مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه .

مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه

ورود شوراي رقابت به قيمت خودرو

به گزارش اقتصادنيوز، اين سازمان قرار بود به‌طور موقت با كمك ستاد تنظيم بازار به‌طور دستوري قيمت‌ها را تعيين و از اول بهمن‌ماه سال گذشته قيمت‌گذاري را به خودروسازان واگذار كند. پس از تصميمات اخذ شده در مورد مرجع قيمت‌گذاري خودرو اميد مي‌رفت كه از التهابات بازار كاسته شود و فاصله قيمتي بازار تا كارخانه به حداقل برسد. اين تصميمات به نوعي متوجه عملكرد دلالان و واسطه‌گران در بازار نيز مي‌شد و به‌نوعي خروج آنها را از بازار خودرو هدف گرفته بود. با اين حال هيچ يك از اهدافي كه در تغيير مرجع قيمت‌گذاري ازسوي سياست‌گذاران صنعتي وعده داده شده بود، محقق نشد و بازار از ارديبهشت‌ماه سال‌جاري تا به امروز همچنان ملتهب و آشفته است. با اين شرايط اما برخي بار ديگر به بازگشت شوراي رقابت مي‌انديشند و وجود اين شورا را در كاهش التهابات بازار بسيار موثر مي‌خوانند. هرچند خودروسازان و دست‌اندركاران صنعت خودرو معتقدند كه وجود شورايي همچون شوراي رقابت كه طي ۶ سال گذشته وظيفه قيمت‌گذاري خودرو را داشته عامل زيان انباشته توليد‌كنندگان است با اين حال برخي وجود اين شورا در بدنه خودروسازي كشور را لازم مي‌خوانند و معتقدند كه با خروج شوراي ياد شده از قيمت‌گذاري خودرو بازار روي خوش به خود نديده است. هرچند توجيهات اين عده ازسوي برخي نمايندگان يا حتي مسوولان دولتي پذيرفته شده است، اما نبايد فراموش كنيم كه بخش اعظم آشفتگي بازار به خطوط توليد خودروسازان بازمي‌گردد. با بازگشت تحريم‌هاي بين‌المللي توليد خودرو روند نزولي پيدا كرد اين در شرايطي است كه تقاضا در بازار به‌واسطه تورم انتظاري به ميزان بي‌سابقه‌اي رشد يافت و همين عامل منجر به ورود واسطه‌گران و همچنين آشفتگي بازار شد. با اين وجود بسياري خروج شوراي رقابت از قيمت‌گذاري خودرو را باعث التهابات بازار مي‌خوانند. به اين ترتيب در هفته جاري با بررسي طرح ساماندهي خودرو در مجلس شوراي اسلامي ورود شوراي رقابت به حيطه قيمت‌گذاري خودرو بار ديگر جدي شد و موافقان حضور اين شورا توانستند با قرار دادن ماده‌اي در طرح ياد شده حرف خود را به كرسي بنشانند. به اين ترتيب نمايندگان مجلس يكشنبه گذشته ورود شوراي رقابت به فرآيند قيمت‌گذاري خودرو را مصوب كردند. براساس مصوبه ياد شده، نمايندگان مجلس شركت‌هاي خودروساز را موظف كردند كه در هنگام فروش خودروها قيمت تمام شده، درصد سود و قي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۰۵:۳۶ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

روسيه به تنش ايران و آمريكا واكنش نشان داد

سخنگوي وزارت امور خارجه روسيه آمريكا را از هر گونه مانعي در روند اجراي برجام برحذر داشت و گفت: آمريكا نبايد در اجراي برجام خللي ايجاد كند.
 
به گزارش اقتصادنيوز به نقل از ايرنا، ماريا زاخارووا روز پنجشنبه در كنفرانس خبري هفتگي خود در وزارت امور خارجه روسيه با بيان اين مطلب اظهار داشت: آمريكا نبايد در روند حل و فصل وضعيت پيرامون برنامه جامع اقدام مشترك مانع ايجاد كند.
وي با بيان اينكه آمريكا اوضاع را با اعزام ناو هواپيمابر و بمب افكن به خاورميانه متشنج كرده است، خاطرنشان كرد: اين اقدامات با اظهارات خصمانه و اتهامات بي اساس عليه ايران همراه است.
زاخارووا افزود: چنين بنظر مي رسد كه آمريكا با تحريم هاي جديد و فشار حداكثري و اظهارات شديد خصمانه، هدفمندانه ايران را به اقدامات متقابل شديدتر تحريك مي كند و حتي به دنبال بهانه براي رويارويي مستقيم است؛ چنين سياستي از نگاه ما بسيار خطرناك است.
وي به مقامات كاخ سفيد توصيه كرد كه به عواقب اقدامات خصمانه خود بدرستي فكر كند چرا كه آنها با اقدامات خود مشكلات جديدي براي منطقه و براي امنيت بين المللي بوجود مي آورند.
ترامپ 18 ارديبهشت‌ ماه سال 97 به صورت غيرقانوني و يكجانبه از توافق هسته اي با ايران موسوم به برجام خارج شد و تحريم هاي اين كشور عليه ملت ايران را بازگرداند.
ايالات متحده به تازگي علاوه بر قراردادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در فهرست سازمان هاي تروريستي خود، ديگر كشورها را تهديد كرده كه در صورت خريد نفت از ايران با تحريم هاي واشنگتن مواجه مي شوند.
آمريكايي ها علاوه بر اين اقدامات، بر تعداد نيروها و ادوات نظامي خود در منطقه افزوده اند و هر روز براي ايران خط و نشان مي كشند.
مقامات جمهوري اسلامي ايران نيز به تازگي به كشورهاي باقيمانده در برجام 60 روز براي اجراي تعهدات خود به‌ويژه در حوزه‌هاي بانكي و نفتي فرصت داد و تاكيد كرد: هر زمان كه خواسته‌هاي ايران تامين شود؛ تهران نيز به همان ميزان اجراي مجدد تعهدات متوقف‌ شده را از سر خواهد گرفت اما در غير اين صورت، جمهوري اسلامي مرحله‌ به‌ مرحله تعهدات ديگري را متوقف خواهد كرد.
آمريكا با هدف فشار بر ايران و تحميل خواسته هاي خود بر اين كشور، همچنين ناوگروهي را به خليج فارس اعزام كرده است.
ترامپ نيز به تازگي در توئيتي ايران را تهديد كرد تا شرايط را براي تحميل خواسته هاي واشنگتن فراهم و مساعد كند.
محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران نيز به ترامپ هشدار داده است كه ايرانيان را تهديد نكند از سوي ديگر مقامات ايران اعلام مي كنند كه امكان به صفر رساندن صادرات نفت ايران از سوي آمريكا غيرممكن است.
رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز اخيرا اعلام كردند كه ايران قصد آغاز جنگ يا مذاكره ندارد اما به مقاومت ادامه خواهد داد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۰۵:۱۶ توسط:123 موضوع: نظرات (0)