مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه .

مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه

دستورالعمل ادویه جات ترشی انبه گوجارتی

دستورالعمل متیا کری همراه با عکس های گام به گام - ادویه جات به سبک گجراتی ، ترشی ترش تهیه شده با انبه خام ، دانه های شنبلیله خرد شده و دانه خردل.


حالا با انبه های خام اطراف ، وسوسه شدم که یک دسته ترشی درست کنم. بیشتر از آنکه ترشی آملا تقریباً برطرف شده است. از آنجا که ما ترشی دوست هستیم ، ترشی ها زود از بین می روند.

من این ترشی گجراتی را نیز قبلاً به متیا کری معروف کرده ام. من آن زمان یک دسته کوچک درست کرده بودم. من ترجیح دادم متیا کری درست کنم که اولاً این ترشی به نور آفتاب نیاز ندارد و دوم اینکه یک ترشی آسان و سریع درست می شود.


من قبلاً این دستور را از روی یک کتاب آشپزی ترشی که در حال حاضر در بازار موجود نیست ، تطبیق می دادم. این کتاب کوچک دارای انواع ترشی ها و دودی های هندی است و به درستی چیتنی ها و ترشی های هندوستان است (نام وبلاگ ما را بسیار به یاد من می آورد :-)).

من وقتی در مدرسه بودم این کتاب را گرفتم و سعی کردم با کمک مادرم از آن چند ترشی و دودی درست کنم. آنها خیلی خوب بیرون آمده بودند و ما خوشحال شدیم. به زودی با ادامه تحصیل و غیره ، کتاب آشپزی فراموش شد و همچنین علاقه من به ترشیجویی و همچنین آشپزی برای چند سال فراموش شد.

تابستان بهترین زمان برای تهیه ترشی است زیرا نور خورشید بسیار زیاد است. در محل ما ، تهیه ترشی انبه یا لیمو به صورت فله ای و نگهداری آنها در شیشه های بزرگ سرامیکی موسوم به Bharni ، یک مراسم سالانه بود.

مقدار ترشی قبلاً کافی بود تا یک سال دوام بیاورد. ترشی ها را با پاراتاس ، دال برنج یا روتی سابسی ترکیب می کردند و جعبه تیفین را فراموش نمی کردند. همه ما از تعطیلات ناهار مدرسه داشتن پاراتای ترشی استفاده می کنیم.

 

انبه نارس نارس برای تهیه ترشی انبه

 

اما اکنون در این زندگی پر سرعت ، بسیاری از مردم دوست دارند ترشی را از خارج خریداری کنند. حتی مادر همسرم ترشی معروف Pachranga را از panipat ، haryana ، هند خریداری می کند. اگرچه ترشی های خریداری شده در فروشگاه نیز خوب هستند. اما با توجه به یک گزینه ، من ترجیح می دهم که ترشی را در خانه درست کنم.

علی رغم تلاشی که انجام می شود ، در نهایت همیشه ترشی درست می کنم. من قبلاً چند دستور العمل ترشی را به اشتراک گذاشته ام:

  • ترشی انبه - به سبک پنجابی
  • ترشی لیمو
  • ترشی چیلی
  • آواکایای انبه - ترشی محبوب از آندرا پرادش.


این ترشی گجراتی را متیا کری می نامند زیرا دارای مقدار زیادی دانه شکافته متی (دانه شنبلیله خرد شده به انگلیسی و Methi kuria به هندی) به آن اضافه شده است.

متیا به معنی دانه های شنبلیله خرد شده و کری به معنی انبه است. عطر و طعم دانه شنبلیله همراه با خرد شدن دانه خردل و ترشی انبه نارس به خوبی مخلوط می شود ، به طوری که سرانجام آنچه به دست می آورید یک ادویه خاتا متوسط ​​(با ترشی ترش بخوانید) با تلخی تلخ از دانه شنبلیله و تندی خفیف از خرد شده دانه خردل.

دانه خردل خرد شده را از یک مغازه تهیه کرده بودم. اگر دانه خردل ندارید ، فقط خردل زرد کامل را در یک چرخ آسیاب کنید تا مخلوط درشتی بدست آورید. می توانید از خردل قهوه ای و سیاه نیز استفاده کنید. از آنجا که بذر شنبلیله خرد شده ندارم ، کل دانه های شنبلیله را در دستگاه آسیاب خرد کردم.


من این ترشی را در دو شیشه درست کردم که هر کدام روغن کنجد و خردل دارند. معمولاً روغن کنجد اضافه می شود. اما از آنجا که موجودی روغن کنجد من کاملاً تمام شده بود ، در دسته دوم روغن خردل اضافه کردم.

یکی با روغن کنجد ، شفاف و قرمز روشن بود. رنگ روغن خردل دارای رنگهای قهوه ای مایل به قرمز و کمی تیره بود. بنا به دلایلی ، این مورد در تصویر زیر مشاهده نمی شود. اما اگر عکس های گام به گام را ببینید ، تفاوت رنگ را مشاهده خواهید کرد.

 

ترشی انبه با روغن کنجد و روغن خردل

 

تندی روغن خردل را می توان در ترشی احساس کرد. من شخصاً هر دو ترشی را دوست دارم. می توانید روغن خردل یا کنجد را انتخاب کنید. بنابراین قبل از اینکه فصل انبه های نارس خام از بین برود ، این ترشی گجراتیایی متیا کری را امتحان کنید.

ترشی حدود یک سال خوب می ماند. در این دستورالعمل حدود 1.75 کیلو ترشی حاصل می شود. یکبار که شیشه ترشی را باز کردم ، معمولاً آن را در یخچال نگه می دارم. همچنین می توانید آن را در دمای اتاق نگه دارید. با این حال ، اگر در آب و هوای گرم و مرطوب زندگی می کنید ، پس ترشی را در یخچال نگه دارید.

متیا کری را می توان با برنج روتی-سبزی ، دال-برنج ، برنج سامبار ، کشک-برنج ، وگ پولائو یا جیرا سرو کرد. حتی پاراتاها مانند aloo paratha ، gobi paratha و mooli paratha خیلی خوب پیش می روند. این ترشی به خوبی با خاکرا ، متی تپلا و ترکیبات الو پوری نیز مطابقت دارد.

طرز تهیه متیا کری


1. دانه های شنبلیله را در یک ظرف آسیاب بریزید.

دانه شنبلیله برای تهیه ترشی انبه

2. نبض کنید و خرد کنید ، تا دانه ها شکسته شوند و مخلوط درشتی بدست آورید. پودر درست نکنید

بذر شنبلیله را برای تهیه ترشی انبه خرد کنید
3. انبه ها را بشویید و سپس آنها را با حوله تمیز آشپزخانه خشک کنید. هیچ اثری از رطوبت روی انبه ها نباشد. انبه ها را به قطعات یا مکعب به اندازه لقمه خرد کنید. خرد کردن کمی سخت است ، بنابراین از یک چاقوی خوب استفاده کنید و مراقب دستان خود باشید. همچنین می توانید از فروشنده سبزیجات بخواهید تا انبه ها را برای شما خرد کند.

انبه را برای تهیه دستورالعمل ترشی انبه خرد کنید
4. همه انبه های خرد شده را در یک کاسه یا ظرف مخلوط کنید.

انبه خرد شده برای طرز تهیه ترشی انبه
5. دانه شنبلیله آسیاب شده و دانه خردل خرد شده را اضافه کنید. آنچه در آن مشاهده می کنید



برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۵۴:۴۶ توسط:123 موضوع: نظرات (0)