مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه .

مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه

طرز تهيه ميموساى تخم‌ مرغ يك پيش غذاي جهاني

نوعي پيش‌غذا كه براي يك شام ساده و سريع بي‌نظير است. اين خوراك با اسامي مختلف در سراسر اروپا و آمريكاي شمالي رواج دارد و بسته به منطقه، مواد تشكيل‌دهنده آن متفاوت است. در فرانسه نام آن ميموسا و مايونز جزء لاينفك آن است. ميموسا يا تخم‌مرغ پر شده، معمولا سرد سرو مي‌شود، اما اگر آن را داخل نان گذاشته و در فويل پيچيده و در فر تنوري كنيد، تجربه‌اي بي‌نظير خواهيد داشت.

مواد لازم:

تخم‌مرغ درشت: ۸ عدد

سس مايونز: يك قاشق غذاخوري

سس خردل: يك قاشق چاي‌خوري

آبليمو: ۲ قاشق غذاخوري

نمك و فلفل سياه: به ميزان لازم

روش تهيه:

۱- تخم‌مرغ‌ها را ۳۰ دقيقه زودتر از يخچال درآوريد تا به دماي محيط برسد. آنها را در يك قابلمه گذاشته و تا ۲ سانتي‌متر رويشان آب بريزيد. آب را روي شعله متوسط به جوش آوريد. پس از ۴ دقيقه در آن را بسته و از روي شعله برداريد، پس از ۱۰ دقيقه تخم‌مرغ‌ها را از آب خارج كرده و پوست آنها را بكنيد.

۲- تخم‌مرغ‌ها را از وسط نصف كرده و زرده آنها را در يك كاسه بريزيد. با چنگال زرده‌ها را له كنيد، سس‌ها و آبليمو را اضافه كرده و مخلوط كنيد. نمك و فلفل آن را اندازه كنيد.

۳- مايه زرده را در قيف ريخته و داخل سفيده‌ها را با آن پر كنيد. اين غذا را با نان سياه، سالاد كاهو و سبزيجات آبپز سرو كنيد.

نكات:

۱- مي‌توانيد سفيده را خرد كرده و با مايه زرده روي نان قالب زده با بيسكويت شور و گوجه‌فرنگي سرو كنيد.

۲- اين خوراك با خاويار فوق‌العاده است. اگر دست‌تان به خاويار رسيد آن را به اين روش سرو كنيد.

۳- از كره نرم شده هم در مايه زرده مي‌توانيد استفاده كنيد.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۰۵:۰۰ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

فلافل

نخود 1 پيمانه يا 1 ليوان - سير خام 2 تا حبه - نمك و فلفل قرمز تند و زردچوبه - تخم گشنيز و زيره سبزه پودر شده 1 ق غذاخوري سر پر

* نخود را 24 ساعت خيس كنيد و در اين مدت 2 تا 3 بار آب آن را عوض كنيد تا هم نفخ كمتري ايجاد كنه و هم بوي بد نگيره .بعد از اين مدت نخود را بشوريد و بگذاريد تا آبش كمي بره بعد با تمام مواد بالا داخل غذا ساز يا مولينكس ريخته تا خوب وريز و له بشه .در حدي كه وقتي بهش دست مي زنيد احساس كنيد مثل خمير ميشه در دست بهش شكل داد . حالا تابه را روي حرارت گذاشته با روغن وقتي داغ شد ، كف دستتان راكمي مرطوب كرده و يك قاشق از مواد فلافل برداشته يكي دو دور توي دستتون بچرخونيد تا مواد بهم بچسبند بعد كمي روش فشار بدين تا شكل دايره پيدا كنه و داخل روغن سرخ كنيد. يا اگر دوست داريد و راحت هستين از اين دستگاه هاي آماده فلزي كه براي درست كردن فلافل دارن استفاده كنيد كه من با دست خيلي راحت تر هستم.

واسه سرو نون باگت(از نوع بلندش ) رو باز كنين و داخلش رو خالي كنين و خيارشور+جعفري+سس مايونز رو با غذاساز مخلوط كنين تا به صورت سس شه و بريزين تو نون باگت.بعد هم گوجه فرنگي كه بهش نمك و اويشن زدين بزارين و بعد هم فلافل.ميتونين روش هم چيپس خلالي بريزين.
* اين فلافل خيلي ترد و خوشمزه ميشه. توصيه مي كنم اصلا در فكر حذف كردن تخم گشنيز و زيره سبز نباشين كه هم جلوي نفخ نخود رو مي گيرن هم طعم فلافل رو بسيار خوشمزه ميكنن.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۰۴:۵۹ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

عكس جديدترين كيك ها

 

 

 

 

 

 

 

 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۰۴:۵۸ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

كوكي

كوكي جو با كرم شكلاتي(از سركار خانم كاوه)

كره   ------------   ۱۰۰ گرم

عسل------------   ۶۰ ميلي ليتر يا ۴/۱ پيمانه

جو پرك فوري---    ۲۰۰ گرم

شكر خام-------      ۱۱۰ گرم

آرد--------------     ۳۰ گرم

 

 

مواد لازم كرم شكلاتي(گاناش)

شكلات سياه:۱۵۰ گرم

خامه:۶۰ ميلي ليتر

 

زمان اماده سازي:۲۰ دقيقه

زمان پخت:۱۵ دقيقه

تعداد سرو:۲۰ عدد

 

طرز تهيه:

كره و عسل را در ظرفي ريخته روي حرارت قرار دهيد تا كره ذوب شود.باقيمانده مواد را داخل كره و عسل ذوب شده ريخته و خوب مخلوط كنيد.از مواد به اندازه يك قاشق چايخوري برداشته گرد كنيد و داخل سيني قرار دهيد.كمي روي ان فشار اوريد تا مسطح شود.تمام مواد را به همين ترتيب اماده كرده و به مدت ۱۵ دقيقه داخل فر متوسط ۱۸۰ درجه سانتي گراد بپزيد.

شيريني ها را به صورت گرم از سيني جدا كرده و روي پنجره سيمي خنك كنيد.لايه زيرين نيمي از شيريني ها را با كرم پوشش داده ۲ تا ۲ تا به هم بچسبانيد.

طرز تهيه كرم:

شكلات و خامه را مخلوط كرده و روي حرارت غير مستقيم قرار دهيد تا شكلات ذوب شود و كرم يكدست شود.

اين كوكي بدون كرم قابليت ماندگاري طولاني دارد.

===========================================================

كوكيز شكلات چيپسي

دوستان اين كوكي از دستورات خوب خانم گلريز كاوه هستش كه من خيلي بهش علاقه دارم.مزه ش خيلي عاليه.اميدوارم تهيه كنين و خوشتون بياد

 

مواد لازم:

كره                       ۱۲۵ گرم

شكر سفيد            ۱۴۰  گرم

شكر قهوه اي         ۱۴۰  گرم

وانيل                     ۴/۱ ق چ

جوش شيرين          يك ق چ

آرد                       ۳۱۰  گرم

شكلات چيپسي     ۳۰۰ گرم

تخم مرغ كمي زده شده   ۲ عدد

 

زمان اماده سازي:۱۵ دقيقه

زمان پخت:۱۲-۱۵ دقيقه

تعداد سرو:۴۵ عدد

 

طرز تهيه:

كره+شكر+وانيل را خوب بزنيد تا حالت كرمي پيدا كند

تخم مرغ را به تدريج اضافه كرده بعد از هربار اضافه كردن خوب بزنيد

جوش شيرين+آرد+شكلات چيپسي را با هم مخلوط كرده وبه مواد فوق اضافه كرده و خوب مخلوط كنيد.

و در فر ۱۸۰ درجه سانتي گراد به مدت ۱۵-۱۲  دقيقه بپزيد

 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۰۴:۵۸ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

شيريني ساوارين

شيريني ساوارين

مواد لازم براي 18 عدد:
مايه خمير 1 قاشق غذاخوري
شكر 3 قاشق سوپخوري
شير ولرم 125 ميلي‌ليتر
آرد 300 گرم
تخم‌مرغ 3 عدد
وانيل نوك قاشق چايخوري
نمك نوك قاشق چايخوري
كر‌ه‌ي مذاب 180 گرم
مواد لازم جهت تزيين ساوارين‌ها:
شربت بار 150 ميلي‌ليتر
خامه 120 گرم
ميوه جهت تزيين ساوارين‌ها
مارمالاد زردآلو 3 قاشق غذاخوري
طرز تهيه خمير ساوارين:
مايه خمير، شكر و دو قاشق غذاخوري از كل مقدار آرد را درون كاسه‌ مخلوط كرده، شير ولرم را به آن اضافه كرده، هم بزنيد. در ظرف را گذاشته، در جاي گرمي به مدت 10 دقيقه قرار دهيد تا مايه خمير عمل كرده و روي آن محدب شود. تخم‌مرغ‌ها، وانيل و نمك را كاملاً هم بزنيد تا كرم‌رنگ و كش‌دار شود. مايه خمير عمل آمده را با مخلوط تخم‌مرغ هم زده، آرد الك شده را كم‌كم اضافه كرده، با همزن مخلوط كنيد. روي كاسه را پوشانده، مدت نيم‌ساعت به خمير استراحت دهيد تا حجمش 2 برابر شود. كره‌ي مذاب (داغي آن كاملاً گرفته شده باشد) را به خمير اضافه كرده، به كمك همزن آن‌ها را زياد درون خمير فرو نبريد تا خمير روي پايه‌هاي همزن بالا نيايد.
خمير آماده شده را درون قيف پارچه‌اي كه سر ماسوره‌ي گرد به قطر يك‌سانتي‌متر درون آن گذاشته‌ايد ريخته و قالب‌ها را تا نيمه حجمشان با اين خمير پر كنيد.
حدود 15 دقيقه به خمير ما استراحت مجدد دهيد تا پف كند.
فر را روي حرارت 140 درجه سانتي‌گراد روشن كنيد و بعد از استراحت دوم خمير(استراحت خمير درون قالب) قالب‌ها را درون فر بگذاريد.
شيريني‌ها را به مدت 25 دقيقه بپزيد تا رويه‌ي آن‌ها كاملاً طلايي شود. وقتي شيريني‌ها را از فر درآورديد، بگذاريد داغي آن‌ها گرفته شود، سپس روي تور سيمي برگردانيد. وقتي كمي خنك شدند با يك عدد خلال دندان روي آن‌ها منافذي ايجاد كنيد و شربت غليظ را روي آن‌ها بريزيد تا كاملاً به خوردشان برود. (اين كار را با قلم‌موي آشپزخانه هم مي‌توانيد انجام دهيد.
وقتي ساوارين‌ها كاملاً خنك شدند، قسمت گودي روي ساوارين‌ها را با خامه‌ي فرم گرفته، شكوفه زده و با ميوه‌هاي دلخواه تزيين كنيد.
در انتهاي كار مارمالاد زردآلو را گرم كرده، از تزيب رد كنيد تا يك‌دست شود و آن را با قلم‌مو روي ميوه‌ها و ساوارين‌ها بماليد. ماليدن مارمالاد بر روي ساوارين‌ها فقط براي جلا دادن به كار است. مي‌توانيد آن را حذف كرده و روي ميوه‌ها را با ژله‌ي محلول يا آگار آماده كرده بپوشانيد تا پلاسيده نشوند.
نكته آشپزي:
1ـ كره‌ي مذاب را از ابتدا خمير ساوارين اضافه نكنيد چون مقدار زياد آن مانع فعاليت خوب مايه‌خمير مي‌شود. به همين دليل است كه آن را بعد از پف اوليه‌ي خمير به كار ببريد.
2ـ قالب‌هاي سيليكوني ساوارين نياز به چرب كردن ندارند.
3ـ شربت بار استفاده شده براي ساوارين به صورت زير تهيه مي‌شود: 2 پيمانه شكر را با يك پيمانه آب روي حرارت قرار داده، سه قاشق غذاخوري كنستانتره‌ي پرتقال (سن كوئينگ غليظ) به آن اضافه كرده، با هم‌زدن مداوم و شست‌و‌شوي دور ظرف با آب به مدت 20 دقيقه بجوشانيد تا شربت غليظ شده و به دماي 104 درجه سانتي‌گراد برسد.
شربت را وقتي داغ است روي كيك ولرم بريزيد تا جذب آن‌ها شود.
4ـ به جاي شربت بار تهيه شده با كنستانتره‌ي پرتقال مي‌توانيد شربت را با آب زردآلو يا هلو تهيه نماييد.

توسط : ژانت طوروسيان

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۰۴:۵۷ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

باقلواي شير

مواد لازم:
آرد 500 گرم
نمك 1 قاشق سوپخوري
آب 1 پيمانه (250 ميلي يتر)
تخم مرغ 4 عدد
آب ليموي تازه 1 قاشق سوپخوري
آرد ذرت حدود 400 گرم
كره 250 گرم براي ماليدن روي خمير
بادام پرك شده 300 گرم
مواد لازم براي تهية شيره:
شير 2 پيمانه
شكر 60 گرم
پسته مقداري براي تزيين
طرز تهيه:
آرد را روي ميز الك كنيد و در مركز آن يك گودي ايجاد كنيد. نمك و يك پيمانه آب (250 ميلي ليتر) را همراه 4 عدد تخم مرغ و آب ليموي تازه به آرد اضافه كنيد و تمام مواد را مخلوط كنيد تا خمير صاف، نرم و يكدستي به دست آيد. سپس خمير را به شكل توپ درآوريد و رويش را با دستمال بپوشانيد تا 10 دقيقه استراحت كند. سپس خمير را لوله كرده و به هشت قسمت مساوي تقسيم كنيد. هر كدام از قسمت ها را جداگانه ورز دهيد. روي ميز را كاملاً با آرد ذرت بپوشانيد و هر كدام از قسمت هاي خمير را به قطر 20 سانتيمتر باز كنيد. خميرها را كاملاً به آرد ذرت آغشته كنيد و دوباره با يك دستمال براي 5 دقيقه روي آن را بپوشانيد. سپس خميرها را 4 تا 4 تا روي هم قرار دهيد و با وردنه باز كنيد. هر كدام را جداگانه بكشيد تا به صورت يك لواش كاملاً نازك درآيد. يك عدد سيني 25 در 35 سانتيمتري را با250 گرم كره آب شده چرب كنيد. يك لايه از خمير كف سيني پهن كنيد. روي خمير را كاملاً كره بماليد. سه لاية ديگر خمير را روي آن قرار دهيد (روي همة لايه ها كره بماليد). سپس روي لاية چهارم را كره ماليده و بادام پرك شده را روي آن بپاشيد. چهار لايه ديگر خمير را به همين ترتيب روي بادام قرار دهيد و روي هر لايه را نيز كره بماليد. بعد از قرار دادن آخرين لايه، خمير را به صورت چهارگوش برش بزنيد و باقيمانده كره آب شدة را روي خمير بريزيد. سيني را داخل فري با دماي 180 درجة سانتيگراد 40 دقيقه قرار دهيد. بعد از پخت، سيني را از فر خارج كنيد و شيره آماده را روي آن بريزيد.
طرز تهيه شيره:
شير و شكر را روي حرارت قرار دهيد تا بجوشد و شكر كاملاً حل شود. سپس مخلوط را از روي حرارت بردايد و روي باقلواي آماده بريزيد. سپس پسته را روي آن بپاشيد.
توسط: گلريز كاوه



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۰۴:۵۷ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

كيك شكلاتي

كيك شكلاتي

 

مواد لازم براي يك عدد قالب گرد به قطر 25 و ارتفاع 7 و نيم ( قالب كمربندي سايز 2 )

آرد 350 گرم + بيكينگ پودر 2 و نيم قاشق چاي خوري تقريباً سرپر + نمك يك پنسه-- اينها با هم سه بار الك شوند

قالب اسپري روغن شود. فر روي 180

160 گرم مارگارين در دماي آشپزخانه + 330 گرم شكر --- خوب هم زده شود + دانه دانه سه عدد تخم مرغ + وانيل + سه قاشق غذاخوري سر پر پودر كاكائو و يك قاشق غذاخوري پودر قهوه---- كاملاً با هم زده شوند تا به صورت كرم در آيد.

همزن خاموش مخلوط آرد و 280 ميلي ليتر شير به تناوب به مخلوط اضافه شده، با ليسك به خورد خمير برود.

مخلوط داخل قالب --- رويش صاف شود و به مدت يك ساعت كامل بپزد. كيك حساس است ، تقريباً.

وقتي كيك سرد شد، دو لايه شود و با

eau de vie مرطوب گردد. مابين لايه ها مارمالاد زردآلو يا پرتقال يا آلبالو--- ديواره و رويه ي كيك --- گاناش با اسانس نعنا و تزيين دلخواه مثلاً ترافل شكلاتي.دماي مخصوص كيك بين ۱۶۰ تا ۱۸۰ درجه

موفق باشيد.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۰۴:۵۶ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

كيك قهوه با شكلات(رزا منتظمي)

كيك قهوه با شكلات(رزا منتظمي)

تخم مرغ 8تا

بادام پوست گرفته چرخ كرده 5 ق س در حدود 100 گرم

آرد 4 ق س

بيسكوييت خرد شده 2 تا 3 ق س(پتي بور)

شكر 1 پ

قهوه 1ق س

خامه 350 گرم

خاكه قند 6 ق س

وانيل كمي

پ پودر 1 ق م

مرباي آلبالو يا توت فرنگي 1 پ

طرز تهيه:

فر را گرم ميكنيم قالب گرد را چرب ئ ارد پاشي

زرده از سفيده جدا

زرده+شكر+پ پ خوب ميزنيم تا سفت و كشدار

قهوه را در كمي شير(1 الي 2 ق) حل كرده و يك لحظه روي حرارت تا يك جوش بزند

بعد با زرده مخلوط گردد

سفيده جداگانه تا سفت شود سفيده و زرده مخلوط گرددمايه را در قالب ريخته سر قالب 2 ت 3 سانتي متر خالي باشد

قالب رو ياولين پنجره فر به طرف پايين باشد1 ساعت و 15 دقيقه با حرارت 350 رجه

سپس كيك را با خامه فرم گرفته تزيين ميكنيم

 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۰۴:۵۶ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

كيك 1234


اسم اين كيك قديمي از ترتيب موادش گرفته شده. اينجوري ديگه دستورش يادتون نميره! انگشتاتونو باز كنيد و بشمريد....كره ,و شير1،شكر 2،آرد3، تخم مرغ 4!

من اين كيك ساده و خوشمزه رو بارها درست كردم و هر بار خوب شده.

مواد لازم
كره 1 ليوان
شكر 2 ليوان
آرد 3 ليوان
تخم مرغ 4 عدد
شير 1 ليوان
وانيل 1 ق چ
بيكينگ پودر 3 ق چ
نمك 3 پنس


فر رو روي درجه 180 سانتيگراد 350 فارنهايت قرار بديد.
كره و شكر و وانيل رو خوب بزنيد تا رنگش سفيد بشه. يه نكته جالب اينكه اين كيك دو ليوان شكر لازم داره. فكر ميكنم تقريبا همه تون با خودتون ميگيد: "وااااااااااي 2 ليوان شكر؟ چه خبره مگه؟" راستش اين كيك زياد شيرين نميشه. البته شما ميتونيد كمش كنيد ولي من كمش نكردم چون اعتقاد دارم كه رسپي كه اينهمه سال عمر داره نميتونه اشتباه باشه. و خيلي جالبه بدونيد كه جماعتي كه خوردنش همه متفق القول گفتند : " شيرينيش خيلي مناسبه و دل رو نميزنه.

بعد كه كاملا پف كرد و رنگش روشن شد دونه دونه تخم مرغ ها رو اضافه كرده و خوب بزنيد. من چهارمين تخم مرغي رو كه اضافه كردم مخلوطم زرد رنگ شد چون تخم مرغها نارنجي بودند. پس مخلوط كره و شكرم باز هم رنگش از اين روشنتر بوده. مهمه كه خوب هم بزنيد توي كيفيت كيك خيلي تاثير ميذاره
آرد و بيكينگ پودر و نمك رو ويسك كنيد. و يا الك كنيد.

سوال: 3 پنس نمك يعني چقدر؟ جواب: اگه شما انگشت شست و اشاره رو توي نمك فرو كنيد و بعد دو انگشت رو به هم بچسبونيد... هرچي نمك بين دو انگشتتون بمونه يعني يك پنس. ولي اگه با اين شيوه راحت نيستيد ميتونيد با نمكدون سه بار روي آرد بپاشيد. فقط سه بار و نه بيشتر. سوراخهاي نمكدون هم زياد بزرگ نباشه.
حالا يك سوم آرد رو توي مخلوط ريخته و هم بزنيد
بعد نصف شير رو بريزيد و هم بزنيد...بعد نصفي از آرد باقي مونده...بعد بقيه شير...بعد هرچي آرد مونده...پس به ترتيب مواد رو اينطوري مخلوط ميكنيم. زياد هم هم نزنيد. براي هر مرحله پنج ثانيه كافيه.
بايد همون موقع كه فر رو روشن كرديد به اندازه كف قالب كاغذ روغني ببريد و كف قالب رو كاغذ انداخته و بعد كف و ديواره رو چرب كنيد. مواد رو توي قالب ريخته و قالب رو سه بار بالا آورده و به سطح بكوبيد تا هواي اضافي خارج شه.

حالا بذاريد بپزه تا زماني كه كارد رو كه توي كيك فرو ميكنيد تميز بيرون بياد. براي من دقيقا يك ساعت شد ولي فر تا فر فرق ميكنه. از بعد از نيم ساعت ديگه مرتب چكش كنيد كه يه وقت زيادي تو فر نمونه و خشك نشه. توجه داشته باشيد كه كيك بايد نرم و لطيف بشه و اگه زياد توي فر بمونه خشك ميشه و ديگه اون كيفيت عاليش رو نخواهد داشت.
از فر خارج كرده و اجازه بديد سرد شه. ممكنه چند ميل پفش بخوابه. ولي فقط چند ميل. يعني زياد محسوس نيست نگران نباشيد.

اين رسپي مخلوط كيك زيادي به شما ميده.البته همونجور كه تو عكس مشخصه قالب من خيلي پهن بود. پس حالا با توجه به اينكه تصميم داريد چه شكلي كيك تون رو درست كنيد ميتونيد توي قالب بريزيد. من توي دو تا قالب 25 سانتي ريختمش و هر كدوم 5 سانت پف كرد. پس در كل يك كيك با قطر 25 و ارتفاع 10 سانت بدست آوردم! بزرگه نه؟ خيلي خوب پف ميكنه. البته شما ميتونيد توي سه تا قالب بريزيد و كيك سه لايه داشته باشيد و يا همون دو لايه كيك رو نصف كنيد و چهار لايه كيك داشته باشيد. ديگه دست خودتونه. ولي من اصلا توصيه نميكنم كه يك باره توي يك قالب بريزيد چون خيلي پف ميكنه و ارتفاعش به 10 تا 13 سانت ميرسه و ممكنه وسطش كمي خميري بشه.





برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۰۴:۵۵ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

كيك گوشت

كيك گوشت اين كيك گوشت گزينه مناسبي براي جشن هاي شماست چون هم خوشمزه ست هم راحت درست مي شه و هم امكان سرو به صورت سلف سرويس و تك نفره داره

مواد مياني كه من استفاده كردم همان سس گوشتي كه به مصرف ماكاروني لازانيا و ... مي رسه بود
شما با ابتكار عمل بيشتر مي تونيد مواد ديگه اي رو جايگزين كنيد مثل مرغ .مواد پيتزا و ...


مواد لازم براي خمير كيك

تخم مرغ 4 عدد
ماست 1 پ
روغن مايع 1 پ
آرد 2 و 2/1 پ
بيكينگ پودر 3 قاشق چايخوري
نمك فلفل به ميزان لازم
سس گوجه براي تزئين

تخم مرغ روغن نمك و فلفل رو با هم زن برقي بزنيد تا كاملا مخلوط شوند.
ماست و bp را با هم مخلوط كنيد و به مواد اضافه كنيد و مواد را با هم مخلوط نماييد
آرد را الك كرده به مواد اضافه كنيد و مخلوط نماييد
قالب 20*30 سانتي را چرب كرده آرد پاشي نماييد نيمي از مايه كيك را در قالب ريخته مواد مياني را روي آن پخش كنيد و نيم ديگر مواد را روي آن بريزيد
روي كيك را صاف كنيد و با سس گوجه تزئين كنيد و به مدت 1 ساعت در فر 180 درجه قرار دهيد
مجله سرآشپز شماره 20 دستور از شهرزاد رضايي ( مامي سايت )

تجربه خودم :

حتما از اندازه قالب گفته شده استفاده كنيد اندازه بزرگتر خمير كيك كم مياد و براي پوشش روي كيك مشكل داريد من از اويشن براي خمير و روي مواد داخل كيك استفاده كردم كه خوش طعم ترش مي كنه از قارچ و كمي سوسيس و مواد گوشتي مايه ماكاروني و مقداري پنير پيتزا و فلفل دلمه اي به نسبت ذائقه تون مقادير يا نسبت مواد رو مي تونيد تغيير بدبد (با نهايت تشكر از مهرانه عزيز از تالار)

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۰۴:۵۴ توسط:123 موضوع: نظرات (0)