مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه .

مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه

نقش موثر بانوان مبلغه در كاهش بدحجابي

نقش موثر بانوان مبلغه در كاهش بدحجابي يكي از مراجع تقليد شيعه گفت: حضور بانوان ...
برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۵۲:۱۸ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

فاز دوم رتبه بندي معلمان در سال ۹۸ اجرايي مي‌شود

مديركل آموزش و پرورش استان قزوين گفت: فاز دوم رتبه بندي معلمان در سال ۹۸ اجرايي مي‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خيرالله رحماني روز دوشنبه در نشست پاياني شوراي معاونين اداره كل و مديران نواحي و مناطق ۱۴ گانه استان اظهار كرد: روح غالب بيانيه گام دوم انقلاب توجه ويژه به ظرفيت‌هاي نسل جوان و دانش آموزان است كه مي‌طلبد با هنرمندي و ظرافت از پتانسيل بالاي آينده سازان اين مرز و بوم استفاده شود.
وي افزود: صرفنظر از سلايق متفاوت مديران آموزش و پرورش همگي بايد به قاعده كار تيمي باور داشته باشيم زيرا امروز با توجه به فتنه انگيزي هاي دشمنان نظام و كشور، در تمامي عرصه‌ها و جايگاه‌ها نياز به انسجام و وحدت رويه داريم.
مديركل آموزش و پرورش استان قزوين بيان كرد: با توجه به برنامه ريزيهاي صورت گرفته در وزارت آموزش وپرورش، فاز دوم رتبه بندي معلمان در سال ۹۸ اجرايي مي‌شود.
وي يادآور شد: تبيين دستاوردهاي انقلاب اسلامي با ابزار و روش‌هاي مبتكرانه مورد توجه ويژه مديران باشد و حفظ حرمت و تكريم معلم بايد در ادارات آموزش و پرورش سرلوحه تمام امور باشد.

منبع : خبرگزاري مهر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۵۹:۲۸ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

پرداخت ۶۴ ميليارد و ۱۷۸ ميليون تومان تسهيلات اشتغال در رزن

فرماندار شهرستان رزن گفت: از ابتداي سال بيش از ۶۴ ميليارد و ۱۷۸ ميليون تومان تسهيلات اشتغال در رزن پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاري فارس از رزن سيدرضا سلامتي ظهر امروز در كارگروه اشتغال و سرمايه‌گذاري با اشاره به تحقق ۱۲۹ درصدي سهميه اشتغال براي ثبت در سامانه رصد اظهار كرد: امسال سهميه ايجاد اشتغال رزن يك‌هزار و ۲۸۶ مورد براي ثبت در سامانه رصد بود كه با تلاش‌هاي صورت گرفته براي بيش از يك‌هزار و ۶۵۴ نفر شغل ايجاد و در سامانه رصد ثبت شده است.

وي از عقد قرارداد ۷۳ ميليارد و ۲۹۸ ميليون تومان تسهيلات اشتغال در بانك‌هاي شهرستان در حوزه‌هاي مختلف شهرستان خبر داد و گفت: اين ميزان تسهيلات با پيش‌بيني اشتغالزايي براي يك‌هزار و ۷۶۷ نفر در بانك‌ها عقد قرارداد شده است.

فرماندار رزن با بيان اينكه از اين ميزان ۶۴ ميليارد و ۱۷۸ ميليون تومان تسهيلات با اشتغالزايي براي يك‌هزار و ۶۴۲ نفر پرداخت شده است افزود: اين ميزان تسهيلات براي يك‌هزار و ۳۴۳ طرح پرداخت شده است.

وي با اشاره به پرداخت تسهيلات توسعه روستايي در سال جاري، سهميه رزن در اين تسهيلات را ۲۲ ميليارد و ۴۰۰ ميليون تومان عنوان كرد و اظهار كرد: تا به امروز ۲۸ ميليارد و ۴۲۳ ميليون تومان تسهيلات پراخت يا عقد قرارداد شده است.

سلامتي ادامه داد: اين ميزان تسهيلات براي ۱۲۷ طرح با نرخ سود ۶ درصد پرداخت شده است.

وي با بيان اينكه پرداخت اين ميزان تسهيلات براي ۴۶۰ نفر شغل ايجاد كرده است، پرداخت تسهيلات فراگير را از ديگر تسهيلات اشتغال شهرستان عنوان كرد و افزود: در حوزه تسهيلات فراگير هم بيش از ۱۰ ميليارد تومان تسهيلات براي ۱۵ طرح با اشتغالزايي ۲۲۴ نفر پرداخت شده است.

فرماندار رزن با اشاره به پرداخت تسهيلات مشاغل خانگي به متقاضيان گفت: از ابتداي سال ۱۱۶ طرح به مبلغ ۱۲ ميليارد و ۲۲۷ ميليون تومان تسهيلات مشاغل خانگي با اشتغالزايي براي ۱۱۶ به بانك‌هاي معرفي شده كه براي ۸۹ طرح با ۸۴۲ ميليون تومان تسهيلات پرداخت شده است.

وي اظهار كرد: تعداد ۹۷۴ نفر تا پايان بهمن ماه در شهرستان رزن بيمه تامين اجتماعي شدند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۵۹:۱۲ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

آزمون جذب هزار مدرس آموزش خانواده در وزارت آموزش‌وپرورش ۱۲ ارديبهشت برگزار مي‌شود

مديركل انجمن اوليا و مربيان اظهار كرد: سال گذشته ۱۴۰۰ نفر مدرس آموزش خانواده را جذب كرديم، امسال هم از طريق آزمون هزار نفر جذب خواهند شد.

به گزارش مركز امور هماهنگي، ارتباطات و حوزه وزارتي آموزش‌وپرورش به نقل از پانا، نورعلي عباسپور از ثبت‌نام ۴ هزار نفر براي شركت در آزمون جذب مدرس آموزش خانواده در ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ خبر داد.

وي گفت: «سال گذشته ۱۴۰۰ نفر مدرس آموزش خانواده را جذب كرديم، امسال هم از طريق آزمون هزار نفر جذب خواهند شد.»

عباسپور از اتمام مهلت ثبت‌نام متقاضيان در آزمون جذب مدرس آموزش خانواده خبر داد و گفت: «در بازه زماني ثبت‌نام، ۴هزار نفر در سراسر كشور براي شركت در اين آزمون ثبت‌نام خود را تكميل كردند.»

مديركل انجمن اوليا و مربيان وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «در اين آزمون ما كساني را كه نيروهاي رسمي وزارت آموزش و پرورش يا وزارت علوم، تحقيقات و فناوري هستند و مدرك فوق ليسانس و بالاتر دارند، جذب مي‌كنيم.»

عباسپور گفت: «آزمون جذب مدرس آموزش خانواده در سه مرحله برگزار مي‌شود، مرحله كتبي اين آزمون در ۱۲ ارديبهشت سال آينده برگزار خواهد شد، نتايج اين آزمون تا اواخر ارديبهشت اعلام مي‌شود و كساني كه حدنصاب نمره را (۶۰درصد آزمون كتبي) كسب كرده‌اند به مرحله مصاحبه تخصصي كه در خرداد سال ۹۸ برگزار مي‌شود، راه پيدا مي‌كنند. در مرحله سوم اما براي پذيرفته‌شدگان دوره آموزشي در تير و مرداد برگزار مي‌شود و كساني كه موفق شوند دوره را هم با موفقيت سپري كنند، گواهي آموزش خانواده دريافت مي‌كنند و از مهر سال آينده كار خود را شروع مي‌كنند.»

وي افزود: «فقط كساني مي‌توانند به عنوان مدرس آموزش خانواده فعاليت كنند كه گواهي مدرسي آموزش خانواده مورد تاييد انجمن اوليا و مربيان وزارت آموزش و پرورش را دريافت كرده باشند.»


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۵۸:۵۸ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

جهانگيري استاندار گلستان را بركنار كرد/ آخرين گفتگوي مناف هاشمي پس از ورود به ايران: فضا را مثبت كنيد!

به گزارش شريان نيوز، حالا جزييات را بعدا صحبت مي كنم. الان به مصلحت نيست وارد اين بحثها باشيم. من در بهترين شرايط استان را جمع كرده بودم.

سيد مناف هاشمي، استاندار گلستان پس از دقايقي كه در محل ماموريت خود حاضر شد، توسط معاون اول رئيس جمهور بركنار شد.
اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهور در بازديد از استان گلستان و در شوراي هماهنگي مديريت اين استان گفت: اصلا قبول ندارم كه مديري كه مسئوليت دارد در سخت‌ترين شرايط در محل نباشد.

اسحاق جهانگيري، بعد از بركناري استاندار گلستان، غراوي معاون وي را به عنوان سرپرست استانداري گلستان منصوب كرد.

گفتني است هاشمي در چند روز گذشته و همزمان با سيل استان گلستان در سفر خارج از كشور به سر مي‌برد.
ميرمحمد غراوي در دولت اصلاحات معاون عمراني استانداري ايلام بود؛ او در سال 87 به جاي علي محمد آزاد استاندار ايلام شد و توانست به مدت 13 ماه استاندار ايلام باشد.

مير محمد غراوي، تاكنون معاون هماهنگي امور عمراني استاندار گلستان بوده است. او كارشناس مهندسي عمران است و تاكنون  *مشاور وزير و مديركل دفتر فني و نظارت بر طرح ها و اماكن ورزشي كشور*استاندار ايلام *مديركل دفتر فني استانداري تهران* بوده است


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۵۸:۴۲ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

بهترين بازارهاي مواد غذايي در تهران براي شكمگردي

 قديم، خريد در ايران براي خود يك رويداد تلقي مي‌شد: اقلام غذايي مانند گوشت و لبنيات به طور جداگانه خريداري مي‌شدند و توليد هر كدام، مناطق و فروشگاه‌هاي مربوط به خود را داشت. بازارهاي غربي بزرگ‌تر و زنجيره‌اي از آن زمان در سرتاسر شهرها گسترده شده‌اند، اما بازارهاي سنتي هنوز عموما در اين بازارها حضور دارند. در اينجا پنج نمونه از بهترين بازارهاي مواد غذايي در تهران معرفي مي شوند تا اگر نوروز امسال را خواستيد به تهران‌گردي بگذرانيد، سري هم به اين بازارها بزنيد.

 

بازار تجريش
بازار تجريش در يكي از قديمي ترين محله هاي شمال تهران واقع شده است كه محصولات تازه را مي‌توان در آنجا يافت. پيچ و خم مسيرها در نهايت به يك ميدان اصلي مي رسد كه پر از فروشندگان انواع ميوه‌ها و سبزيجات، شامل اقلام كمياب از قبيل آوكادو، قارچ و سيب زميني شيرين –البته با قيمت گزاف است. در اين بازار، عطر وسوسه انگيز گياهان و ادويه جات  از عطاري‌ها به مشام مي‌رسد، در حالي كه نوشته‌هاي روي شيشه‌ي فروشگاه‌هاي لبني از رسيدن شير تازه شتر خبر مي‌دهند. در خيابان اصلي شهرداري چندين دكه وجود دارند كه غذاهاي محلي خوشمزه‌اي مثل سوپ، كوفته، كوفته قلقلي بزرگ و كشك بادمجان سرو مي‌كنند.

 

 

 

مركز خريد پالاديوم
در سال هاي اخير، مراكز خريد لوكس در سراسر تهران برپا شده‌اند و اقشار مختلف خريداران شهر را جذب مي كنند. يكي از اين مراكز خريد، پالاديوم در شمال تهران است. در اينجا بازديدكنندگان مي توانند ماركهاي لوكس، غذاخوري و يك كافه در فضاي باز با چشم انداز شهر و همچنين مراكز خدماتي مانند ورزشگاه و فروشگاه‌هاي بزرگ را پيدا كنند. بازار مواد غذايي شبيه بازارهاي غربي است و بسياري از محصولات مشابه را مي‌توان در آن يافت كه اين بازار را به رويايي براي مهاجران خارجي‌اي كه دلتنگ اقلام مورد علاقه در وطن خود هستند، تبديل مي‌كند. البته نبايد فراموش كرد كه در حالي كه بسياري از اقلام بين المللي باكيفيت در اين فروشگاه‌ها موجود هستند، قيمت آنها غالبا بالاست.

 

 

 

بهجت آباد
نزديك ترين جا به محله چيني‌ها كه در تهران پيدا خواهيد كرد، بهجت آباد است. بهجت آباد مجموعه‌اي گسترده از محصولات آسيايي، از آردسوخاري تا سس و هر چيز بين آنها كه اكثرشان از چين، كره جنوبي و ژاپن وارد شده‌اند، در اختيار شما مي‌گذارد. اين فروشگاه تمام نيازهاي آشپزي آسيايي شما را برآورده مي‌كند، زيرا ميوه‌ها و سبزيجات عجيب و غريب بسته بندي شده در اين بازار به فروش مي‌رسد و همچنين ماهي تازه در آن موجود است. مانند تمام محصولات نادر و وارداتي در ايران، آماده باشيد كه براي اين اقلام غذايي خرج كنيد.

 

 

 

فروشگاه سبزيجات باميكا
فروشگاهي كامل براي افراد گياهخوار و يا كساني كه فقط سعي در خوردن غذاي سالم دارند، فروشگاه گياهي بامييكا گزينه‌هاي زيادي را پيش رويتان قرار مي‌دهد. سبزيجات، پاستا و سالاد ميوه مطابق علايق شما هستند. در حالي كه سالاد از قبل آماده شده، انگور و برگ هاي كلم پرشده و ساير غذاهاي سبك براي خوردن سر پايي نيز در اختيارتان قرار دارند. آب انار، سيب و آناناس تازه فشرده شده هم مورد توجه خريدارن قرار مي گيرند. در حالي كه باميكا طيف وسيعي از محصولات تازه را عرضه مي كند، ممكن است برخي از اين محصولات هميشه در بازار موجود نباشند، به خصوص چيزهاي غير معمول‌تري مانند ميوه اژدها.

 

 

 

گوويندا
بالاتر از رستوران گياهي آناندا، گوويندا، يك فروشگاه كوچك مواد غذايي سالم و مغذي واقع شده كه از آرد و روغن و دم كرده‌هاي گياهي گرفته تا شيريني بدون تخم مرغ، و محصولات لبني گياهي و گوشت كه بسياري از آن‌ها در تهران به طور گسترده در دسترس نيستند، در آن مي‌توان پيدا كرد. درمان‌هاي گياهي خانگي را مي توان در اين فروشگاه يافت، همين طور بروشورها و كتاب هايي در مورد فوايد رژيم غذايي عاري از گوشت نيز وجود دارند. كافه‌ي طبقه دوم اينجا هم جاي مناسبي براي تجديد قوا با يكي از غذاهاي گياهي خوش مزه و يا دسرهاي خوش مزه از منوي سالم است كه با يك نوشيدني گرم يا سرد سرو ميشود.

 

 

 

آيا پيش از اين در تهران به سراغ اين فروشگاه‌ها رفته بوديد؟ آيا گردش در اين فروشگاه‌ها را به عنوان بخشي از تهرانگردي به ديگران پيشنهاد مي‌كنيد؟ منتظر دريافت نظرات مفيد شما هستيم.

منبع: theculturetrip.com
خبر هاي مرتبط
 10005

 5
راهنماي جامع سفر به كلاردشت
6 اسفند 97 ساعت 12:00

 راهنماي گردشگري شهرها
 21530

 16
‏راهنماي سفر به بالي و كارهايي كه مي شود در آنجا انجام داد
3 فروردين 98 ساعت 11:00

 راهنماي گردشگري شهرها
 31939

 12
راهنماي سفر به كلمبو، پايتخت تجاري سريلانكا
2 فروردين 98 ساعت 11:00

 راهنماي گردشگري شهرها
 46369

 12
راهنماي سفر به گوا و بمبئي، مكان هايي متفاوت و زيبا در هند
1 فروردين 98 ساعت 11:00

 راهنماي گردشگري شهرها
 263723

 100
راهنماي سفر به باتومي، بهشت گرجستان و كارهايي كه بايد انجام دهيد
29 اسفند 97 ساعت 11:00

 راهنماي گردشگري شهرها
 53480

 37
راهنماي سفر به بالي (اندونزي) و كارهايي كه بايد انجام دهيد
27 اسفند 97 ساعت 13:00

 راهنماي گردشگري شهرها
نظرهاي كاربران
شما هم مي توانيد نظر خود را براي ما بنويسيد





ارسال
 
 
 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۵۷:۲۰ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

نكاتي براي انتخاب بهترين همسفر

قبل از اينكه كيف سفر خود را آماده كنيد يا در مورد تاريخ سفرتان تصميم بگيريد، هم‌سفرانتان را انتخاب كنيد، مگر اينكه قصد تنهايي سفر كردن را داشته باشيد. البته در بسياري از موقعيت‌ها و شرايط، سفر شما وابسته به هم‌سفرتان است، مثل سفرهاي خانوادگي، ماه‌عسل‌ها، سفر با دوستان و يا اردوها و... اين سفرها شرايط خاص خودشان را دارند و در اكثر مواقع شما هم‌سفرانتان را به‌خوبي مي‌شناسيد. اما اگر اينطور نباشد چطور؟


خب اخيرا شبكه‌هاي اجتماعي خاصي براي پيدا كردن و ارتباط دادن افراد هم‌فكر و هم‌سطح براي سفر كردن ايجادشده‌اند. در اينجا قصد داريم فاكتورهايي را كه بايد در اين تصميم در نظر بگيريد و قبل از انتخاب همراه اينترنتي يا شانسي بازبيني كنيد، در اختيارتان قرار دهيم. اميدواريم كه پس از خواندن اين مطلب، بتوانيد همسفران بهتري براي خودتان انتخاب كنيد. پس همراهمان باشيد.

شرايط اقتصادي و مالي

چه مقدار سرمايه براي خرج كردن در نظر گرفته‌ايد؟ آيا بودجه شما محدود است يا خير؟ آيا هردوي شما با آژانس‌هاي مسافرتي موافق هستيد يا نه؟ يكي از شما قصد اقامت در استراحتگاه‌هاي ۴ ستاره را دارد؟ بحث پول معمولاً همه‌ي جنبه‌هاي  سفر را در برمي‌گيرد: نوع رستوراني كه قرار است در آن غذا بخوريد، نوع وسيله‌ي نقليه‌اي كه مي‌خواهيد با آن سفر كنيد و جايي كه قصد سفر به آنجا را داريد. تنظيم بودجه كلي و محدوده بودجه روزانه پيشنهاد مناسبي است. با اين روش شما جمله‌ي ناخوشايند "من ديگر پولي ندارم" را نخواهيد شنيد و هيچ‌كسي بخاطر تمام شدن پولش احساس ناراحتي نخواهد كرد.


 

برنامه غذايي

بسته به اينكه چه مدت و به چه ميزان از هم‌سفر بالقوه‌ي خود شناخت داريد بايد بدانيد كه او چه نوع غذايي مي‌خورد. با محدوديت‌هاي غذايي تقريباً در هر وعده غذايي كه باهم مي‌خوريد، روبرو خواهيد شد. اگر با يك گياهخوار هم‌سفر باشيد ممكن است وقتي‌كه ۳ وعده در روز در آرژانتين استيك گوشت مي‌خوريد، او حس عجيب‌وغريبي داشته باشد. اين موضوع در مورد انتخاب نوع نوشيدني‌ها هم صدق مي‌كند. آيا هم‌سفر شما با غذايي كه فروشندگان خياباني سرو مي‌كنند مشكلي ندارد؟ با پخت‌وپز غذا چطور؟ بعضي از افراد عادت به دريافت ۳ وعده‌ي غذايي كامل در روز را دارند درحالي‌كه بعضي ديگر عادت به دريافت غذاهاي سبك و به‌صورت ميان وعده‌اي دارند. داشتن اختلاف‌نظر در بحث غذا به ‌احتمال زياد باعث اتمام سفر يا آسيب رساندن به آن نمي‌شود، ولي مي‌تواند كمي از لذايذ سفر شما بكاهد.


 

انتخاب فعاليت‌ها

ممكن است يكي از افرادي كه با شما هم‌سفر است به‌طور مداوم نياز به انجام فعاليتي داشته باشد و در نتيجه برنامه‌ريزي سختي براي هرروز از سفرش در نظر گرفته باشد. اما بقيه افراد بيشتر تمايل داشته باشند كه بدون برنامه‌ريزي‌هاي رسمي به استراحت و سفر بپردازند.

در رابطه با سفر كردن، هيچ راه درست يا غلطي وجود ندارد. ولي يقيناً آن فرد به‌طور كامل از بقيه نااميد شده و بقيه افراد نيز از دست آن فرد خسته خواهند شد. اگر قبل از شروع سفر اين امكان وجود داشت كه مكالمه‌اي صادقانه و رك باهم داشته باشيد، مي‌توانيد در مورد برنامه‌ريزي روزهايتان به توافق برسيد. اطمينان حاصل كنيد كه در مورد انواع فعاليت‌هايي كه قصد انجام آن را داريد باهم به توافق رسيده‌ايد.


 

بسته‌بندي و جمع‌كردن بار

اگر شما جزء افرادي هستيد كه به زندگي سخت اعتقاد داريد و شرايط غير معمول از زندگي عادي برايتان قابل‌تحمل است، پس‌نيازي نيست كه ۲ چمدان بزرگ را با خودتان به اين‌ طرف و آن طرف ببريد. اين موضوع مي‌تواند بر انتخاب نوع حمل‌ونقل و ميزان توان فردي در راه رفتن هم تأثير بگذارد. مسافرت با فردي كه بار زيادي دارد ممكن است به شما احساس بدي بدهد و حتي ممكن است از شما بخواهد كه در حمل‌ونقل آن‌ها به او كمك كنيد. توصيه‌ي كاربردي اين است كه پيشنهادهاي نوع و ابزار بسته‌بندي را در اختيار همراه خود قرار دهيد و بارهايتان را قبل از خروج از خانه باهم مقايسه كنيد تا مطمئن شويد كه بارهايتان شبيه به هم هستند.


 

احساس راحتي

زماني كه همه‌ي ساعت‌هاي هرروز خود را به مدت يك هفته يا يك ماه و يا حتي يك سال با يك فرد سپري مي‌كنيد، در نتيجه چيزهاي زيادي را هم با يكديگر تقسيم خواهيد كرد. شما قرار است آن فرد را چه زن و چه مرد، در حالت‌هاي مختلف روحي و ظاهري ببينيد. مثلاً در حالت خواب‌آلودگي يا با صورتي بدون آرايش! بسته به‌جايي كه به آن سفر مي‌كنيد ممكن است تجارب متفاوتي داشته باشيد. حالا بايد ببينيد كه آيا شما از آن دسته افرادي هستيد كه دوست داريد در شرايط خاص، ديگران از قوانين شما پيروي كنند يا نه دوست داريد كس ديگري براي شما تصميم بگيرد؟ آيا رابطه شما صدمه خواهد ديد اگر قصد بر صادق و رك بودن داشته باشيد؟ آيا حاضريد بسته به محل اقامتتان، حتي تخت يا اتاقتان را باهم شريك شويد؟ درست است كه اين موضوع خيلي موضوع پيچيده‌اي نيست ولي جزء مواردي است كه قبل از سفر حتماً بايد به آن بپردازيد.


 

پويايي گروه

سفر كردن با گروهي از افراد، حتي گروه ۳ نفره مي‌تواند بر جريان و روند سفر شما تأثير بگذارد. اگر دو نفر از اين گروه شباهت بيشتر به هم داشته باشند و يا باهم صميمي‌تر باشند، نفر سوم ممكن است احساس بيگانگي كند. هيچ‌كس دوست ندارد كه اتحادهاي قبيله‌اي بسازد و يا با درام مقابله كند، مگر در شرايط خاص. پيشنهاد من اين است كه زماني را با افراد گروه خود سپري كنيد تا اطمينان حاصل شود كه همه باهم هماهنگ و در كنار هم هستند. هيچ‌چيز نمي‌تواند شما را براي سپري كردن زمان طولاني با افراد ديگر آماده كند ولي مي‌تواند اين كمك را به شما بكند كه نظر همه را در مورد برنامه‌ريزي سفر بدانيد و درعين‌حال از يكديگر اطلاعات كسب كنيد.


 

زمان

مدت‌زمان سفر يكي از فاكتورهاي بسيار مهم است. هر چه سفر طولاني‌تر باشد، اهميت هماهنگي افراد بيشتر مي‌شود. همه افراد غالباً مي‌توانند آخر هفته‌شان را با هركسي بگذرانند ولي هرگز دوست ندارند يك هفته و يا يك ماه را با كسي كه خوب نمي‌شناسند بگذرانند.


پس يك بار ديگر باهم مرور مي‌كنيم: هنگامي‌كه آماده‌ي شروع ماجراجويي بعدي‌تان هستيد، در انتخاب هم‌سفرتان دقت كنيد و در مورد پايه‌ها و اساس‌هاي زير باهم گفت‌وگو كنيد:

شرايط اقتصادي

سبك سفر

محدوديت‌هاي غذايي و ترجيحات

بسته‌بندي بارها

مسائل مربوط به راه و تداركات

و در نهايت اينكه براي به دست آوردن پويايي و هماهنگي گروهتان، با همديگر وقت بگذرانيد و همديگر را بشناسيد. شما دنبال چه خصوصياتي در هم‌سفر خود هستيد؟ چه سؤالاتي را  قبل از جمع‌كردن وسايلتان از آن‌ها خواهيد پرسيد؟

منبع: tortugabackpacks.com
خبر هاي مرتبط
 1155

 0
11 توصيه حرفه‌اي براي انتخاب يك هاستل خوب
1 فروردين 98 ساعت 09:00

 اطلاعات ضروري سفر
 3758

 0
نكاتي براي سفر به اروپا: ده مرحله تا سفر
24 اسفند 97 ساعت 09:00

 اطلاعات ضروري سفر
 3934

 0
پنج مرحله براي بستن چمدانتان
22 اسفند 97 ساعت 12:00

 اطلاعات ضروري سفر
 32344

 3
نكاتي مهم براي زناني كه تنها سفر مي كنند
21 اسفند 97 ساعت 12:00

 اطلاعات ضروري سفر
 1425

 1
اين نكات را رعايت كنيد تا سفرهوايي تان به كابوس تبديل نشود
20 اسفند 97 ساعت 12:00

 اطلاعات ضروري سفر
 1394

 0
چگونه اولين پرواز فرزندتان را به تجربه‌اي خاص تبديل كنيد
18 اسفند 97 ساعت 12:00

 اطلاعات ضروري سفر
نظرهاي كاربران
شما هم مي توانيد نظر خود را براي ما بنويسيد





ارسال
 
 
 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۵۶:۴۹ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

بهترين املت تهران را كجا بخوريم؟ + آدرس

بهترين املت فروشي هاي تهران
صبحانه يكي از مهم ترين وعده هاي غذايي است و يك صبحانه خوشمزه و كامل مي تواند نويدبخش يك روز پرانرژي باشد. يكي از خوشمزه ترين صبحانه هاي ايراني، املت است كه همراه با نان سنگك يا بربري تازه  و يك استكان چاي تازه دم تركيبي بي نظير و لذيذ به وجود مي آورد. اين روزها كه در ايام تعطيلات نوروزي به سر مي بريم هيچ چيز بهتر از يك املت خوشمزه و چرب و چيلي نمي تواند آغازگر روز باشد. به همين دليل در اين مطلب تصميم گرفتيم بهترين املت فروشي هاي تهران را به شما معرفي كنيم كه خوشمزه ترين املت ها را به مشتريان ارائه مي كنند. پس اگر تهران هستيد و دوست داريد فردا صبح كه بيدار شديد يك املت مشتي و خوشمزه نوش جان كنيد در اين مطلب همراه الي گشتباشيد.
خريد آنلاين بليط پرواز
رزرو آنلاين هتل
خريد آنلاين تور

رستوران عمو يحيي
مطالب مرتبط:
معرفي قديمي ترين و بهترين رستوران هاي بازار تهران
بهترين روستاهاي گردشگري ايران كه حتما بايد به آن ها سفر كنيد!
معرفي بهترين رستوران هاي جاده چالوس
يكي از بهترين املت فروشي هاي تهران رستوران عمو يحيي است كه در محله خوش و آب و هواي دربند قرار گرفته است. صبح ها به ويژه ها صبح هاي جمعه و روزهاي تعطيل شكم گردان زيادي براي خوردن املت هاي مشتي و خوشمزه عمو يحيي به اين رستوران مي آيند. عمو يحيي رستوراني نسبتا قديمي است اما در چند سال اخير به لطف شبكه هاي مجازي و به ويژه اينستاگرام شهرت بيشتري پيدا كرده و به همين دليل شلوغ تر شده است. رستوران عموم يحيي مغازه اي كوچك و ساده با يك گاز معمولي است كه املت ها روي آن درست مي شود. اگر عاشق املت هايي هستيد كه در ماهيتابه هاي يك نفره روحي (روي) درست مي شود پس به رستوران عمو يحيي بياييد. البته بايد بدانيد كه قرار است به يك املتي مشتي برويد و اگر زيادي روي مسائل بهداشتي و تميز بودن ميز و صندلي و … حساس هستيد بهتر است در جاي ديگري صبحانه بخوريد.

آدرس: تجريش، خيابان شهيد دربندي، چهارراه حسابي، املت فروشي عمو يحيي

 
رستوران عمو سهراب
ظاهرا عموها بهترين املت ها را درست مي كنند! مورد بعدي كه به شما معرفي مي كنيم رستوران عمو سهراب است كه اگرچه نسبتا تازه تاسيس محسوب مي شود، اما در همين مدت كم توانسته شهرت و محبوبيت زيادي كسب كند. اين رستوران كه در بلوار مشهورِ اندرزگو قرار گرفته يكي از بهترين املت فروشي هاي تهران است و اگرچه علاوه بر املت، غذاهايي مثل كباب و ديزي و خورش هم سرو مي كند، اما بيش از همه به خاطر املت هاي خوشمزه و سوسيس تخم مرغش معروف شده است. دكوراسيون و محيط داخلي اين رستوران هم تركيبي دلنشين از سبك معماري سنتي و مدرن است.

آدرس: بلوار اندرزگو، خيابان اشكستان پور، خيابان خامي، رستوران عمو سهراب
رستوران عمو هوشنگ
يكي ديگر از بهترين املت فروشي هاي تهران باز هم در شمال تهران و نياوران قرار گرفته است. رستوران عمو هوشنگ يكي از قديمي ترين و مشتي ترين املتي هاي شهر به حساب مي آيد كه علاوه بر املت، قليان و  غذاهاي ديگر را هم به مشتريان ارائه مي كند. اگر دلتان يك املت كر و كثيف و خوشمزه مي خواهد مي توانيد به رستوران عمو هوشنگ بياييد. با اين حال، رستوران عمو هوشنگ عليرغم كيفيت خوب املت هايش يك ايراد اساسي دارد و آن هم اين است كه صبح ها اين رستوران كاملا مردانه است و خانم ها تنها بعدازظهرها اجازه دارند به اين رستوران بيايند! خود عمو هوشنگ هم اخلاق خاصي دارد كه ممكن است خيلي ها خوششان نيايد.

آدرس: خيابان نياوران به سمت شرق، پس از سه راهي منظريه، رستوران عمو هوشنگ

قهوه خانه آذربايجان
خب، ديگر وقت آن است كه از شمال شهر به سمت مناطق مركزي و جنوبي تهران برويم تا چند مورد از بهترين املت فروشي هاي تهران را به شما معرفي كنيم. درست است كه امروزه در تمام نقاط تهران املت فروشي وجود دارد، اما حقيقتا كه بهترين املت هاي مشتي و خوشمزه را بايد در مركز و جنوب تهران بخوريد. قهوه آذربايجان قهوه خانه اي قديمي در خيابان انقلاب است كه به دليل مركزيت و نزديكي به دانشگاه ها و مراكز خريد كتاب و … پاتوق بسياري از جوانان و املت خورهاي حرفه اي شده است. در اين قهوه خانه ديزي و قليلن هم سرو مي شود، اما عمده شهرت و محبوبيت آن به خاطر املت هاي خوشمزه و لذيذش است. اينجا يك قهوه خانه مشتي و سنتي است، به همين دليل خبري از وسواس و تميزي بيش از حد و به اصطلاح سوسول بازي نيست! اگر دلتان يك املت خوشمزه و چرب و چيلي در ظرف روحي مي خواهد و در مركز شهر هستيد در انتخاب اين قهوه خانه شك نكنيد.

آدرس: خيابان انقلاب، خيابان وصال شيرازي، ابتداي خيابان بزرگمهر، قهوه خانه آذربايجان
سراي صبحانه وليعصر
يكي ديگر از بهترين املت فروشي هاي تهران در مركز شهر و مابين خيابان هاي مطهري و بهشتي قرار گرفته و به خاطر املت هاي خوشمزه اش شهرت و محبوبيت زيادي پيدا كرده است. موقعيت عالي اين رستوران و نزديك بودن به مراكز كار و ادارات باعث شده تا خيلي ها اول صبح براي صرف يك صبحانه خوشمزه و دلچسب به اينجا بيايند. البته در سراي صبحانه وليعصر فقط املت سرو نمي شود و ديزي هاي خوشمزه اي هم دارد. اما بيش از هرچيز به خاطر املت هاي مشتي و خوشمزه اش معروف شده است. هرچند پيشنهاد مي كنيم حتما املت هاي اين رستوران را امتحان كنيد، اما سوسيس تخم مرغ آن هم بسيار خوشمزه است و مي تواند گزينه جايگزين خوبي باشد.

آدرس: خيابان وليعصر، حدفاصل خيابان هاي مطهري و بهشتي، نبش كوچه دل آويز، سراي صبحانه وليعصر

املت فروشي گلها ۲
خب از مركز شهر دور مي شويم و كمي به سمت جنوب مي رويم تا يكي ديگر از بهترين املت فروشي هاي تهران را به شما معرفي كنيم. املت فروشي گلها ۲ در نزديكي ميدان توپخانه و ابتداي خيابان سرهنگ سخايي قرار گرفته است و با همان شكل و شمايل قديمي و ميز و صندلي هاي قديمي همچنان به فعاليت ادامه مي دهد. قيمت املت در اين رستوران به نسبت ساير املت فروشي ها ارزان است و همين موضوع در كنار طعم خوشمزه و لذيذ املت هايش، باعث محبوبيت بيشتر آن هم شده است. اين رستوران علاوه بر طبقه همكف، يك نيم طبقه بالا و يك نيم طبقه پايين هم دارد كه در نهايت به آشپزخانه منتهي مي شود. اگر دوست داريد صبح روز جمعه يا تعطيل يك صبحانه خوشمزه را در محله قديم تهران نوش جان كنيد به املت خوري گلها ۲ بياييد.

آدرس: خيابان فردوسي، خيابان سرهنگ سخايي، املت خوري گلها ۲

املت فروشي آقا بهروز
آخرين مورد از بهترين املت فروشي هاي تهران كه به شما معرفي مي كنيم مغازه اي بسيار دنج و صميمي است كه توسط فردي خوش اخلاق و خوش مشرب به نام آقا بهروز مديريت مي شود. اين مغازه در كوچه پس كوچه هاي بازار و حد فاصل ناصرخسرو و پامنار قرار گرفته و پيدا كردن آن براي افرادي كه به منطقه آشنا نيستند كمي دشوار است. با اين حال، اين املت فروشي بين اهالي و كسبه بازار و مردم ساكن در منطقه بسيار محبوب و مشهور است. جالب است بدانيد كه آقا بهروز كارش را از چاي فروشي شروع كرده و به مرور توانسته مغازه اي براي فروش املت خريداري كند. اگر حوالي بازار هستيد مي توانيد با كمي پرس و جو از كسبه اين املت فروشي خوشمزه و مشهور را پيدا كنيد.

آدرس: بين ناصرخسرو و پامنار، بعد از پله شيرازي، داخل سراي عزيزي، املت فروشي آقا بهروز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۵۶:۳۰ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

بازديد از موزه سينماي ايران

اين روزها كه در ايام تعطيلات نوروز به سر مي بريم و طبعا اوقات فراغت بيشتري داريم بهترين زمان براي بازديد از موزه هاست. موزه ها مكان هايي ايده آل براي آشنا شدن با فرهنگ و تاريخ كشور عزيزمان ايران است. موزه سينماي ايران يكي از موزه هاي مشهور تهران است كه در محله خوش آب و هوا و مشجر باغ فردوس قرار گرفته است. خبر خوب براي علاقمندان به هنر هفتم اين است كه اين موزه در ايام نوروز ميزبان بازديدكنندگان است. در ادامه با الي گشت همراه باشيد تا در مورد ساعات كار و جزئيات موزه سينماي ايران بيشتر صحبت كنيم.

ساعات كار موزه سينما در ايام نوروز
مطالب مرتبط:
باغ فردوس، موزه سينماي ايران
موزه سينما كجاست؟
آشنايي با باغ موزه هنر ايراني
مجموعه فرهنگي موزه سينماي ايران در ايام نوروز از روزهاي ۳ تا ۱۶ فروردينماه باز است و ميزبان بازديدكنندگان و علاقه مندان به تاريخ سينماست. ساعات كاري موزه سينما در اين ايام از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ بعدازظهر خواهد بود. با اين حال توجه داشته باشيد كه با توجه به اين كه بازديد از تالارهاي موزه حدود ۱ ساعت به طول مي انجامد بنابراين آخرين زمان فروش بليت ساعت ۱۷:۱۵ بعدازظهر خواهد بود. روزهاي تعطيل موزه سينماي ايران در ايام نوروز هم به ترتيب روزهاي ۲۹ اسفند، ۱، ۲ و ۱۳ فروردين ماه ۹۸ خواهد بود.
 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۵۶:۰۹ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

‏راهنماي سفر به بالي و كارهايي كه مي شود در آنجا انجام داد


 

قطعا امروزه سفر به بالي در برنامه ي بسياري از مسافران به چشم مي خورد. خصوصا اينكه اين جزيره ي كوچك در سال هاي ‏اخير برنامه هاي بسيار منظمي را براي گردشگري خود در نظر گرفته است و با رشد روز افزون برنامه هاي گردشگري، با افزايش ‏گردشگران ورودي مواجه بوده است. ‏‎ ‏‏

امروزه در سفر به كشورهاي حاشيه هاي اقيانوس ها و دريا ها، نقش ساحل ها بيش از بيش آشكار مي شود. كشورهايي كه ‏توانسته اند از اين موقعيت خدادادي، بهترين استفاده رو بكنند، همواره با رشد گردشگر نيز همراه بوده اند و به اين نياز ‏گردشگران كه همواره به دنبال محيطي آرام و در كنار دريا، دقت داشته اند. در زير نگاهي خواهيم داشت به بهترين سواحل بالي. ‏

 

‏‏‏1.‏ ساحل ‏Seminyak
اين ساحل به دليل داشتن منظره هاي بي نظير براي تماشاي غروب آفتاب زبان زد عام و خاص است. همچنين در اين ‏منطقه ريزورت هاي بسيار لوكس و پنج ستاره وجود دارند كه آماده خدمت رساني به گردشگران مي باشند. اين ساحل ‏با داشتن كلاب هايي در كلاس جهاني و بسيار لوكس در كنار كلي خدمات ديگر، يكي از سواحل زيباي بالي به شمار مي ‏رود كه نبايد آنرا از دست داد. همچنين اكثر رستوران هاي خوب بالي نيز در اين منطقه واقع شده اند. اين ساحل براي ‏افرادي كه توان مالي خوبي دارند و به محيط هاي شلوغ علاقه ندارند و دنبالي يك آرامش مثال زدني هستند، يك بهشت ‏محسوب مي شود. ‏ ‏

 

از بهترين هتل هاي اين منطقه مي توان به هتل هاي زير اشاره كرد:‏ ‏ ‏ 
هتل پنج ستاره ‏The Oberoi 
هتل چهار ستاره ‏Amadea Resort and Villas 
هتل چهار ستاره ‏U Paasha Seminyak Bali 
هتل چهارستاره ‏The Haven Bali Seminyak 
هتل پنج ستاره ‏W Retreat And Spa Bali Seminyak


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۵۵:۵۱ توسط:123 موضوع: نظرات (0)