بازیافتی کافی نیست. این بدان معنی است که روغن بازیافت شده توانایی روانکاری ضعیفی دارد و ممکن است به عملکرد موتور آسیب برساند و پوشیدن آن را تسهیل کند.


مانده کربن موجود در روغن سوخته حدود دو برابر مقدار روغن بازیافتی است. همچنین ، خاکستر سولفاته موجود در روغن بکر بالاتر از روغن بازیافتی است. فرآیند تصفیه ، بیشتر مانده کربن و خاکستر سولفاته موجود در روغن تصفیه شده را از بین می برد. مقادیر کمتر در باقیمانده کربن و خاکستر سولفاته در روغن بازیافت شده می تواند یکی از دلایلی باشد که روغن بازیافتی دارای نقطه اشتعال پایین و گرانروی کمتری نسبت به روغن بکر است.


تجزیه و تحلیل تقطیر نشان می دهد که حدود 20٪ روغن مصرفی در دمای 189 درجه سانتیگراد و 90٪ در 330 درجه سانتیگراد تبخیر می شود. در حالی که ، برای روغن بکر 20٪ در 204 درجه سانتیگراد تبخیر و 90٪ در 302 درجه سانتیگراد تبخیر می شود. همانطور که قبلاً ذکر شد ، این را می توان به وجود frac بیشتر نسبت داد
هیدروکربن سبک و سنگین در روغن استفاده شده.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۸:۰۳ توسط:123 موضوع: نظرات (0)