مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه .

مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه

ترشی آواکایا یا آواکایا یک ترشی تند و قوی

دستورالعمل آواکایا با عکس های گام به گام - ترشی آواکایا یا آواکایا یک ترشی تند و قوی است که با انبه های خام از غذاهای آندرا درست می شود. غذاهای آندرا به دلیل دستور العمل های تند و همچنین خوشمزه معروف هستند. این ترشی نیز تفاوتی ندارد و یکی از گوهرهای غذاهای آندرا است.

 

دستور ترشی آواکایا انبه


هر تابستان ، ترشی ، شربت و کدو تنبل تهیه می کنم. در حالی که من معمولاً ترشی انبه پنجابی درست می کنم اما امسال ترشی آواکایا درست کردم. برای روش ، به وب سایت های Sailus food و Gayatri vantillu مراجعه کردم. نسبت مواد تشکیل دهنده در دستور تهیه ترشی مال من است. من سعی کرده ام ببینم تعادل ادویه ، تندی ، گرما و نمکی در ترشی وجود دارد.

مراحل تهیه ترشی آواکایا بسیار آسان است. فقط شما باید از قسمت تمیزی و رطوبت مراقبت کنید. همه چیز از جمله انبه ، کاسه ، قاشق و غیره باید تمیز و خشک باشد. همچنین ترشی باید در جای خشک نگهداری شود تا بالغ شود. حتی می توانید در نور آفتاب نگه دارید. ترشی یک هنر است و به محض تجربه و مهارت تهیه ترشی ، کار سختی نیست.


سعی کنید از انبه تازه نارس استفاده کنید. خرد کردن انبه در خانه برای آواکایا دشوار است زیرا قسمت هسته به قطعات انبه متصل است. بنابراین بهتر است قطعات انبه را از فروشنده خرد کنید. در هند ، انبه نارس خرد شده و توسط فروشنده سبزی یا کشاورز داده می شود ، بنابراین تهیه انبه خرد شده باید آسان باشد.

اگر قصد دارید انبه های خام را در خانه خرد کنید ، پس باید بسیار مراقب باشید و از چاقوی تیز استفاده کنید. برش دادن هسته سخت به مهارت چاقو و کمی فشار نیاز دارد. ممکن است خطرناک هم باشد ، بنابراین پیشنهاد می کنم انبه را از فروشنده انبه خرد کنید. از آنجا که من در زمینه خرد کردن آموزش دیده و در آن مهارت زیادی دارم ، انبه ها را در خانه خرد کردم. من از چاقوی آشپز تیز استفاده کردم و مانند یک فروشنده نارگیل انبه ها را خرد می کردم و یک نارگیل را تکه می کردم. بنابراین باید مراقب بود. معمولاً از دستگاه برش یا خردکن سنتی هند برای خرد کردن انبه استفاده می شود.

در این دستورالعمل حدود 2 کیلوگرم ترشی حاصل می شود و این می تواند به راحتی 6 ماه تا یک سال دوام بیاورد. در صورت تمایل می توانید دستور غذا را نیز نصف کنید.

ترشی آواکایا را می توانید با هر وعده غذایی هندی سرو کنید. حتی می توانید آن را با برنج بخارپز ساده ، برنج کشک و پراتاها تهیه کنید.

 

طرز تهیه آوکایا
آماده سازی

 

1. ابتدا با خشک کردن آفتاب 200 گرم دانه خردل (1 فنجان + 4 قاشق غذاخوری) در معرض نور آفتاب به مدت یک روز یا حداقل به مدت 4 تا 5 ساعت شروع کنید. این کار برای از بین بردن هرگونه رطوبت یا رطوبت موجود در آنها است.


دانه خردل برای تهیه دستور ترشی انبه آندرا
2. همچنین 2 قاشق غذاخوری دانه متی و 200 گرم پودر چیلی قرمز (یا 2 فنجان) به مدت 4 تا 5 ساعت در معرض آفتاب قرار دهید. من تمام بسته دانه های متی را خشک کردم و فقط 2 قاشق غذاخوری از آن استفاده کردم.

3. در همین حال ، انبه های سبز نارس را به مدت 1 ساعت در آب خیس کنید. سپس آنها را خیلی خوب بشویید و اگر شیره چسبنده ای روی انبه ها خشک شده است ، هنگام آبکشی انبه ها را در کف دست خود بمالید تا شیره خشک شده خارج شود.


4- سپس انبه ها را بردارید. آنها را با حوله آشپزخانه تمیز خشک کنید وگرنه می توانید به طور طبیعی خشک کنید.

 

5. قبل از خرد کردن انبه ، آنها باید کاملا خشک شوند. ابتدا انبه را از وسط آن به دو نیم تقسیم کنید. این کار بسیار سخت است زیرا هسته آن سخت است و چاقو به راحتی آن را برش نمی دهد. بنابراین اگر نمی توانید این عمل خرد کردن را انجام دهید ، از آن اجتناب کنید.


6. سپس هر دو نصف را گرفته و دانه ها را با دقت با چاقو بردارید. حالا ابتدا انبه را از وسط به صورت عمودی نصف کنید. سپس به صورت افقی برش بزنید. قسمت هسته روی انبه ها سالم خواهد بود.



7. تکه های انبه را برداشته و کاغذ نازک را مانند پوشاندن از قسمت هسته با قاشق یا با دست بردارید. مطمئن شوید که دستان شما تمیز است.

8. انبه های خرد شده را در یک ظرف یا کاسه بزرگ بریزید. روی آن را بپوشانید و کنار بگذارید. اگر از انبه خرد شده فروشنده سبزیجات استفاده می کنید ، فقط آنها را با حوله آشپزخانه تمیز کنید.

انبه برای تهیه دستور ترشی انبه آندرا
9. دانه های خردل را بردارید. قبل از اینکه آنها را خرد کنید ، باید گرم باشند (از خشک شدن در برابر آفتاب). آنها را در یک ظرف شیشه ای اضافه کنید.


10. خرد کنید تا پودر نیمه ریز شود.


11. پودر خردل را برداشته و به قطعات انبه اضافه کنید.


10. در همان ظرف آسیاب ، دانه های شنبلیله را اضافه کنید.


11-خرد کنید تا پودر نیمه ریز شود.


12. و به قطعات انبه اضافه کنید.


13. حالا پودر چیلی قرمز را اضافه کنید. من از پودر چیلی قرمز کشمیری استفاده کرده ام.


14. 3 قاشق غذاخوری چانا (نخود سفید) اضافه کنید. همچنین می توانید به جای نخود از 3 قاشق غذاخوری حبه سیر پوست کنده استفاده کنید. همچنین 200 گرم نمک سنگ (1 فنجان) اضافه کنید. حتی می توانید از بلورهای نمک دریا یا نمک صورتی هیمالیا استفاده کنید. از نمکی استفاده کنید که غیر یددار باشد. اگر از کریستال های نمک دریا استفاده می کنید ، سپس آن را پودر کنید



برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۵۴:۴۹ توسط:123 موضوع: نظرات (0)