مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه .

مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه

تصاويري جذاب از ايران

ايران كشوري با جاذبه هاي متنوع و جذابي است كه اگر بخواهيم براي كشف و بازديد آن ها زمان بگذاريم مي بايست ماه دست از كار برداريم و از اين شهر به آن شهر اين كشور پهناور برويم. با توجه به اينكه در ايام نوروز هستيم و افراد زيادي هستند كه قصد سفر دارند به نقاط مختلف كشور را دارند ما در اين مطلب تصاويري جذاب از ايران و جاذبه هاي جذابي كه دارد جمع آوري كرده ايم تا با مشاهده ي آن ها برنامه ي سفري خودتان را تنظيم كنيم. هدف ما اين است با معرفي جاذبه هاي ديدني كشور بتوانيم گامي در پيشرفت صنعت گردشگري كشور برداريم تا با اين كار هم در شناسايي نقاط دور افتاده كشور تلاش كرده باشيم و هم اينكه رونق تنها در برخي از استان ها كشور برقرار نباشد.
خريد آنلاين بليط پرواز
رزرو آنلاين هتل
خريد آنلاين تور

جاده ي اسالم خلخال
مطالب مرتبط:
راهنماي سفر به نيمه غربي ايران
جاده ي رويايي اسالم و خلخال از مهمترين و جذاب ترين جاذبه هايي است كه در مسير جنگل هاي ايران به سمت گيلان آن را مشاهده كنيد. اگر از دوستداران رانندگي باشيد، محال است كه لذت رانندگي در اين جاده را از دست بدهيد. اين جاده همواره در ليست تصاويري جذاب از ايران در سايت هاي مختلف مي باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۵۵:۳۰ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

اژدهاي ۳۲۶ متري در پارك ملي ژانگ جياجي چين منتظر شماست!

مجله توريستي الي گشت > الي گشت: راهنماي سفر > آن چه در سفر بايد بدانيم > اژدهاي ۳۲۶ متري در پارك ملي ژانگ جياجي چين منتظر شماست!
اژدهاي ۳۲۶ متري در پارك ملي ژانگ جياجي چين منتظر شماست!
۳ فروردين, ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴جاذبه هاي ديدني, چينگلاره خوانين زاده      
پارك ژانگ جياجي چين | Zhangjiajie national park

با توجه به اين كه كشور چين تقريبا يك سوم جمعيت جهان را در خود جاي داده است، جاذبه هاي گردشگري متعدد و بسيار ديدني را هم نيز دارد. اين كشور مهد تمدن و تاريخ در جهان محسوب مي شود و سرزميني از عجايب و اسطوره ها مي باشد از همين رو ما در اين مطلب از مجله ي گردشگري قصد داريم تا درباره ي يكي از معروف ترين و هيجان انگيزترين جاذبه هاي گردشگري اين كشور كه نامش پارك ملي ژانگ جياجي است صحبت كنيم. اين پارك در سال ۱۹۹۲ به دليل جاذبه هاي شگفت انگيزي كه در خود دارد توانست در سازمان جهاني يونسكو به عنوان يك منطقه ي باستاني و تاريخي به ثبت برسد. اما نكته ي جالب در خصوص پارك ژانگ جياجي چين اين است كه آسانسوري به ارتفاع ۳۲۶ متر در آن ساخته شده است كه شما را از عرش به فرش مي رساند. در ادامه همراه با ما باشيد تا بيشتر با پارك ژانگ جياجي آشنا شويد.
خريد آنلاين بليط پرواز
رزرو آنلاين هتل
خريد آنلاين تور

مطالب مرتبط:
معروف ترين جاذبه هاي گردشگري شانگهاي؛ چين
راهنماي دريافت ويزاي چين
بهترين رستوران هاي حلال در پكن؛ چين
پارك ژانگ جياجي چين يكي از جاذبه هاي طبيعي چين است كه مناظر شگفت انگيزي را در خود جاي داده است. اين پارك مساحتي برابر با ۱۳۰ كيلومتر مربع را دارا مي باشد و در ۳۲ كيلومتري حومه شمالي شهر چانگ ژياژيه يا جياجيه قرار گرفته است.

اين پارك ملي چيني ها در سال ۱۹۹۲ توسط سازمان يونسكو به عنوان منطقه باستاني و تاريخي ثبت گرديد. جالب است بدانيد كه در سال ۲۰۰۴ هم پارك ژانگ جياجي چين به عنوان يك جئوپارك جهاني هم به شهرت رسيد.

در سال ۲۰۰۷، پارك ملي جنگل چانگ ژياژيه وارد ليست مناطق درجه اول (A5)  ديدني چين قرار گرفت. اين جنگل يك منبع غني عرضه اكسيژن است و در كنار آن موزه فرهنگي و مذهبي مردم بومي نيز هست.

مختصري درباره پارك ژانگ جياجي چين
اگر بخواهيم مختصري درباره پارك ژانگ جياجي چين بگوييم، اينطور بيان مي شود كه اين منطقه ي سرسبز در كشور چين در گذشته ها منطقه اي ممنوعه بوده كه هر كسي اجازه ورود به آن را نداشت! در سال ۱۹۳۴ ارتش سرخ چين شد و كميته انقلاب شهر دايونگ  هم نيز در اين كشور تاسيس شد، اما همچنان ورود به پارك ژانگ جياجي چين ممنوع بود! پس از آن كه جمهوري خلق چين در سال ۱۹۴۹ به شهرستان بانپينگ ملحق شد و ۶ سال بعد توسط دولت وقت چين به نام مزرعه جنگلي چانگ ژياژيه تغيير نام پيدا كرد. در سال ۱۹۸۲، شوراي دولتي چين نام مزرعه جنگلي را به  “پارك جنگلي ملي چانگ ژياژيه “تغيير داد و اين زمان بود كه اولين پارك جنگلي ملي  در چين ساخته شد.

همانطور كه در بالا هم گفتيم اين پارك در سال ۱۹۹۲ به دليل جاذبه هاي منحصر به فردي كه دارا بود توسط سازمان متحد توانست در ليست ميراث جهاني طبيعي تاريخي در سازمان جهاني يونسكو به ثبت برسد. در فوريه سال ۲۰۰۴ عنوان پارك جهاني زمين شناسي را نيز كسب كرد. اين پارك ملي اولين منطقه گردشگري چين بود كه درجه ۵A را در سال ۲۰۰۷ كسب كرد.

اطلاعات ضروري درباره پارك ژانگ جياجي چين
آب و هواي معمول در پارك ژانگ جياجي چين به طور معمول در كمترين درجه ممكن ۵ درجه سلسيوس در زمستان و گرمترين درجه ممكن ۲۸ درجه را در تابستان از خود به ثبت رسانده است. متوسط دما ۱۳ درجه سلسيوس و متوسط ​​ميزان بارش سالانه از ۱۲۲۸ ميلي متر نشان از طبيعت معتدل منطقه دارد.
برترين جاذبه هاي پارك ژانگ جياجيو چين
بزرگترين پل شيشه اي جهان
حتما ويديوهايي از پل شيشه اي ترسناكي كه در چين وجود دارد را ديده ايد كه مردم در حين عبور از آن از ترس زهره ترك شده اند!  اين پل در پارك ژانگ جياجيو چين قرار دارد و در جولاي سال ۲۰۱۴ با بازسازي يك پل معمولي چوبي تبديل به پل شيشه اي شد. معمار اين پل حييم دوتان بود و در رابطه با آن مي گويند اين پل يك نمايي زيبا از جهان اطراف را به شما مي دهد و قادر است وزن همزمان ۸۰۰ نفر را تحمل كند. اين پل شيشه اي حدود ۴۳۰ متر طول و ۶ متر عرض دارد و بلندترين از نوع خود است و در ارتفاع ۳۰۰ متري از سطح زمين نصب شده است. شيشه كف آن داراي ۲۴ ميليمتر ضخامت است يعني حدود ۲۵ برابر معكم تر از شيشه ي پنجره هاي معمولي است.

بلندترين آسانسور شيشه اي معرف به اژدهاي ۳۲۶ متري
نكته ي قابل توجهي كه در رابطه با پارك ژانگ جياجي چين وجود دارد اين است كه آسانسوري با ارتفاع ۳۲۶ متر در آن وجود دارد و شما را از عرش به فرش در اين جهان هستي مي رساند. اين آسانسور توانسته عنوان بلندترين آسانسور جهان را از آن خود كند، حدودا ۲ دقيقه طول مي كشد كه در اين آسانسور به بالاترين نقطه كه ارتفاعات ۳۲۶ متري است، برسيد. ظرفيت اين آسانسور ۵۰ نفر است. مطابق به آمارهاي موجود روزانه نزديك به ۲۰۰۰۰ نفر از اين آسانسور ديدن مي كنند و بد نيست بدانيد كه نام اين آسانسور كه صد اژدها است در فهرست جهاني يونسكو هم به ثبت رسيده است و حالا به عنوان يكي از مشهورترين ديدني‌هاي كشور چين شناخته مي‌شود.

نكته‌ي ديگري كه در رابطه با آسانسور صد اژدها بحث‌هاي متعددي را به راه انداخت، امنيت آن بود؛ به همين دليل پس از تكميل اين سازه ۱۰ ماه طول كشيد تا آن را از زواياي مختلف مورد بررسي و آزمايش قرار بدهند و اطميناني صد درصدي براي گردشگران اين ناحيه براي استفاده از اين آسانسور فراهم كنند.

كوهستان يوان ژياژيه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۵۵:۱۶ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

آرزوي جالب هنرپيشه سرشناس براي سال 98 + عكس

مهراب قاسم خاني آرزوهاي جالبي براي سال ۹۸دارد،اوبراي خودش خواست كه درسال جديدكمترمريض شود.

۵ ساعت پيش
۰ ۰
گزارش

به گزارش فرانگرمهراب قاسم خاني با انتشار تصويري از نام هفت سين كه روي كاغذهايي نوشته شده بود، اينطور براي سال ۹۸ آرزو كرد: «عيدتون مبارك. آرزو ميكنم توي سال جديد اونايي كه حق مردم رو خوردن، يه جوري از يه جاشون بزنه بيرون كه در حافظه تاريخي چند نسل بعدشون بمونه... آرزو ميكنم اونايي كه باعث چنين تورم وحشتناكي شدن، دچار چنان تورم وحشتناكي در نقاط حساسشون بشن كه اجدادشون بيان جلوي چشمشون. آرزو ميكنم اونايي كه جون مردم رو به لبشون ميرسونن، جونشون درآد، همراه با درد و خونريزي... و آرزو ميكنم اون آدماي بدي كه جاشون خوبه، با اون آدماي خوبي كه جاشون بده، جاشون عوض بشه.

براي خودمم آرزو ميكنم كه خانواده ام همه اش خوشحال باشن و خودمم كمتر مريض بشم.در پاسخ به اونايي كه حالا ميخوان بنويسن سكه غلطه و سير درسته، بايد با احترام عرض كنم كه به خودم مربوطه. سكه رو بيشتر از سير دوست دارم.»


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۵۴:۴۴ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

ممنوعيت جمع‌آوري كمك‌هاي مردمي غير از هلال احمر و كميته امداد / حساب ها مسدود مي شود

جواد جاويدنيا معاون دادستان كل كشور در امور فضاي مجازي اظهار كرد: هر گونه جمع آوري كمك‌هاي مردمي توسط اشخاص و سازمان‌هاي معروف و شناخته شده جز از طريق جمعيت هلال احمر و كميته امداد ممنوع است.

به گزارش گروه اجتماعي برنا ؛‌ جواد جاويدنيا معاون دادستان كل كشور در امور فضاي مجازي اظهار كرد: هر گونه جمع آوري كمك‌هاي مردمي توسط اشخاص و سازمان‌هاي معروف و شناخته شده جز از طريق جمعيت هلال احمر و كميته امداد ممنوع است.

وي افزود: به لحاظ پيشگيري از وقوع جرايم و ضرورت ساماندهي دقيق كمك‌هاي مردمي و پاسخگويي به مردم عزيز كشور هر گونه جمع آوري كمك‌هاي مردمي جز از طريق حساب‌هاي رسمي جمعيت هلال احمر و كميته امداد ممنوع است.

جاويدنيا از مردم خواست در صورت مواجهه با اين موارد شماره حساب‌ها و شماره كارت‌هاي اعلامي را در بخش شكايات و اعتراضات مردمي پايگاه اينترنتي معاونت فضاي مجازي دادستاني كل كشور به آدرس http://internet.ir/shekayat/main از قسمت "خدمات مالي غيرمجاز" اطلاع دهند تا بلافاصله نسبت به مسدودسازي اين حساب‌ها اقدام شود.

معاون دادستان كل كشور به اشخاص و چهره‌هاي شناخته شده هشدار داد كه در صورت اقدام، حساب‌ها مسدود و مبالغ جمع آوري شده توقيف و به سازمان‌هاي يادشده تحويل داده خواهد شد، لذا از هر گونه اقدام در اين زمينه خودداري شود.

وي به ميزان گفت: اشخاصي كه قصد چنين اقداماتي را دارند، با مراجعه به سازمان‌هاي يادشده مجوز اقدام دريافت كنند و شماره حساب‌هاي خاصي مختص اين امر با نظارت سازمان‌هاي مسئول و طبق شرايطي كه اين سازمان‌ها اعلام مي‌دارند افتتاح و در درگاه اينترنتي رسمي اين سازمان‌ها اعلام تا مردم پس از اطمينان از تاييد و نظارت سازمان‌هاي مسئول وجوه خود را به حساب‌هاي مورد تاييد واريز نمايند.

جاويدنيا تاكيد كرد: تا زمان عدم صدور مجوز خاص و اعلام رسمي آن، هر گونه فعاليت در اين زمينه از باب پيشگيري از وقوع جرم ممنوع و با آن برخورد قانوني به عمل خواهد آمد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۵۴:۲۸ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

كدام اقتصادها در باتلاق بحران دست و پا مي زنند؟

روسيه
روسيه با بحران صندوق هاي بازنشستگي دست و پنجه نرم مي كند و كاخ كرملين هم در يافتن راه حلي براي مقابله با اين مشكل عاجز مانده است. چندي است صندوق هاي بازنشستگي روسيه، توان پرداخت حقوق مستمري بازنشستگان از منبعي به جز درآمدهاي حاصل از فروش انرژي را ندارند. يكي از راه هايي كه مسئولان روسيه براي كنار آمدن با مشكل صندوق هاي بازنشستگي به آن فكر مي كنند افزايش سن بازنشستگي است. راه حلي كه بسياري از متخصصان اين حوزه به آن اعتقاد دارند. امروزه در روسيه سن بازنشستگي براي زنان 55 سال و براي مردان 60 سال است. اين سن بازنشستگي نسبت به استانداردهاي بين المللي پايين است. به طوري كه سن بازنشستگي براي 34 كشور عضو OECD حداقل 65 سال است. پوتين نيز براي سال هاي متمادي از سياست افزايش سن بازنشستگي اجتناب كرده است. اما به نظر مي رسد به ناچار قبول كرده است به اين سمت حركت كند و اين وضعيت را تغيير دهد. اما مشكل اينجاست كه وضعيت صندوق هاي بازنشستگي روسيه تا حدي بحراني است كه حتي افزايش سن بازنشستگي هم نمي تواند كاملا جلو بحران را بگيرد. به طوري كه طبق شاخص جهاني حقوق بازنشستگي روسيه در سال 2016 نمره اي كمتر از 35 (از 100) را دريافت كرده و در گروه كشورهايي است كه بدترين وضعيت را در رابطه با اين شاخص دارند. همچنين اقتصاد روسيه به شدت وابسته به نفت است و از همين رو تحريم هاي ايالات متحده و اتحاديه اروپا اين كشور را با خطر بحران ارزي رو به رو كرده است. با اين حال عملكرد خوب پوتين و بانك مركزي اين كشور و جلوگيري از افزايش بدهي هاي دولت طي يك برنامه جامع مانع از اين شده كه آمريكا و اتحاديه اروپا بتوانند روسيه را زمين بزنند.

يونان
بحران اقتصادي يويان، بدهي هاي هنگوفتي است كه دولت يونان به كشور هاي ديگر به ويژه كشورهاي عضو اتحاديه اروپا دارد. اين بحران اقتصادي خطرناك اتحاديه اروپا را با تحديد هاي جدي رو به رو كرده است. از سال 2008، رهبران اتحاديه اروپا روي يافتن راه حلي براي مشكل يونان نشست هاي متعددي داشته اند اما هنوز نتوانسته اند به راه حلي دست يابند كه يويان را از بحران گذر دهد. اگر چه هر بار و بعد از هر نشست، خبر هايي بر اين مبنا كه بحران يويان پايان خواهد يافت شنيده مي شود. در آن زمان، كيك اقتصادي يونان 25 درصد كوچك شد و حجم بدهي هاي دولت يونان به توليد ناخالص داخلي اين كشور به 179 درصد رسيد. عدم توافق روي سياست گذاري هاي اقتصادي در يونان از جمله عوامل مهمي است كه روي حركت اقتصاد اين كشور در مسير منفي تاثير شگرفي گذاشته است. از آن زمان تاكنون مديران يونان همواره از اتحاديه اروپا خواسته اند كه بخشي از بدهي ها را ببخشند. در واقع يونان از كشورهاي اتحاديه اروپا انتظار دارد كه طلب هاي خود را از اين كشور فراموش كنند و اين يعني مردم اين كشورها بايد تاوان بي كيفيتي سياستگذاري هاي نادرست صورت گرفته در يونان را از طريق ماليات ها بدهند و اين چيزي نيست كه كشورهاي اتحاديه اروپا به سادگي آن را بپذيرند. اتحاديه اروپا همواره تلاش كرده است پرداخت بدهي هاي يونان را به تعويق بيندازد به اين كشور كمك هاي مالي كند و حتي بخشش قسمتي از بدهي ها را مدنظر قرار دهد. از آغاز بحران اقتصادي يونان تا پايان سال 2018 كشورهاي اروپايي و سرمايه گذاران خصوصي مبلغ 294 ميليارد يورو به يونان وام داده اند. اين در حالي است كه يونان تا پايان سال 2017 تنها 41 ميليارد يورو از اين وام ها را بازپرداخت كرد. اتحاديه اروپا همواره براي بخشش بدهي هاي يونان شروطي را گذاشته است كه از جمله مهم ترين اين شروط مي توان به اتخاذ خط مشي هاي رياضتي اشاره كرد. خط مشي هاي رياضتي در واقع همان كاهش در مخارج دولت، افزايش درآمدهاي مالياتي يا هر دو آنها به طور همزمان با هم است. اين قدم ها كه دولت ها به سختي آنها را بر خواهند داشت بدين منظور از  سوي اتحاديه اروپا مدنظر قرار گرفته اند كه كسري بودجه يونان به مرور زمان كاهش يابد و از بحران بدهي در اين كشور فروكش كند.

مصر
بيشتر از هشت سال از انقلاب مصر در 25 ژانويه 2011 گذشته است. انقلابي كه هدف آن تغيير وضعيت اقتصادي، اجتماعي و سياسي در اين كشور و سرنگون سازي حكومت حسني مبارك و تغيير روند مسيري بود كه مصر در آن گام بر مي داشت. اگرچه حسني مبارك سرنگون شد اما به نظر مي رسد وضعيت اقتصادي تغيير چنداني نكرده در مواردي بدتر نيز شده است. بعد از انقلاب سال 2011 در مصر عدم اطمينان در مورد پيامد فعاليت هاي اقتصادي منجر به انقباض اقتصاد مصر و كاهش سرعت رشد توليد ناخالص داخلي اين كشور شد. طي سال هاي گذشته حاكميت در مصر از دستان شوراي عالي نيروي هوايي به رئيس جمهور محمد مرسي رسيد كه در نهايت نيز از طرف شوراي عالي نيروي هوايي از بازي قدرت حذف شد و جاي خود را به السيسي داد. طي اين مدت پول داخلي مصر به مقدار زيادي ارزش خود را از دست داده است. همچنين تامين مالي براي سرمايه گذاري از جامعه بين المللي بعد از انقلاب مصر به شدت ريزش كرده است كه يكي از دلايل آن اعمال كردن سياست هاي كنترل سرمايه در مصر در سال 2011 بود. داده هاي بانك جهاني نشان مي دهد سرمايه گذاري مستقيم خارجي در بعد از انقلاب مصر به شدت كاهش داشته است.

يكي از موانع اصلي پيش روي دولت هاي مصر قبل و بعد از انقلاب سال 2011؛ فساد دولتي و پارتي بازي است. بخش خصوصي در اقتصاد مصر تنها از سوي چندين بنگاه بسيار بزرگ تحت سيطره قرار گرفته است كه از موقعيت خود نهايت سود را كسب مي كنند و قادر هستند سياست هاي انحصتري را پيش گيرند كه هر چه بيشتر اين سود را افزايش دهند. اين موضوع باعث شده بنگاه ها و كسب و كارهاي با اندازه كوچك و متوسط نتوانند رشد داشته باشند و اكثرشان در بخش غيررسمي اقتصاد فعاليت خود را آغاز كنند و به آن ادامه دهند؛ يعني جايي كه امكان چنداني جهت رشد و گسترش يافتن برايشان وجود ندارد و نخواهد داشت. به همين دليل بخش خصوصي در اقتصاد مصر نتوانسته است شغل ايجاد كند و نيروي كار جوان و تحصيل كرده اي را كه طي سال هاي گذشته وارد بازار نيروي كار شدند جذب كند. بخش قابل توجهي از جوانان تحصيل كرده و بيكاري كه در اعتراض به وضعيت امرار معاش و اشتغال خود عليه رژيم مبارك شورش كردند چند سال بعد از انقلاب همچنان تغييري در وضعيتشان ايجاد نشده و اين در حالي است كه رشد اقتصادي نيز در مصر كاهش يافته است.

آفريقاي جنوبي
براي بيش از دو دهه است كه آفريقاي جنوبي از مسائل مربوط به بيكاري رنج مي برد. نرخ بيكاري در اين كشور از سال 2016 از 25 درصد عبور كرده و ديگر پايين نماينده است. در ژانويه سال 2019 نرخ بيكاري براي آفريقاي جنوبي 27 درصد تخمين زده شد. دلايل ريشه يافتن بيكاري در آفريقاي جنوبي را مي توان در چهار مورد خلاصه كرد. اول اينكه آموزش آكادميك نامناسب مانع از اين مي شود كه نيروي كار متخصص وارد بازار كار شود. دليل دوم اين است كه علاوه بر آموزش ضعيف سيستم كارآموزي خوبي كه بتواند نيروي كار جديد را به سمت با مهارت شدن سوق دهد وجود ندارد. همچنين سطوح حداقل دستمزد و خط مشي مربوط به آن در آفريقاي جنوبي به طريقي است كه مديران انگيزه خود را براي استخدام نيروي كار و توليد از دست داده اند كه اين وضعيت بازتاب دهنده قدرت زياد سياسي و چانه زني اتحاديه هاي كارگري است. به عنوان دليل چهارم نيز مي توان به قوانين كار اشاره كرد كه انگيزه استخدام را از بين برده اند. البته كه دلايل ساختاري و نهادي زيادي نيز علاوه بر چهار دليل فوق  بر بحران بيكاري آفريقاي جنوبي دامن مي زنند. در سال 2012 برنامه دولت آفريقاي جنوبي اين بود كه تا سال 2020 نرخ بيكاري را به 14 درصد برساند. اما گويي رهبران اين كشور در اين كار موفق نبوده اند.

ونزوئلا
ونزوئلا از جمله كشورهايي است كه مي توان با نگاه به شاخص هاي اقتصادي آن و وضعيت اسفناك اين كشور طي سال هاي گذشته به راحتي به نتيجه سياستگذاري اقتصادي نادرست پي برد. داستان بحران در ونزوئلا از سياستگذاري هاي اقتصادي نادرست چاوس آغاز مي شود. او كه با الگو گيري از سياست هاي سوسياليستي كلاسيك دست به ملي سازي بسياري از صنايع زد فضاي رقابتي كسب و كارها را نابود كرد و حاكميت قانون را از بين برد اگرچه در دوره خودش به دليل درآمدهاي نفتي و بالا بودن قيمت نفت با بحراني كه امروزه ونزوئلا با آن دست و پنجه نرم مي كند مواجه نشد اما ميراث خود را براي آيندگان به جاي گذاشت. ساختار متزلزل اقتصادي بر ساختارهاي اجتماعي ونزوئلا تاثير منفي گذاشته است. پس از شروع بحران اقتصادي با افزايش موج نا اميدي در كشور ميزان مرگ و مير رشد داشته و اكنون در رتبه دوم جهان است. اما حتي اين اطلاعات آماري به اندازه كافي گوياي عمق فاجعه در ونزوئلا نيست. در سال 2016 سازمان دارو در ونزوئلا تخمين زد كه دسترسي به 85 درصد از داروهاي عمومي بسيار دشوار است. با توجه به آمار دولت در سال 2016 مرگ و مير نوزادان 30 درصد و مرگ و مير مادران 65 درصد بيشتر از دو سال قبل افزايش يافته است. در سال 2016 يك مطالعه دانشگاهي نشان داد كه بيش از 78 درصد مردم اعلام كرده اند كه پول كافي براي خريد مواد غذايي لازم ندارند. در سال هاي 2016 تا 2017 نرخ فقر بين 76 تا 80 بوده است.

يكي از دلايل بحران اقتصادي در ونزوئلا اين است كه كشور به جاي تمركز بر تنوع اقتصادي بيش از حد وابسته به نفت است. برخي از منتقدان بر اين باورند كه بحران بي سابقه اقتصادي در ونزوئلا ثمره سال ها بي تدبيري و سوء مديريت اقتصادي است. بحران اقتصادي مداوم و كنترل غير معقول بر محيط تجاري عرصه را بر سرمايه گذار بخش خصوصي تنگ كرده است كه منجر به كاهش سرمايه گذاري و مانع ايجاد پويايي در اشتغال مي شود. در سال 2017 دولت كنترل قيمت ها را كاهش داد اما به دليل تورم يارانه هاي مواد غذايي و انرژي را افزايش داد. از ابتداي سال 2018 در كمتر از دو ماه دولت ونزوئلا سطح حداقل دستمزد را دو برابر كرد و آن را به 3/1 ميليون بوليوار (bolivar) رساند كه اين مبلغ تنها برابر با شش دلار ايالات متحده بود. اين دستمزد در ماه تنها براي خريد دو تخم مرغ در روز در ونزوئلا كفايت مي كرد. يك خانواده در ونزوئلا براي اينكه بتواند يك سبد كالايي اساسي را تهيه كنند، به 20 برابر اين مبلغ نياز داشت. كاهش سريع قدرت خريد در ونزوئلا باعث شيوع مرگ هاي ناشي از قحطي شده است. همچنين مرگ هاي زيادي به دليل اينكه مردم ونزوئلا نمي توانند از پس هزينه هاي درمان برآيند هر روزه ثبت مي شود. خريدن كالاهاي اساسي در ونزوئلا بسيار سخت شده است اما مشكل فقط قيمت كالاهاي اساسي نيست. تلاش هاي دولت اين كشور براي كنترل قيمت ها كه ناموفق هم بوده است باعث شده است كه كالاهاي اساسي به شدت كمياب شود. در ونزوئلا واضح است كه سوسياليسم قرن بيست و يكمي ارزش بوليوار را كاهش داده و آن را به مرحله مرگ رسانده است. انقلابي كه هوگو چاوس در اقتصاد ونزوئلا به وجود آورد باعث شد كه دولت اين كشور نسبت به مخارج خود كاملا بي توجه باشد. همچنين به كارگيري تعدادي از نسخه هايي كه سوسياليست هاي كلاسيك براي اقتصاد كشورها مي پيچند همچون ملي سازي صنايع و مصادره دارايي هاي خصوصي باعث شد كه ونزوئلا دچار بحران شود. طبق داده هاي ((تريدينگ اكونوميكس)) در ژانويه 2019 تورم سالانه ونزوئلا بيش از 5/2 ميليون درصد بود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۵۴:۰۸ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

آتش‌سوزي در كاخ رياست جمهوري سودان


رسانه ها از وقوع آتش سوزي در كاخ رياست جمهوري سودان در خارطوم پايتخت اين كشور خبر دادند.
۵۵آنلاين :خبرگزاري اسپوتنيك به نقل از شبكه تلويزيوني الحدث اعلام كرد: كاخ رياست جمهوري سودان هم اكنون در حال سوختن است.

شاهدان عيني در شبكه هاي اجتماعي تصاوير و فيلم هايي را منتشر كرده اند كه در آنها دود سياه از يكي از اقامتگاه هاي عمر البشير رئيس جمهوري سودان برخاسته است.

جزئيات بيشتري از اين حادثه گزارش نشده است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۵۳:۱۴ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

اولين اظهارات جهانگيري پس از عزل استاندار خبرساز گلستان + عكس

 
به گزارش فرانگراسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهور در بازديد از استان گلستان و در شوراي هماهنگي مديريت اين استان گفت: اصلا قبول ندارم كه مديري كه مسئوليت دارد در سخت ترين شرايط در محل نباشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۵۲:۵۷ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

مدل موهاي آخرالزماني + عكس ه

مدل موهاي آخرالزماني + عكس ها
مو يكي از موهبت هاي خدادادي است كه  مي تواند تأثير بسزايي در زيبايي چهره يك فرد داشته باشد.

۵ ساعت پيش
۰ ۰
گزارش

به گزارش فرانگراما يكي از نكات مهم نحوه آراستن و پيراستن مو است كه مي تواند موجب خوش تيپي يا حتي زشتي فرد شود. چه بسا افرادي كه داراي موهاي خوب و پرپشتي هستند اما بدليل انتخاب يك مدل نامناسب بسيار زشت به نظر مي رسند و موجبات تمسخر خود در جامعه را از سوي افراد فراهم مي كنند. بنابراين انتخاب يك مدل موي مناسب كه داراي ويژگي هايي از جمله همخواني با قيافه فرد و همچنين همخواني با فرهنگ يك جامعه را داشته باشد بسيار مهم است.

 



به تازگي يكي از سايت هاي معروف انگليسي اقدام به جمع آوري يك گالري از مدل هاي عجيب و غريب مو كرده است. در اين گالري تصاويري از افراد با استايل و مدل هاي عجيب مو جمع آوري شده است. از مدلي كه يك تفنگ را در ذهن بيننده تداعي مي كند تا برخي جانوران. يكي از تصاوير مربوط به فردي است كه موهاي خود را به سبك انگري برد در آورده است. ظاهرا علاقه شديد اين مرد جوان به اين بازي موجب شده تا او موهاي خود را نيز به اين شكل در آورد. در اين تصوير فروشنده فروشگاه با تعجب به مدل موي اين مرد جوان نگاه مي كند.

 


همچنين در اين گالري تصوير يك زن جوان در حالي كه موهاي خود را به شكل يك تفنگ دوربين دار درآورده است ديده مي شود. پسر جوان ديگري روي فرق سر خود يك مرد عينكي ايجاد كرده است. پسر جوان ديگري در حالي كه موهاي خود را رنگ كرده و چند طرح عجيب روي سرش ايجاد كرده ديده مي شود. در ادامه مي توانيد اين گالري جالب را مشاهده كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۵۱:۲۵ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

مهمترين اقدامات در هنگام وقوع سيل كدامند؟

مهمترين اقدامات در هنگام وقوع سيل كدامند؟
باران سنگين و ذوب سريع برف مهمترين دليل وقوع سيل است. سيل هنگامي اتفاق مي‌افتد كه كانال رودخانه يا مسير طبيعي جريان آب نتواند ظرفيت طغيان را تحمل كند.

به گزارش گروه اجتماعي برنا ؛‌باران سنگين و ذوب سريع برف مهمترين دليل وقوع سيل است. سيل هنگامي اتفاق مي‌افتد كه كانال رودخانه يا مسير طبيعي جريان آب نتواند ظرفيت طغيان را تحمل كند. عوامل مؤثر در اين شرايط عبارتند از: باران هاي سنگين، ذوب سريع برف، شيب‌هاي زياد، تخريب سدها، وجود توفان و نفوذ آب به ساحل و دخالت انسان در طبيعت از قبيل نابودي جنگل ها و مراتع و …

سيلاب‌ها بر دو گونه اند: سيلاب هاي آرام كه به‌تدريج در طي روزها و هفته ها در اثر بارندگي و افزايش حجم ناگهاني آب رودخانه و درياچه‌ها ايجاد مي‌شود و سيلاب‌هاي ناگهاني در اثر افزايش ناگهاني حجم آب رودخانه‌ها و درياچه‌ها ايجاد شده و با خود مرگ و مصدوميت افراد و تخريب منازل را به‌همراه دارد.

   اقدامات قبل از وقوع سيل

از ساختن خانه در حريم رودخانه، به‌طور جدي بپرهيزيد.
براي زمان وقوع سيل در ظرف‌هاي مطمئن، آب سالم ذخيره كنيد.
مقداري غذا به‌صورت كنسرو ذخيره كنيد.
وسيله روشنايي (چراغ قوه، شمع و …)تهيه كنيد.
اسناد و اوراق بهادار را در جعبه اي ضد آب و مطمئن قرار دهيد.
اگر آبگرم‌كن و يا وسايل برقي در معرض سيل قرار دارند، آنها را در جايي بالاتر از سطح موجود قرار دهيد.
براي جلوگيري از برگشت آب سيل و فاضلاب از طريق مجاري فاضلاب به داخل منازل، دريچه هاي كنترل فاضلاب تعبيه كنيد.
براي جلوگيري از ورود سيلاب به داخل خانه، در مسير آن، سد، خاكريز و سيل‌بند بسازيد.
اگر در جايي زندگي مي‌كنيد كه به‌طور دايم با خطر سيل‌گرفتگي مواجه هستيد، با استفاده از مصالح مناسب و تمهيدات لازم، ساختمان خود را ضد آب كنيد و ديوارهاي زير‌زمين را با عايق‌هاي ضد آب بپوشانيد تا جلوي نفوذ آب و آسيب‌هاي بعدي گرفته شود.
منزل خود را در مقابل حوادث بيمه كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۵۱:۰۵ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

سازمان هاي مردم نهاد جهت امداد رساني به سيل زدگان اقدام فوري انجام دهند

سازمان هاي مردم نهاد جهت امداد رساني به سيل زدگان اقدام فوري انجام دهند
بازرس مجمع ملي سازمان هاي مردم نهاد جوانان كشور از عموم سازمان هاي مردم نهاد كشور و ملت شريف ايران به جهت امداد رساني به مردم آسيب ديده سيل شمال كشور درخواست كمك كرد.

به گزارش گروه اجتماعي برنا ؛ "علي يزدان پناه احمدآبادي" با بيان اينكه وظيفه ذاتي سازمان هاي مردم نهاد خدمت رساني به مردم در شرايط دشوار است گفت: از كليه سازمان هاي مردم نهاد بويژه حوزه جوانان درخواست مي كنيم تا جهت امداد رساني و بهبود وضعيت مناطق سيل زده شمال كشور اقدام فوري و داوطلبانه انجام دهند.

يزدان پناه در ادامه افزود: سمن هاي حوزه جوانان در استان ها مي توانند با همكاري مجمع استاني پايگاه هاي جمع آوري كمك هاي مردمي خود را در خانه جوانان مستقر نمايند.

عضو هيات رئيسه مجمع ملي سمن هاي جوانان كشور در پايان ضمن تقدير از همياري مردم شريف ايران اسلامي و سازمان هاي مردم نهاد در ياري رساندن به آسيب ديدگان اين حادثه تا كنون، افزود: اميدواريم در روزهاي آينده فعاليت هاي داوطلبانه افزايش، تا بهبود وضعيت آسيب ديدگان تسريع يابد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۵۰:۴۷ توسط:123 موضوع: نظرات (0)